Dodge spune adio motorului V8 Hemi cu noul Durango Hellcat Silver Bullet
Dodge a lansat oficial o nouă versiune de performanță pentru SUV-ul Durango. Noua versiune se numește Hellcat Silver Bullet și primește un motor V8 Hemi de 710 cai putere. Odată cu această lansare, Dodge își ia rămas-bun de la acest motor legendar.
Anul 2024 reprezintă un sfârșit de epocă pentru Dodge. Acesta este anul în care marca americană își ia rămas-bun de la legendarul motor V8 Hemi, care a fost montat pe cele mai cunoscute și admirate modele de performanță ale mărcii, inclusiv pe vechile modele Charger și Challenger. Ultimul model care primește acest motor celebru este noul Durango Hellcat Silver Bullet, o nouă versiune de performanță a SUV-ului american.
Astfel, sub capota noului model, motorul V8 Hemi supraalimentat de 6.2 litri dezvoltă 710 cai putere, ceea ce înseamnă că noua ediție este cea mai puternică versiune a lui Durango produsă vreodată. Cu acest motor, noul Dodge Durango Hellcat Silver Bullet accelerează de la 0 la 96 de km/h în 3.5 secunde și atinge o viteză maximă de 290 de km/h. Sfertul de milă este acoperit în 11.5 secunde.
Noul model va putea fi recunoscut după o capotă vopsită exclusiv în negru mat, dar și după emblemele SRT Hellcat vopsite în gri metalizat. În spate sunt vizibile două terminații ale evacuării vopsite în negru, iar în spatele jantelor de 20 de inch negre sunt vizibile etriere Brembo roșii cu 6 pistoane.
La interior sunt prezente scaune îmbrăcate în piele nappa roșie Ebony și care conțin sigle SRT Hellcat. De aici nu lipsesc nici ornamente decorative din fibră de carbon și un volan îmbrăcat în alcantara.
Alături de această versiune, Dodge mai lansează și noul Durango R/T 20th Anniversary, care primește o versiune mai puțin potentă a motorului V8 Hemi. Mai exact, vorbim de o unitate de 5.7 litri aspirată natural, care livrează 365 de cai putere.
Pe piața din Statele Unite, noul Dodge Durango Hellcat Silver Bullet costă 113.325 de dolari, în timp ce versiunea R/T 20th Anniversary pleacă de la 66.970 de dolari.
via Dodge
Dar cu motorul 3.6L V6 N/A aflat pe Regal GS (MY 2020) ce se mai intampla? Mai este oferit vreunei marci/model sub umbrela GM ? Chiar era un motor cu valori remarcabile, atat ca turatie a puterii maxime, dar mai ales a cuplului.