Diesel-ul mai rezistă doar până în 2020: Șefii Fiat-Chrysler și Volvo prezic moartea motoarelor diesel și înlocuirea lor cu sisteme hibride
Dacă vreți un motor diesel, e momentul să-l cumpărați; trăim ultimii ani în care acest tip de carburant va mai fi acceptat de regulile Uniunii Europene. Două personalități ale industriei prezic înlocuirea motoarelor diesel cu sisteme hibride din 2020 încolo.
"În lumea auto de astăzi există foarte puține lucruri sigure. Dar unul dintre acestea este faptul că motoarele diesel de cilindree redusă sunt pe moarte". Aceasta este opinia lui Sergio Marchionne, CEO Fiat-Chrysler și unul dintre cele mai mari nume ale industriei auto contemporane.
Conform omului care conduce destinele alianței italo-americane, explicația este legată de faptul că emisiile de NOx (Oxizi de Azot) la nivelul orașelor vor trebui eliminate în următorii ani, iar singura soluție pentru acest lucru este eliminarea motorizărilor diesel, cea mai importantă sursă de emisii de acest tip.
Samuelsson (Volvo): "După 2020, diesel-ul nu mai e o soluție"
Opinia lui Marchionne este împărtășită de Hakan Samuelsson, CEO Volvo Cars, alt personaj principal al industriei auto actuale. "Europa a avut o legislație permisivă în zona emisiilor de NOx, însă aceste zile s-au terminat", spune omul sub conducerea căruia Volvo a renăscut din propria cenușă după despărțirea de Ford.
În ceea ce privește soluția înlocuirii motoarelor diesel, Marchionne și Samuelsson sunt din nou pe aceeași lungime de undă: costurile dezvoltării unor versiuni micro-hibride sau hibride ccare să folosească motoare pe benzină și un motor electric sau un generator care joacă rol de motor electric sunt mai mici decât cele pe care le presupune "curățarea" emisiilor unui motor diesel.
Hibrizii înlocuiesc diesel-ul
"Hibrizii sunt inevitabili", spune Sergio Marchionne. "Un sistem micro-hibrid reușește să ofere o parte din autonomia suplimentară a unui sistem hibrid clasic, dar costurile sunt mult mai reduse", spune Marchionne. Soluția este deja utilizată pe scară largă în Europa, noua generație Suzuki Swift - tocmai prezentată la Geneva - fiind cel mai recent model care mizează pe această abordare în segmentul B. Un astfel de sistem preia energia generată la frânare și o depozitează în acumulatori de capacitate mică, folosind-o în momentele în care motorul pe benzină ar consuma mult, de exemplu la manevrele de parcare sau la pornirea de pe loc.
De cealaltă parte, Hakan Samuelsson mizează pe versiuni full-electrice ale modelelor din gamă. "În 2020, Uniunea Europeană a setat o limită de 95 de grame CO2/km pentru gama fiecărui constructor de pe Continent. Până atunci, dieselul se va susține, însă peste această limită există o singură soluție: electrificarea. În 2019 vom prezenta prima noastră mașină de serie 100% electrică. Apoi, până în 2025, fiecare familie de modele din portofoliul Volvo va avea câte o versiune electrică", spune CEO-ul Volvo.
Motoarele diesel no sa dispara nici peste 15 ani de pe piata....e prea mare cererea pt asemenea motoare..... Tripleta germana vand mai mult de 50% din masinile lor cu motoare diesel motoare de 2L unele de 3 L(motoare mari) 2020 e la doar 3 ani distanta......o perioada prea scurta pt o asemenea decizie(eliminarea motoarelor diesel)