OFICIAL: Noul Fisker Karma, hibrid premium de serie!

Publicat marţi, 13.01.2009 10:50 de Bogdan Mirică

Fisker a dezvaluit la Detroit versiunea de serie a sedanului de lux Karma. Acesta inregistreaza un consum de 2.35 litri/100 km dar poate functiona si numai cu energie electrica.

Salonul Auto de la Detroit marcheaza inca o premiera importanta pe segmentul vehiculelor ecologice. Este vorba despre controversatul sedan de lux Fisker Karma, care a debutat in Cobo Hall in versiunea de productie, impresionand publicul care se astepta la un design mai cuminte. Modelul de serie nu este foarte departe de conceptul prezentat in urma cu un an la acelasi salon.

Hibridul de lux functioneaza cu ajutorul unui motor electric, incarcat de o unitate conventionala care actioneaza ca generator. Chiar si asa, Fisker afirma ca primul sau model de serie poate inregistra un consum mediu de doar 2.35 litri la 100 de kilometri.

Tehnologia de care se foloseste modelul american este botezata Q-Drive si este rodul unui parteneriat strans intre Fisker si Quantum Tehnologies. Trenul de rulare include doua motoare de 210 cai putere pozitionate pe axa spate, alimentate de un set de baterii litiu ion. Propulsia este completata de un motor pe benzina, cu patru cilindri, de 2.0 litri Ecotec, cu injectie directa si supraalimentat, capabil sa dezvolte 260 de cai putere. Rolul acestuia este de a incarca bateriile pentru a mari considerabil autonomia.

In conditiile in care soferul decide sa se foloseasca doar de energia electrica, autonomia este de 80 de kilometri. Bineinteles, bateriile pot fi reincarcate de la orice priza. Daca motorul pe benzina intra si el in functiune, autonomia creste pana la o valoare impresionanta, de 480 kilometri.

Pentru toate aceste performante, Fisker percepe 87.900 de dolari, cifra fixata bineinteles pentru piata din SUA.

Fisker a incheiat deja o intelegere cu compania finlandeza Valmet Automotive pentru productia hibridului Karma. Scandinavii vor fi nevoiti sa se grabeasca cu demararea procesului de productie pentru ca Fisker a inregistrat deja 1000 de comenzi pentru noul sau model.

Pana atunci insa, Fisker va trebui sa incerce sa-si dezvolte si o retea de distributie, pentru ca primele livrari sunt programate in ultimul trimestru al acestui an.

via | Worldcarfans

  • Catalin, marţi, 13.01.2009 11:45
    Titlu

    Nu puteti scoate "Iata" din titlu (si nu doar din acesta)? titlurile voastre incep sa semene faorte mult cu titlurile din libertatea... si nu e un compliment!

  • Vlad, marţi, 13.01.2009 12:40
    @ Bogdan Mirica

    Lexus LS 600H este pe piata de ceva vreme,fiind si in Romania cateva exemplare. El nu este sedan de lux si pe deasupra hibrid de serie ?

  • Marian, marţi, 13.01.2009 13:47
    Ai dreptate Vlad

    Lexus LS 600H este pe piata romaneasca si este intradevar fantastica. Domnilor de la Automarket Lexus LS 600H este primul hybrid Premium de serie(sau poate nu considerati marca Lexus ca si clasa premium). Nu stiu daca este dezimformare sau poate chiar nu cunosteti piata auto. Asa ca "OFICIAL: Noul Fisker Karma, NU este primul hibrid premium de serie!".

  • bogdanm, marţi, 13.01.2009 13:54
    ...

    S-a corectat eroarea. Multumim!

  • Serban, marţi, 13.01.2009 14:09
    "serial hybrid" nu este acelasi lucru cu "hibrid de serie"

    Fisker Karma este primul "hibrid serial" Lexus LS 600H este "hibrid paralel". Hibrid serial inseamna ca cele doua tipuri de propulsoare (electric si termic) sunt dispuse in serie si nu in paralel ca la Lexus si la celelalte hibride ordinare; mai precis rotile sunt invartite doar de motoarele electrice iar propulsorul pe benzina este conectat doar la un generator de curent electric nu si la roti. Datorita motoarelor electrice teoretic hibridul serial nu are nevoie de cutie de viteze si nici de ambreiaj. Deasemenea daca conduci zilnic pe o distanta mai mica de 80 de km si noapte ti masina in priza nu consumi benzina deloc. Ideea este absolut geniala si mult superioara oricarui hibrid existent pe piata. I mi doresc ca restul fabricantilor sa adopte solutia cat mai curand. Aveti in fata viitorul automobilelor

  • sunshine64sm, marţi, 13.01.2009 14:18
    Ieftin ca braga

    La pretul asta nici nu-mi fac probleme ca mi-oi cumpara. Si pentru inca 13.000 USD prefer o masina 100% electrica de la Tesla Motors.

