De la A la Z: maşinile care vor fi lansate în România în 2014

Publicat marţi, 07.01.2014 12:59 de Sebastian Toma

Anul 2014 va aduce peste 40 de modele noi pe piaţa din România. Vă prezentăm o listă provizorie a lansărilor confirmate pentru piaţa internă în decursul anului curent.

Automarket vă prezintă lista modelelor care vor fi lansate în 2014. La fel ca în anii trecuţi, lista noutăţilor include atât facelift-uri, cât şi noi generaţii ale numelor deja existente.

Lista lansărilor anului 2014 pe piaţa din România este încă deschisă, mulţi constructori preferând să nu-şi dezvăluie planurile încă de la începutul anului. Mărcile cu cele mai multe lansări confirmate sunt Audi, Skoda şi Volkswagen.

BMW M3

Noua generaţie a lui BMW M3 a renunţat la acest nume pentru versiunea Coupe şi la motorul V8 aspirat. Pe partea de motorizare, avem un motor cu şase cilindri în linie care asigură 431 CP şi 550 Nm, suficient cât să obţină un timp 0-100 km/h de 4.1 secunde şi un consum mixt remarcabil de mic, de 8.3 litri la sută.

BMW M4 Coupe

Noul M4 Coupe este versiunea de performanţă a noului BMW Seria 4 Coupe, înlocuitorul lui Seria 3 Coupe. Vorbim despre aceeaşi platformă tehnică găsită şi la M3, dar de o altă denumire, un alt design exterior şi de numai patru locuri la interior în locul celor cinci oferite de M3 Sedan.

BMW Seria 2 Coupe

Versiunea cu două uşi a lui BMW Seria 1 a dat naştere lui Seria 2, model care va fi disponibil atât în versiuni Coupe, cât şi în versiune Cabrio. Reprezentanţii mărcii BMW în România au dezvăluit şi preţurile versiunii Coupe a lui BMW Seria 2. Modelul are platforma lui Seria 1, un interior modificat subtil şi alte motorizări, gama Seria 2 preluând doar anumite motoare de la "părintele" său cu cinci uşi. 

lansat la Salonul Auto de la New York în gama BMW X1, producătorul din Munchen aduce o îmbunătăţire a dotărilor şi a materialelor de la bord. În timp ce estetica modelului nu s-a schimbat, acesta poate fi comandat cu o nouă nuanţă în gama de culori, numită Sparkling Brown metalizat. X1 primeşte lumini de zi cu LED în standard, iar gama de jante din aliaj are la dispoziţie un nou model, cu spiţe în V, oferite pe diametrul de 17 inch.

BMW X4

Al doilea SAC (Sports Activity Coupe) al nemţilor va debuta pe piaţa din România în luna iulie. Modelul preia tuşele de design lansate de X6 şi le adaptează la gabaritul unui model construit pe platforma lui X3.

BMW X3 facelift
A doua generaţie a lui BMW X3 a debutat pe piaţă în anul 2010. Actualizarea estetică este aşteptată să aducă o serie de modificări estetice, noutăţi în gama de motorizări şi noi tehnologii disponibile în standard şi în lista de opţionale. Cei de la BMW au fost zgârciti cu detaliile în privinţa acestui facelift.

Citroen C4 Cactus
Pentru moment, aspectul versiunii de serie a noii versiuni a lui C4 este un mister. Noul derivat al lui C4 va fi dezvelit abia luna viitoare. Toate teaserele prezentate de francezi sugerează un crossover evoluat de la ideea lui Citroen C3 Picasso.

Vignale. Aceasta le va aduce clienţilor săi servicii speciale de nivel premium. Lansarea ar fi trebuit să aibă loc la finele lui 2013, dar a fost amânată din motive logistice, fiind închisă uzina Ford din Genk (Belgia), iar utilajele au fost mutate la uzina din Valencia (Spania).

Honda Civic Tourer

În momentul lansării, Honda Civic Tourer, primul break din această gamă, va fi disponibil alături de două motorizări. Este vorba despre motorul pe benzină 1.8 i-VTEC de 142 de cai putere şi 174 Nm, dar şi de dieselul i-DTEC, capabil să livreze 120 de cai şi 300 de Nm.

Jaguar F-Type Coupé

Reprezentanţii mărcii Jaguar în România au confirmat lansarea lui F-Type Coupé pentru luna mai. În această gamă, toate motorizările sunt oferite în standard în compania unei transmisii automate cu opt trepte, realizată de ZF, care livrează puterea roţilor din spate. Motorizarea entry-level în gama F-Type Coupé este un V6 de 2.995 cmc, care livrează 340 CP şi 450 Nm.

