EuroNCAP a testat cinci modele noi!
Vezi cum s-au descurcat Fiat Bravo, Toyota Corolla, Honda CR-V , Mitsubishi Outlander si Honda Legend la ultimele teste EuroNCAP.
Organizatia independenta EuroNCAP a analizat in ultima sesiune de teste de siguranta cinci noi modele. Fiat Bravo, noua Toyota Corolla, Honda CR-V, Mitsubishi Outlander, care tocmai s-a lansat la noi in tara, si Honda Legend au fost actorii principali ai testelor.
FIAT BRAVO
Ultimul venit in familia Fiat s-a descurcat foarte bine la testele de siguranta, fiind notat cu cinci stele pentru protectia pasagerilor adulti si cu trei stele pentru cea a pasagerilor-copii. Cel mai bun scor a fost obtinut la impactul lateral, unde Bravo a primit maximum de puncte din partea EuroNCAP. In privinta protectiei copiilor, cele trei stele din cinci au fost acordate pe criterii legate de geometria punctelor de ancorare (care nu sunt foarte bine marcate) si de modul in care este indicata activarea/dezactivarea airbag-ului frontal pentru pasagerul din dreapta cand pe acel loc este asezat un scaun pentru copil. La impactul cu pietonii, Fiat Bravo a primit doua stele.
TOYOTA COROLLA
Berlina japoneza nu a avut probleme in a-si impune standardele la ultima sesiune de teste EuroNCAP. Cinci stele pentru protectia ocupantilor adulti si patru stele pentru protectia copiilor. Acestea sunt rezultatele principale ale modelului nipon. EuroNCAP a apreciat airbag-ul pentru genunchi aflat sub coloana de directie si a constatat, la testul de impact lateral, ca portiera posterioara si-a schimbat pozitia. In cazul protectiei copiilor, Corolla nu a primit punctaj maxim din aceleasi motive ca in cazul lui Fiat Bravo: marcajul ambiguu al punctelor de ancorare ISOFIX si indicarea la fel de ambigua a statusului airbag-ului frontal pentru pasagerul din dreapta.
HONDA CR-V
SUV-ul compact al constructorului nipon a strans patru stele la EuroNCAP, desi punctajele cumulate ii confereau punctaj maxim: cinci stele. Lipsa celei de-a cincea stele este pusa de EuroNCAP pe seama faptului ca la impactul frontal modelul nipon a primit doar 75% din numarul maxim de puncte, fapt care nu a permis acordarea unui rating de top. Problema lui CR-V s-a situat la nivelul genunchilor si a tibiilor celor doi pasageri din fata, care au fost puse in pericol de unele structuri ale bordului. La testele ocupantilor-copii, CR-V a adunat patru stele din cinci din cauza faptului ca airbag-ul frontal dreapta nu poate fi dezactivat. La pietoni, modelul Honda a primit doua stele din patru.
MITSUBISHI OUTLANDER
Trecem la un alt SUV japonez, noul Outlander, care a primit de la EuroNCAP patru stele pentru protectia pasagerilor adulti. Motivele oficiale ale neacordarii punctajului maxim sunt aceleasi ca in cazul lui CR-V: picioarele pasagerilor din fata sunt puse in pericol. La protectia copiilor, Outlander a primit trei stele din cinci din cauza faptului ca in cazul manechinului-copil de un an si jumatate au fost inregistrate presiuni verticale mari in zona pieptului. In cazul pietonilor, Outlander a primit doua stele din patru.
HONDA LEGEND
Berlina Honda s-a descurcat foarte bine la ultimele teste de siguranta, primind cinci stele pentru pasagerii adulti si patru din cinci pentru pasagerii-copii. Desi copiii-manechin nu au fost afectati de impact, EuroNCAP nu a acordat punctaj maxim din cauza faptului ca airbag-ul frontal din dreapta permanent nu permite asezarea unui scaun de copil pe acel loc. In cazul pietonilor, Honda Legend a primit cele mai multe stele din lotul testat in ultima sedinta de EuroNCAP: trei stele din patru.
...de obicei nu sunt carcotash dar daca Honda CRV are doi pasageri in fatza ...atunci unde mai este soferul ??? Soferul prin natura denumirii sale este ocupant al masinii.Toti ceilalti sunt pasageri (si ocupanti totodata). Daca vreti sa ma uit peste textele Dvs inainte de a le publica, mi-ar face deosebita placere. YMihai