Duster 4x2, pus în dificultate la testele de stabilitate. Dacia: "Duster nu are probleme!"

Publicat joi, 05.08.2010 17:18 de Sebastian Toma, Mircea Meșter

Un test realizat în Olanda arată că versiunile 4x2 fără ESP ale lui Dacia Duster au un risc crescut de răsturnare la manevrele de urgenţă.

Revista olandeză Autokampioen şi ANWB, echivalentul ACR-ului, au testat comportamentul lui Dacia Duster în cazul unor manevre limită. Aceştia au examinat atât comportamentul versiunilor 4x4 cu ESP, cât şi comportamentul versiunilor cu tracţiune faţă şi fără ESP. Testul acestora a fost realizat la o viteză de 65 km/h şi viza o serie de viraje în spatiul determinat de un şir lung de jaloane, întreg procesul fiind realizat într-un mod similar cu testul elanului.

Conform olandezilor, problema apare în momentul în care roţile de la interiorul virajului pierd contactul cu suprafaţa de rulare, lucru care poate duce la un accident sau chiar o răsturnare în unele situaţii. Până să ajungă în acel punct, şoferul poate pierde cu uşurinţă controlul vehiculului dacă nu este suficient de experimentat. Versiunea 4x4 a lui Duster nu manifestă aceeaşi problemă, sistemul ESP si suspensia spate de tip Multilink eliminând din faşă potenţialele probleme.

REZULTATE DIFERITE CU OFICIALII RENAULT DE FAŢĂ

Olandezii au repetat ulterior testul cu versiunea 2x4 a lui Duster în prezenţa oficialilor Renault, efectele nefiind atât de evidente. "Lipsa de stabilitate a fost mai puţin evidentă decât în cazul încercării noastre anterioare. Opinia noastră este că temperatura asfaltului a făcut diferenţa", s-au scuzat olandezii.

REACŢIA DACIA

Contactaţi de Automarket, oficialii Dacia susţin că testele realizate de olandezi nu se înscriu în linia celor agreate de constructorii auto, fiind deosebit de dure şi depăşind cu mult situaţiile reale pe care un şofer le poate întâlni pe şosea. Vă prezentăm mai jos reacţia oficială a constructorului de la Mioveni în legătură cu acest subiect.

  • "Dacia DUSTER a fost conceput pentru a avea un comportament rutier perfect sigur şi sănătos, indiferent că este sau nu echipat cu sistemul ESP. Specialiştii Renault au fost pe pistele de teste ale Autokampioen. În prezenţa echipelor de la Autokampioen, piloţii noştri au trecut testul precizat de publicaţie, respectând cu totul protocolul Autokampioen.

    Dacia Duster a reuşit să treacă peste acest test; totuşi, asemenea majorităţii SUV-urilor concurente, ar putea, eventual, să atingă unele dintre marcajele testului, dar în niciun caz să prezinte vreun risc de răsturnare, cum sugerează publicaţia.


    Dacia DUSTER (atât versiunea 4x2 cât şi 4x4) trece cu succes peste diferitele teste standard de evitare (a marcajelor) la care a fost supus (Glenning, fish-hook NHTSA (USA), ISO, VDA …) şi care corespund unor situaţii reale de condus. Condiţiile testului de evitare propus de Autokampioen sunt deosebit de severe şi nu corespund testelor standard agreate de majoritatea constructorilor

via | anwb.nl

  • Lamborghini, joi, 05.08.2010 17:57

    saracele jaloane :)) le'o mai fii calcat cineva asa rau ca Duster ?

  • Marius, joi, 05.08.2010 17:58
    Bravos Dacia! Dar sigla ce inseamna?

    Obiectiv vorbind, sunt tari de tot frantzujii astia. Au preluat un brand romanesc, si cu niste low-costuri au ajuns sa puna probleme in Europa, in special constructorilor germani si italieni. Cum necum, au vanzari bune la export, deci incaseaza banuti. Iar afacerile pe asta se bazeaza - comenzi si vanzari. Asa ca, mai incearca uneori, nemtii si olandezii, sa mai faca putin "joc de glezne" cu brandul asta romanesc, dar vor fi urechiati imediat. :P PS: Poate cineva care lucreaza la Dacia, sa ne spuna si noua ce naiba reprezinta sigla aia argintie? Pe bune, dar care este semnificatia ei?

  • Peter, joi, 05.08.2010 18:43
    morala...