Jeep Cherokee

Fratele mai mic al lui Grand Cherokee este înlocuitorul lui Liberty şi a fost prezentat la ediţia 2013 a Salonului Auto de la Geneva. Modelul se remarcă prin design-ul îndrăzneţ, total diferit de ceea ce ne-au arătat americanii de la Jeep până în prezent. Designul controversat este completat de faptul că grila radiatorului este desenată în unghi, iar capota se prelungește mult în față. O încercare îndrăzneață din partea designerilor Jeep, dar rămâne de văzut care va fi reacția publicului.

Kia Soul

Noul Soul preia toate modificările aplicate versiunii comercializate pe piaţa din Statele Unite ale Americii, singurele diferenţe între acestea fiind la nivelul blocurilor optice, al ornamentelor proiectoarelor de ceaţă şi în partea inferioară a barei de protecţie faţă. În plus, versiunea europeană a lui Soul prezintă ornamente negre pentru marginile aripilor.

Kia Optima facelift

Berlina coreenilor a primit modificări la suspensie, sistemul de management al încărcării acumulatorului şi modificări de ordin estetic. Versiunea diesel de 1.7 litri a lui Kia Optima facelift va avea emisii de CO2 de 133 grame pe kilometru în standard.

Lancia Delta facelift

Restilizarea lui Delta i-a adus compactei italiene un set de praguri laterale noi şi spoilere vopsite în culorile caroseriei. Interiorul nu a scăpat nici el neatins, Lancia pregătind şi aici o serie de materiale noi, o echipare mai bogată şi plastic lucios sau mat. Gama de motorizări va rămâne neschimbată şi va include un motor Multijet de 1.6 litri diesel, disponibil în mai multe variante de putere, una de 105 şi una de 120 cai putere.

Mercedes-Benz GLA

Luna martie va marca lansarea primului SUV de segment C din gama Mercedes-Benz. Vorbim despre GLA, fratele SUV al lui A-Klasse şi CLA, modele lansate pe platforma MFA cu tracţiune faţă a concernului german. Primele estimări ale celor de la Mercedes anunţă că şapte din zece clienţi europeni vor opta pentru varianta cu tracţiune faţă, iar versiunile 4Matic vor ajunge în principal pe mâinile clienţilor din Regatul Unit.

Peugeot 308 SW

Versiunea break a noii generaţii 308 se laudă cu unul dintre cele mai mari spaţii de încărcare din segment şi cu o planşă de bord simplificată, preluată integral de la fratele său hatchback. Modelul de familie al francezilor va fi prezentat oficial în luna martie la Geneva şi va veni în România în prima jumătate a anului.

Porsche Macan

Cu toate că avem deja preţurile lui Macan pentru piaţa internă şi modelul este disponibil pentru pre-comenzi, lansarea efectivă a lui Macan în România va avea loc în decursul anului curent. Cea mai ieftină versiune are un preţ de 64.593 euro cu TVA inclus. Fratele mai mic al lui Cayenne are o lungime de 4.680 milimetri, o lăţime de 1.920 milimetri şi o înălţime de 1.620 milimetri. În standard, toate versiunile lui Macan au tracţiune integrală permanentă şi o transmisie PDK cu şapte trepte. Macan este bazat pe platforma lui Audi Q5 şi este construit la fabrica din Leipzig.

Renault Megane facelift

Restilizarea i-a adus lui Megane o siglă de dimensiuni mai mari, o grilă faţă nouă, un set de blocuri optice restilizate complet, o bară de protecţie modificată şi o nouă capotă. Sistemul R-Link este şi el prezent, iar gama de motorizări se mândreşte şi ea cu o serie de noutăţi.

Skoda Octavia Greenline

Octavia Greenline, cea mai economică variantă a modelului ceh, promite un consum mediu de motorină de doar 3.3 litri/100 km, iar emisiile de CO2 sunt de 86 grame per kilometru. Motorul TDI de 1.6 litri oferă 110 CP. Acestei  versiuni a lui Octavia i se vor alătura versiunile Laurin&Klement şi Octavia Combi Scout.

Skoda Rapid Spaceback

Versiunea Spaceback a lui Rapid este cu 180 milimetri mai scurtă decât berlina, cu toate că are un ampatament la fel de mare ca aceasta. În ciuda acestei modificări, cehii spun că modelul şi-a păstrat spaţiul destinat pasagerilor. Gama de motorizări şi tehnologii este preluată direct de la Rapid, la fel ca şi platforma.

Skoda Fabia
Primele informaţii despre noua generaţie a lui Fabia spun că aceasta se va diferenţia estetic radical de modelul actual nu doar prin linii, ci şi prin proporţii şi forma caroseriei. După cum era de aşteptat, modelul ceh de segment B va beneficia de o serie de elemente tehnologice de ultimă oră şi de motorizările moderne dezvoltate recent în cadrul Grupului Volkswagen.

