Mercedes GLA - detalii şi imagini oficiale cu noul rival al lui BMW X1
Mercedes a dat publicităţii un set oficial de imagini ale noului GLA. SUV-ul compact va fi dezvăluit la Salonul de la Frankfurt şi va avea misiunea de a se bate cu Range Rover Evoque, Audi Q3 şi BMW X1.
După un set de schiţe oficiale şi un video teaser care trăda uşor designul, Mercedes GLA a fost dezvăluit oficial, înaintea debutului său de la Frankfurt. Rival pentru BMW X1, Audi Q3 şi Range Rover Evoque, noul crossover compact se inspiră masiv din conceptul cu acelaşi nume, dezvăluit în urmă cu câteva luni la Salonul de la Shanghai.
Al patrulea membru al gamei compacte
Este cel de-al patrulea membru al gamei dezvoltate pe noua platformă compactă MFA cu tracţiune faţă, alături de CLA, A-Klasse şi B-Klasse. Familia se va lărgi la cinci membri odată cu lansarea viitorului CLA Shooting Brake anul viitor.
Cum era de aşteptat, aspectul versiunii de serie este mai cuminte decât cel al conceptului, partea frontală şi cea posterioară renunţând la o serie de detalii de design. Chiar şi aşa, GLA se aliniază filosofiei sportive pe care o vedem în segmentul compact.
SUV-ul măsoară 4417 mm lungime, 1805 mm lăţime şi 1494 mm înălţime, ceea ce îl face mai lung, dar şi mai îngust decât conceptul. Raportat la A-Klasse, pe care se şi bazează, noul GLA este cu 125 de mm mai lung, însă dispune de acelaşi ampatament, 2699 mm.
Consum mediu de 4.3 litri/100 de km
Gama de motorizări începe cu unitatea pe benzină de 1.6 litri şi 156 de cai putere, ascunsă în spatele indicativului GLA200. Entry-level-ul este oferit doar cu tracţiune faţă, ca şi prima unitate diesel din gamă, motorul de 1.8 litri şi 136 cai putere, GLA 200 CDI. Aceasta este şi cea mai economică opţiune din gamă, cu un consum mediu de 4.3 litri/100 de kilometri şi o valoare a emisiilor de 114 g/km. Ajută mult în acest sens sistemul start-stop şi elementele aerodinamice active, care dau un coeficient de numai 0.29 cX.
Versiunile echipate cu tracţiunea integrală 4Matic vor fi GLA250 şi GLA 220 CDI. Primul oferă 211 cai obţinuţi dintr-un benzinar de 2.0 litri, iar al doilea oferă 170 de cai putere şi 350 Nm, garantaţi de un diesel de 2.1 litri. Toate versiunile cu tracţiune integrală vor beneficia de transmisie automată cu şapte rapoarte în standard, în vreme ce modelele cu tracţiune faţă vor avea parte de o cutie manuală cu şase trepte.
Primele estimări ale celor de la Mercedes anunţă că şapte din zece clienţi europeni vor opta pentru varianta cu tracţiune faţă, iar versiunile 4Matic vor ajunge în marea lor majoritate în Regatul Unit.
Portbagaj de 421 litri şi spaţiu pentru cinci
Interiorul noului GLA oferă o poziţie la volan mai înaltă decât în cazul lui A-Klasse, însă designul interior este similar celui regăsit pe celelalte modele dezvoltate pe platforma MFA. Spaţiul interior este suficient pentru cinci pasageri, iar capacitatea portbagajului este de 421 de litri în condiţii normale şi de 836 de litri cu bancheta rabatată.
Lista de echipamente este şi ea destul de generoasă. Pe lângă integrarea completă a telefoanelor inteligente şi prezenţa unor aplicaţii de socializare cum sunt Facebook şi Twitter, noul GLA dispune şi de o funcţie Downhill Speed Regulation, destinată coborârilor în off-road, de un mod special al transmisiei în astfel de situaţii şi de un sistem multimedia care poate afişa pe ecran mai multe informaţii despre suprafeţa de rulare. Nu lipsesc nici sistemele de siguranţă ca detectorul de oboseală, Collision Prevention Assist sau pilotul automat Distronic Plus.
Vânzările noului Mercedes GLA sunt aşteptate să demareze la sfârşitul lui noiembrie, însă primele livrări se vor face, cel mai probabil, în primele luni ale lui 2014. Preţurile vor fi anunţate în cadrul Salonului de la Frankfurt.
@Automarket: versiunea pe benzina cu 4matic este GLA250, nu 220.