    Cine vrea sa-si cumpere Duster ar face bine sa dea un ban in plus ca sa fie echipat si cu ESP.

  • LauCalin, joi, 05.08.2010 18:57
    mda, cum sa nu

    "Olandezii au repetat ulterior testul cu versiunea 2x4 a lui Duster în prezenţa oficialilor Renault, efectele nefiind atât de evidente. "Lipsa de stabilitate a fost mai puţin evidentă decât în cazul încercării noastre anterioare. Opinia noastră este că temperatura asfaltului a făcut diferenţa", s-au scuzat olandezii." Evideeent!

  • ScorpyonVAG, joi, 05.08.2010 18:58
    Bravo

    Felicitari Dacia. Este pe drumul cel bun.

  • edi80, joi, 05.08.2010 19:14
    mda

    acum sincer sa fim dacia nu a excelat niciodata la stabilitate dar in rest...si pt banii care ii dai pe ea merita! ce a facut nenea ala cu masina aia nu cred ca se va intampla vreodata pe sosele decat in cazuri extreme de un accident!!

  • dan, joi, 05.08.2010 19:18

    va asteptati cumva la altceva????

  • dan, joi, 05.08.2010 19:22
    minciuni

    Asta a fost si cu LOGAN , dupa cateva luni disparuse testul elanului de pe internet , il ascunsesera nemtii definitiv. RECLAMA NEGATIVA E TOT RECLAMA.Au lansat Duster si in Olanda. PS:numai minciuni

  • Norbert, joi, 05.08.2010 19:26
    Nu au reusit...

    Intentia era clara de a rasturna masina nu de a trece printre jaloane, se vede clar la final aproape ca a intors masina la 180 de grade.

  • tzenu_bmw, joi, 05.08.2010 19:33
    tot ce conteaza e......

    k a trecut testu si atat..... bravo dacia ai facut o masina cat de cat buna........ asteptam un coupe bazat pe viitoru logan si un hatch in 3 usi derivat din modelu sandero........ si binenteles asteptam monovolumul..... daca toate astea se vor intampla putem spune ca avem si noi un constructor calumea in domeniu auto........

  • ALEX, joi, 05.08.2010 20:07

    Se vede clar ca nu este pe bune si ca se incearca sa denigreze DAcia. E prea buna masina la bani astia.

  • antonny, joi, 05.08.2010 20:35
    *****

    la ultima testare masina nu are 65 km /h ...........si au dreptate cei de la dacia care e nebun in trafic sa trag de volan in halul ala ......

  • Octav, joi, 05.08.2010 20:35
    jaloane olandeze :)

    Se vede ca prima schimbare de directie, la dreapta, este foarte brusca. O masina cu un centru de greutate ceva mai sus, cum este Duster, sufera intr-un astfel de viraj prea fortat. Nu mi se pare schimbarea de directie bine aleasa in cazul acestui test, chiar daca masina nu are suspensie spate tip Multilink si nici ESP. Probabil si masini din clase mai mici se simteau cam nesigure, la cum au fost amplasate jaloanele respective. Interesant un lucru : cand au testat Logan la testul elanului, daca imi aduc bine aminte, in Germania, acum cativa ani, au reusit sa desprinda anvelopa de pe janta. Acum nu s-a mai intamplat acest lucru, indiferent cat de mult au cautat ei sa forteze masina. Ceea ce inseamna, din nou, progres ... nici testele exagerate nu mai pun Dacia in dificultatea pe care o doresc unii ... Ca sa nu mai spun ca, la un moment dat, Germania era a doua piata de desfacere pentru Dacia. Ma bucur foarte mult pentru succesul marcii nationale ( chiar daca personal conduc alta marca de masina ) si le doresc mult spor si cifre cat mai mari la vanzari!

  • unckle, joi, 05.08.2010 22:09

    Duster s-a descurcat excelent --- aduceti-va aminte de A Classe ;) Faptul ca o masina se ridica de pe rotile din interiorul curbei este rezultatul multor factori - principalul este viteza de deplasare, pe locul 2( la mica distanta ) pozitia centrului de greutate al masinii. Nu poti sa te astepti de la un SUV sa aiba comportament de masina de F1, si este "normal" ca la manevre mai mult decat ireale sa iasa in evidenta asemenea probleme ( sa fim seriosi, daca este cazul sa fie nevoie de astfel de manevre in realitate.... iti canta popa pana treci de ele ) in alta ordine de idei ... mie personal imi este frica sa trec pe langa tiruri intr-un logan ... sper ca dusteru' sa fie un pic mai "pe roti"

  • adr, joi, 05.08.2010 22:19
    daster

    Atatea teste.... pe biata dacie... Ce vreti fratilor de la un SUV? Sa concureze cu F1? Mergeti cu Nissan Pathfinder sa vedeti stabilitate de cacat in curbe. Am spus si mai repet in legatura cu dacia:: 1) Distributia sa o face pe lant; 2) Consumul prin oras sub 9% Atat!