Skoda Yeti facelift

Facelift-ul lui Yeti aduce o schimbare dramatică în rândul acestei game. Modelul va fi oferit în două variante diferite de design – una concentrată pe eleganţă şi alta orientată spre off-road. Cele două opţiuni vor fi diferenţiate prin barele de protecţie, ornamentele montate pe bosajele aripilor, pragurile laterale şi capacele oglinzilor.

Seat Leon ST

Versiunea break a lui Seat Leon este prima din istoria modelului şi preia platforma MQB a fraţilor Golf VII şi Octavia III. Spre deosebire de cele două compacte, Leon ST nu se mândreşte cu un portbagaj mai mare de 600 de litri, break-ul iberic urmând să ofere doar 587 de litri, faţă de cei 605 ai lui Golf Variant, respectiv 610 ai lui Octavia Combi.

programată pentru lansare în 2015, potrivit declaraţiilor anterioare. Design-ul versiunii restilizate este încă sub semnul întrebării, în timp ce gama de motorizări ar putea beneficia de noile actualizări ale concernului german.

Volkswagen Jetta facelift
Restilizarea berlinei compacte din gama Volkswagen era necesară după lansările recente în acest segment. Cel mai probabil, versiunea redesenată va primi elemente estetice inspirate de design-ul lui Golf 7 şi noile elemente tehnologice ale concernului din Wolfsburg.

Volkswagen Touareg facelift
Facelift-ul lui Touareg nu a fost detaliat de reprezentanţii mărcii germane. Ştim doar că modelul va primi o restilizare, dar schimbările efective şi noutăţile aferente sunt încă un mister. Nu ne aşteptăm la schimbări majore în gama împrospătată în 2010 printr-o nouă generaţie.

Volkswagen Passat
Noua generaţie a modelului de clasă medie din Wolfsburg vine cu o serie de surprize în 2014. Passat este aşteptat să crească în dimensiuni, dar modelul va rămâne în limitele clasei. Passat B8 va prelua platforma MQB şi se va bucura de motorizări actualizate, un alt interior şi posibile elemente tehnologice noi.

Volvo XC90
XC90 era ultimul model din gama Volvo care nu fusese înlocuit de la preluarea efectuată de chinezii de la Geely. Design-ul SUV-ului va fi inspirat din cel al conceptului Volvo XC. Pe lângă noua gamă de motorizări, dezvoltată in-house de Volvo, noul XC90 se va mândri cu o paletă de tehnologii de siguranţă şi alte schimbări importante.

  • Ducu, marţi, 07.01.2014 14:09

    de la A-Z fara Peugeot 308SW, fara Peugeot 108 si Citroen C1 II, fara Toyota Aygo 2 si mai sunt.

  • Scrooge, marţi, 07.01.2014 14:12

    O masina foarte asteptata este si noul Ford Mondeo (aparuta deja in SUA). Sa inteleg ca nu o vedem in Europa si implicit la noi nici anul acesta ?

  • @Scrooge, marţi, 07.01.2014 15:20

    Noua generaţie a lui Ford Mondeo va debuta în a doua jumătate a anului. Ulterior, Ford va oferi şi o versiune Vignale a acestui model, care le va aduce clienţilor săi servicii speciale de nivel premium. Lansarea ar fi trebuit să aibă loc la finele lui 2013, dar a fost amânată din motive logistice, fiind închisă uzina Ford din Genk (Belgia), iar utilajele au fost mutate la uzina din Valencia (Spania).

  • Dacia Plant, marţi, 07.01.2014 15:36

    Toate sunt frumoase, mai putin Civic Tourer.

  • Scrooge, marţi, 07.01.2014 16:58

    @@Scrooge...ce scrii tu stiam si eu....mai ales ca au trambitat prin Europa cu Vigniale prezentat pe noul model Mondeo, dar noul model lipsea cu desavarsire. Intrebarea mea erau pt redactia Automarket, care la noutati Ford au trecut in articol numai EcoSport.

  • Scrooge, marţi, 07.01.2014 17:00

    eh....uite ca l-au bagat si pe Mondeo :)

  • Radu, marţi, 07.01.2014 18:59

    M-as fi asteptat ca reanult sa vina cu NOUL megane...cred ca e timpul...

  • Rares, miercuri, 08.01.2014 14:26

    Legat de noul Mondeo, conform Ford Romania - care a instiintat orice dealer - modelul se va produse in continuare in Belgia. Intradevar trebuia sa inchida fabrica de masini dar nu au mai recurs la acest gest. Eu asa stiu de la Colina Motors (Baneasa) si BDT (Ciurel)

  • zorro, joi, 09.01.2014 10:11

    mondeo actual se mai produce in Belgia. cel nou se va face la valencia. iar ecosport nu vine in romania anul asta. voi ar trebui sa faceti topul masinilor care vin in romania nu in europa.