El e viitorul cabriolet sportiv Volkswagen: Bluesport Concept
VW se pregateste de lansarea unui model compact cabrio cu adevarat atractiv. La Detroit vine conceptul din care va deriva acesta.
Dupa ce a reinviat cu succes Scirocco, Volkswagen se pregateste de o noua lovitura de piata in segmentul sportivelor compacte. Este vorba de un cabriolet sportiv cu motor amplasat central a carui forma este prefigurata de ultimul studiu de design Volkswagen, care va fi prezentat astazi la Detroit: Bluesport Concept.
Vorbim, in primul rand, de un pariu al sefilor Volkswagen, care isi doresc sa scoata pe piata un cabriolet cu adevarat sportiv la un pret decent. Pentru a reusi sa indeplineasca aceste doua criterii, germanii vor apela la motoare abordabile ca pret de productie, ale caror performante se vor ridica deasupra competitiei. Astfel, cea mai interesanta unitate care isi va face loc sub capota viitorului cabriolet este motorul turbodiesel de 2.0 litri, cu patru cilindri, care dezvolta 180 de cai si 353 Nm. Viteza maxima a modelului care va dispune de aceasta unitate de propulsie este de 225 km/h, acceleratia fiind insa cel mai interesant aspect al cifrelor legate de performante: 6.2 secunde pentru 0-100 km/h.
Cel mai important aspect al constructiei conceptului Bluesport este amplasarea centrala a motorului si tractiunea posterioara, o exceptie cu iz placut pentru Volkswagen, constructor a carui gama apartine exclusiv liniei FWD si AWD. Pozitia propulsorul si cea a cutiei de viteze - asezata in fata - determina o distributie a maselor aproape perfecta (45:55 fata-spate), fapt care sporeste feelingul sportiv al modelului.
Volkswagen nu s-a dezis de la construirea unui cabriolet agresiv compact nici in ceea ce priveste dimensiunile lui Bluesport Concept: cele 1200 de kilograme reprezentate de masa proprie a modelului sunt completate de o lungime de aproximativ patru metri, ampatamentul masurand insa doar 2.43 metri. Inaltimea lui Blusport Concept este cu 20 de centimetri mai redusa decat a celui mai scund moedl din gama VW, Scirocco, ajungand la doar 1.26 metri.
Dimensiunile si masa mai mari decat cele ale cabrioletelor compacte de pe piata - ca Mazda MX-5, de exemplu - sunt traduse printr-un spatiu mai mare destinat bagajelor, cu 182 de litri impartiti in doua zone important: una sub capota din fata, alta in spate.
via | MA
Tot ce vad e un r8 decapotabil...