  • adr, joi, 05.08.2010 22:20
    duster

    scuze---- duster nu daster ....

  • ccp, joi, 05.08.2010 23:00
    @norbert

    de acord cu norbert,vrei sa iei un viraj de 180 de grade cu aproape 70 km/h si cu un SUV(si cu toate astea mie mi-a placut cum a reactionat masina)..ce jeguri de oameni...si occidentalii astia cind sint ei cu burtica plina de bat parinteste pe ceafa si-ti zimbesc...e ,cind le arati ca poti si tu sa fi la fel de tare deja devin isterici si-si arata adevarata fata

  • BMW, vineri, 06.08.2010 03:21
    BAVARIA

    Nu vreau sa supar fanii Dacia dar Dacia e inca Dacia , mai are mult de muncit pana la VW sau Nissan. Vedeti un slalom cu un BMW X5 si o sa vedei ca nici in la cea mai brusca manevra a volanului toate rotile se tin bine de asfalt nici una nu se ridica in aer. Oricum fanii BMW ii respecta si pe cei mai mici , si apreciem eforturile facute de uzina de la Pitesti sa speram ca peste vreo 50 de ani se vor bate de la egal la egal cu cei din Munchen.

  • demonel, vineri, 06.08.2010 07:06
    @BMW

    bravo mai! fac si eu niste jaloane cu un trabant si-ti arat cum sta pe sosea, dar pun eu jaloanele :D . jaloanele alea cu x5 sunt facute la fel si tot de olandezii astia? sau nu-si permit sa se ia de marcile premium? sunt curios care e diferenta de performanta intre x5 si duster la aceste jaloane ca in off-road cred ca x5 nu prea are ce sa caute. ramane si el frumos pe margine si face jaloane ca la asta se pricepe din ce zici tu. oricum si si al jaloane nu cred ca duster e de 5 ori (cat e diferenta de pret) mai prost ca un x5. Concluzia: 5 dustere pe o elice stilizata bavareza si multe jaloane

  • C-G-C, vineri, 06.08.2010 08:16
    @BMW

    Tu esti cel mai mare navleg de pe acest site.

  • Alex, vineri, 06.08.2010 09:34

    Nu ca vreau sa fiu rau, dar expresia: testul nu este agreat de constructor, e ca si cum m-asi duce la un examen si a-si spune profesorului ca vreau sa fiu cel mai bun din clasa dar nu vreau sa dau testul la materia lui ca nu imi place. Acum, revenind la ce e mai sus, e cam evident ca masina a fost fortzata si dupa umila mea parare, numai 65 km/h nu avea cand a virat. Cat a fost cu intentie sau nu, Olanda nu are producatori auto de masa, asa ca nu prea vad de ce i-ar deranja succesul lui Duster. Dar daca sunt platiti de altii(ex. VW) sa faca reclama negativa, atunci e urat, tare urat.

  • Victor, vineri, 06.08.2010 10:14
    Vanzarile auto in Franta in luna iulie 2010 : Dacia locul 5 la general !

    http://es.autoblog.com/2010/08/06/ventas-julio-2010-francia/

  • Ion, vineri, 06.08.2010 10:29
    Dacia

    Dacia, broscuiul ala mic si urat din est, care intre timp s-a transformat in prinț, a inceput sa le stea in gât nemtilor.

  • ovi, vineri, 06.08.2010 10:35
    E razboi pe bani multi

    ...normal ca vesticii isi rod unghiile de furie, cand vad ce vanzari face Dacia... Este vorba de o intrega industrie (de la furnizori la service si asigurari) care castiga sau pierde pentru ca francezii/romanii au succes. Este inept sa compari automobile din clase si categorii diferite (X5 cu Duster...), nici nu ma mai obosesc sa explic de ce. Dacia ofera tehnologie si performante corecte pentru segmentul de pret pe care este. Evident ca asteptarile vor fi intotdeauna putin mai mari, dar succesul Dacia se bazeaza pe perceptia clientilor (care DAU BANI) asadar... incercari de "faulturi" gen testul elanului arata disperarea.... In plus, devin si ei mediatizati pentru ca au scris despre o marca cu succes...