  • Virgil, marţi, 13.01.2009 18:11
    hibrid cu adevarat!

    Are dreptate Serban! Asta e masina hibrida serioasa. Pacat ca unii producatori au realizat hibride doar pentru promovare sau cu scop de a se folosi de reducerile de taxe. Ca e o bataie de joc sa folosesti un motor electric bun doar sa invarteasca stergatoarele (a se citi cu o putere nesemnificativa raportata la puterea celui termic). Eu unul as fi incantat sa se faca niste referiri in legislatie astfel incat de deduceri de taxe si alte facilitati sa beneficieze doar masinile hibride la care 1: puterea motorului electric reprezinta macar 80% sa zicem din cea a motorului termic iar 2. sa permita rularea doar in mod electric (in limita a minim 50 - 100 km) astfel inat sa devina posibila utilizarea in oras doar electric si fa fie cu adevarat ecologic. in plus ar trebuie obligat producatorul sa afiseze performantele (0-100 etc) si in modul electric si combinat). Sa nu mai fim asaltati cu fake-hibriduri care le consider o jignire aproape. De ex Toyota Hylander hibrid are consum mediu de peste 9 l benzina ori exista un decent BMW X5 de ex de 3 l diesel cu concum mediu de 8.2 l/100 kmh (aprox) din aceeasi clasa, nu una inferioara ca dimensiuni si greutate.

  • ioio, marţi, 13.01.2009 18:18
    paralelism in serie

    Serbane, le cam incurci, masina se poate transforma (la cerere) intr-o "hibrida ordinara". Pana atunci iti doresc, macar, buletinul sa ti-l iei.

  • shtou, miercuri, 14.01.2009 07:22
    @virgil

    ..care x5 cu consum mediu de 8l???????????????????vreau sa vad si eu x5-ul ala si inca cu motor de 3.0!!!!!!!!..draagaa,am condus motorul ala de 3.0 si generatia veche de 231 cp si montat pe o serie 3-330xd si vrei sa te anunt ,consumul in oras 12-16l...phoaa ce va stiti..voi si masinile cei care veniti pe aici cu consumuri de astea fenomenale...o sa scoti tu consum de 8l eventual merg numai pe autostrada continuu,in nici un caz in romania,aia ii claar..in veci..mai treziti-va..romania si consumurile bune la masini...baiatule,am si un yaris ts cu motor de 1.8!!-ai retinut? si am consum mediu de 8l,in oras constant 10-11l..si asta nu cu motor de 3.0si 2 tone!!!mai lasati-o moale. si iar se gasesc unii sa comenteze ca toyota& altele fac hibride ordinare;poi mai,daca scoti 50 mii euro iti face si toyota si honda motor de asta;sau tu crezi ca astia au dat gaura la macaroana?toyota cu priusul ei ii demult pe piata si ii demonstrata fiabilitatea,consumul si toate la ea(cei drept ca putin are pretul mare,dar mno,tehnologia costa)..hopa vin si astia pe care voi ii considerati mari artisti..mai cititi si nu faceti pe atotcunoscatorii si mari stabi cu bani..v-ati gasit sa carcotiti la masini hibride...mr Fisker s-a gandit sa renunte la ditamai motoarele lui de mii de cm3 si acuma el ii mare specialist..fix

  • je, miercuri, 14.01.2009 09:59
    fain

    Nu stiu de ce va toti certati aici, tot timpul se gasesc unii sa se certe. "Avionul" asta este senzational. Daca as avea bani, mi l-as lua sa ma dau zilnic prin oras. La cat merg eu cu masina, motorul termic ar rugini. Si sunteti multi care comentati de cat tine bateria, de parca ati face sute de km pe zi. personal imi place mult mai mult decat Tesla.

  • ioio, miercuri, 14.01.2009 10:06

    Pentru ce trebuie un motor termic de 260CP daca acesta nu joaca decat rolul de generator?