  • dan, vineri, 06.08.2010 11:05
    Dacia a lovit mai mult in concurenta asiatica decat in cea germana

    Vanzarile Subaru in Franta sunt ridicole ! Sa fie Dacia de vina ?

  • coco, vineri, 06.08.2010 11:27
    @dan

    sper ca e o ironie comparatia subaru cu dacia.... :)

  • Dr Felix, vineri, 06.08.2010 11:59
    INTERESE COMERCIALE!!!!!

    As fi curios cum ar arata un test similar facut cu alte SUV-uri. Si chiar ma intreb de ce nu s-a facut o comparatie intre SUV-uri, de ce numai Dusterul a fost supus unui astfel de test?!?!?

  • ciprian, vineri, 06.08.2010 12:27

    Să urmărim ceva mai atent filmarea olandezilor . De la secunda 0:35, unde Duster 4x2 "intră în scenă" cu încetinitorul. Textul de pe imagine face puţin dificil de observat, dar se vede că maşina intră în cadru cu roata spate dreapta ridicată deja! Ceea ce înseamnă că Duster 4x2 este deja dezechilibrat înainte de a ajunge la jaloane.

  • dacia, vineri, 06.08.2010 13:50

    stiti care sunt sansele sa scapi cu viata dintr-un Logan la peste 70 Km/h? sunt sub 15%. Cine a condus Logan a simtit ce stabil e la 140 km/h, atunci Duster un Logan mai inalt .. ce stabilitate poate sa aiba ? Faptul ca se vinde bine nu inseamna ca este masina buna, tot conserva vai steaua ei ramane. Parizerul plin de chimicale si cancerigen se vinde in alimentara mai mult decat salamul de Sibiu... inseamna ca parizerul e mai bun ?

  • BrillClubKIA.ro, vineri, 06.08.2010 13:58
    Olanda?

    Dar de cind se pricep olandezii la apreciat masini? Cred ca de la prea multa iarba fumata sau cine stie ce si-au mai injectat in vene si dupa o noapte din asta furtunoasa iaca s-a pus unu la volan si a inceput sa se dea cu Dusterul printre niste jaloane si ca sa vezi ca de la atita zel... s-a ridicat si el pe o roata. Imi cer scuze in numele uzinei Dacia ca nu s-au gindit ca la volan poate fi un drogat sau un alcoolic. Bine macar ca se pricep la lalele...

  • @ coco, vineri, 06.08.2010 14:04
    Dacia Duster vs Subaru Forester

    Cel putin in Romania multe firme de paza si protectie au cumparat Dacia Duster desi initial doreau sa cumpere flote intregi de Subaru Forester .

  • Nanuk, vineri, 06.08.2010 14:13
    Prostu' moare de grija altuia

    Testele de genul nu sunt decat rezultatul unor eforturi colosale din partea celor ce se simt ameninatati de un vehicul performant la un pret mic. Cine e interesat de offroad si nu de piele pe scaune si navi, nu prea mai are nici o ratiune sa caute in alta parte atata timp cat Duster se poate catara pe drumuri destul de avariate si impracticabile unor masini obsinuite. Cine mai face comparatii cu masini nemtesti, ar face bine sa incerce macar sa ia mai intai examenul de bacalaureat. Ramaneti voi cu oboselile voastre nemtesti, care stau cu capota ridicata pe marginea drumului din loc in loc si lasa-ti "fraierii" sa isi ia masini noi facute de Dacia. Hai macar asa poate va baga si pe voi careva in seama...sa va depaneze macar.

  • @ Nanuk, vineri, 06.08.2010 14:50

    Aceasta campanie poate fi orchestrata chiar si de catre chinezi, pentru ca Duster nu este rival cu majoritatea modelelor germane . Pentru Dacia, in viitorul foarte apropiat cel mai mare pericol va veni din China . Azi in Mamaia am vazut o flotila intreaga de masini Chery ( cred ca organizau vreun drive-test ), din aceieasi clasa cu Logan ( masini in 3 volume ) insa cel putin de afara aratau mult mai bine decat Dacia Logan . Referitor la masinile germane se vand foarte bine peste tot in lume, mai ales in China si SUA ( vezi rezultatele financiare exceptionale ale VW Group, Daimler AG si BMW AG ) .

  • bingoboy, vineri, 06.08.2010 15:35
    iar o tragem cu nemtii

    Sa incep prin a spune ca recunosc suprematia nemtilor in industria auto, dar nu mai faceti fratilor comparatie intre dacia si masinile nemtesti. Incercati sa comparati cu masini din acelasi segment, voi comparati duster cu x5 ce draq chiar nu mai puteti face diferenta intre ele.......

  • andrei, vineri, 06.08.2010 15:56
    uau

    acu sa vezi cate manute rosii iau :)). cum poate un ofcial dacia sa spuna ca o situatie ca aceea este prea dura si depaseste cu mult situatiile reale? fratilor, mai uitati-va la accidentele intamplate pe autobahn si at sa mai spuneti asa ceva. si asta a fost la 65km/h, cum o fi la 140-160 cum se merge lejer pe autobahn. vai vai. nu neaparat acuma ca ma iau de dacia da totusi. oricum se vrea lege sa fie esp la orice model din stok.

  • Dr Felix, vineri, 06.08.2010 17:25
    SUNT REVOLTAT

    @Andrei si @Dacia: sunt revoltat nu de faptul ca Dusterul este instabil la astfel de manevre ci de faptul ca nu au fost supuse aceluiasi test si alte SUV-uri. Ceea ce au facut olandezii nu mi se pare fair-play. In plus, verificati si ceea ce a scris @Ciprian.

  • @dan, vineri, 06.08.2010 17:44

    pt ca e ieftin, doar nu crezi pentru o secunda ca Duster e mai bun ca un Subaru Forester....

  • un sofer, vineri, 06.08.2010 18:50
    raspuns pt @dan

    @@dan:1. Se ne intelegem de la inceput: nu este corect ca pt unii sa fii ciuma iar pt altii muma. Adica, aplica aceleasi teste tuturor SUV-urilor. 2. Si binenteles ca nici eu nu cred ca Duster este mai bun decat Subaru Forster dar personal tot Duster mi-as cumpara datorita raportului pret/calitate. Si cred ca de asta se tem si ceilalti competitori ai Dusterului. P.S. Cand iti iei o masina te uiti si banii pe care-i ai nu numai la performantele masinii. Pot sa spun ca si eu mi-as dori un PORCHE dar tot Sandero o sa-mi cumpar pt ca sunt realist nu visator.

  • dani, vineri, 06.08.2010 21:29
    mama lor de olandezi

    astia nu is normali fratee!la cum au pus astia jaloanele era evident k numa o masina sport avea sanse sa treaca cu brio!bravo dacia

  • serd, vineri, 06.08.2010 22:15
    super

    Niste popo,au virat brusc ca sa ajunga la orgasm

  • sher, sâmbătă, 07.08.2010 13:21
    piloti

    Pt toti pilotii care au spus ca nu a reactionat nasol, sa va vad pe doua roti in trafic si nu pe circuit si apoi mai vorbim

  • Andrei, sâmbătă, 07.08.2010 18:53
    D. Duster

    Invidia, asta e! Masina s-a comportat bine, fiind destul de evidenta intentia de a rasturna masina ca sa arate oamenilor cat de nesigura este. Oricum lumea nu mai pune botul la aburelile lor, marca Dacia fiind in continua ascensiune la vanzari. Go Dacia!

  • unckle, sâmbătă, 07.08.2010 22:01

    incepand de anul asta nu era obligatorie prezenta ESP pe toate masinile vandute in UE ? intereb asta pentru ac in testul lor se vede o diferenta mare intre cele doua masini testate . .. 50% de la ESP si 50% de la trenul de rulare Nissan , parerea mea..

  • cat, duminică, 08.08.2010 11:39
    duster=logan

    la ce va asteptati? un cazan la fel ca loganul! sa vedeti la varianta full unde au pus comenzile de geamuri electrice pt pasagerii din spate ...te strici de ras!!

  • ics, duminică, 08.08.2010 17:00
    irelevant

    cine dracu intra cu 65km/h in virajele alea? poanta e ESP-ul, si ca Dacia nu merita in varianta 4x2, ceea ce stiam deja de mult. are un singur airbag, pentru Dumnezeu....

  • Mr Honda, luni, 09.08.2010 14:06
    la ce va asteptati?

    E o masina ieftina. Cu electronica, transmisie si suspensii ieftine nu ai cum sa te descurci in astfel de situatii, masina va fi la limita sau va scapa de sub control. Legile fizicii nu se schimba in fata Dusterului pentru ca asa vor fanii Logan.

  • Lorem Lipsum, marţi, 10.08.2010 11:13
    BMW recall

    Ma duc si eu pe situl olandezilor sa vad si alte teste. Voiam sa vad un x5, un Forester, un Tiguan, un Logan, ceva! Activez Google translate. Si ce vad? Nimic. Ba da-ma dracu! Eu zic ca sunt foarte buni astia daca s-au concentrat doar pe Duster.

  • ignis, marţi, 10.08.2010 14:16
    uite aici ce mai loveste jaloanele :)

    http://www.youtube.com/watch?v=utZE1AK_Ifg&feature=player_embedded#! Un X5 îi dă clasă, nu-i aşa? ;)

  • animalutul20, joi, 12.08.2010 04:02
    hehehe

    la cum intra boul ala in viraj, cred ca 90% dintre forumisti intrau mai bine..........daca intri ca berbecul in viraj nu ai cum s-o redresezi in spatiul ala................. oare distanta dintre liniile de jaloane a fost la fel ca la alte tste?? ca 5-10 cm latime in plus nu se vede la filmare, dar conteaza enorm in testare............. si apropos de X5- e super masina, dar la bani muult mai multi decat duster............... un salariu de 4000 RON iti da doar dreptul sa visezi la x5, dar visul ala e free oricum pt toti...:))

  • eu, vineri, 13.08.2010 08:27
    eu

    Masina se comporta excelent (pentru clasa ei). Asa cum a a fost si cu Loganu' zic eu, ca dupa 2 ani de productie, Duster o sa aiba ESP standard.

  • LUCCI, sâmbătă, 14.08.2010 00:57
    neseriosi

    1: Testul a fost facut in Olanda ca sa nu apara iar Germania-intelegeti,da 2 :soferul ,la ultima virare de roti cred ca a vrut sa o intoarca in loc,ca altceva nu explica manevra aia a lui 3:Hai s-o spunem verde in fata: au vrut s-o rastoarne si pe asta dar nu le-a iesit!

  • oly, sâmbătă, 14.08.2010 21:50

    tot asa au incercat si cu loganul s-al puna intr-o lumina mai sumbra ,asa inbcearca si cu duster!pina la urma se inghesuie sa-l cumpere!!!

  • Radu, miercuri, 18.08.2010 14:27

    ce-mi plac specialistii de pe aici, cel mai mult mi-a placut aia cu ESP si autobahn la 140 - 160 km/h, da e misto sa ai ESP, dar la 140-160 la ora o sa dai mai bine in poza din cosciug daca ai ESP decat fara! la viteze de genul asta poti sa ai toate sistemele din lume, plus alea neinventate ca doar Isus Gornistul te mai scapa

  • Mihai, joi, 26.08.2010 12:00
    Testul nu este pentru viraje

    Testul elanului nu este pentru viraje ci pentru situatii de urgenta. Cu alte cuvinte nu pui tu masina in situatia aia sa se poata interpreta testul ca rau voit, ci esti pus in sitatia de a vira brusc stanga dreapta pentru a ocoli un obstacol - caine, biciclist, elan... Viteza la care astefel de situatii apar este mai mica de 65 km/h, dar doar in localitate. In afara localitatii - unde cred ca multi dintre voi ati intalnit cai, carute care ies brusc de pe un drum lateral, biciclisti beti care au impresia ca este drumul lor - viteza va fi mai mare de 65... Nu incerc sa denigrez Dacia, dar testul este corect (se vireaza foarte scurt stanga dreapta pentru a ocoli obstacolul si a intra la loc pe sensul tau). Este adevarat ca pentru un SUV s-a descurcat respectabil. Asta tinand cont ca toate SUV-urile au avertisment de rasturnare din cauza centrului de greutate ridicat. Testul se face pentru toate masinile nu trebuiau sa faca olandezii pentru ca era un test Duster nu un test comparativ Duster vs. X. Problema este ca au incercat o interpretare oarecum partinitoare...

  • bugimafia, vineri, 03.12.2010 19:49

    mai avea o leaca si se rasturna