Honda Civic Tourer - primele imagini şi detalii ale break-ului compact cu cel mai mare portbagaj

Publicat luni, 12.08.2013 11:11 de Bogdan Mirică

Honda a dezvăluit detaliile oficiale ale noului Civic Tourer, varianta break a modelului japonez compact. Proiectat şi gândit pentru Europa, modelul oferă cel mai generos portbagaj din segment.

După un concept primit bine la Salonul Auto de la Geneva, o serie de imagini spion şi mai multe informaţii preliminare, Honda a decis să ridice cearşaful de pe noul Civic Tourer, derivatul break al actualului model compact. Modelul îşi va face apariţia oficială în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, programat la începutul lunii septembrie şi va încerca să ofere o abordare diferită segmentului.

Dezvoltat exclusiv în Europa şi desenat pentru publicul de pe Bătrânul Continent, modelul Honda vine cu o nouă configuraţie a geamurilor laterale pentru a permite o suprafaţă vitrată generoasă, încadrată de cele patru rânduri de montanţi. Posteriorul renunţă la deflectorul conceptului, dar adoptă luminile posterioare desenate sub formă de baghetă ce cuprind tot hayonul. Partea frontală este similară variantei hatchback, în vreme ce profilul este acum dominat de bosaje mai pronunţate.

Portbagaj de 624 litri

Comparativ cu Civic hatchback, break-ul vine cu o gură de încărcare a portbagajului mai joasă cu 137 de mm. Referindu-ne la spaţiul interior, Honda se pare că s-a ţinut de promisiune. Civic Tourer oferă un portbagaj de 624 de litri, cea mai bună valoare din segment, mai bună chiar şi decât cea a lui Golf Variant (605 litri), principalul rival al japonezei în Europa de Vest.

Atunci când bancheta spate este rabatată, Civic Tourer garantează un portbagaj de 1668 de litri. Porivit Honda, portbagajul poate înghiţi două biciclete mari sau trei valize mari Samsonite, chiar şi cu planşeul tras. Alături de această generozitate, Honda oferă şi sistemul Magic Seats, care permite configurarea diferită a scaunelor.

Două motoare şi amortizoare ajustabile

În momentul lansării, Civic Tourer va fi disponibil alături de două motorizări. Este vorba despre motorul pe benzină 1.8 i-VTEC de 142 de cai putere şi 174 Nm, dar şi de dieselul i-DTEC, capabil să livreze 120 de cai şi 300 de Nm. Unităţile vor fi administrate cu ajutorul unor transmisii manuale sau automate, cu şase trepte.

În ceea ce priveşte pachetul tehnologic, Honda plusează şi cu un sistem de ajustare a amortizoarelor, care permite selectarea mai multor moduri de rulare. Botezat Adaptive Damper System, tehnologia permite ajustarea ţinutei de drum în funcţie de starea carosabilului şi de nivelul de încărcare al maşinii. Sistemul beneficiază de trei moduri de rulare: Comfort, Normal şi Dynamic.

Noul Civic Tourer va fi produs la o uzină din Marea Britanie, urmând ca vânzările să demareze la începutul anului viitor.

  • kortex, luni, 12.08.2013 11:30

    slabut... e greu sa pastrezi farurile de pe concept, nu-i asa? cele de acum sunt banale.

  • slVW, luni, 12.08.2013 12:08

    Pai arata ca un monovolum. Totusi portbagajul e imens, ca de monovolum!

  • Fane, luni, 12.08.2013 12:46

    Din punctul meu de vedere este cel mai frumos break al acestui an.

  • men, luni, 12.08.2013 13:05

    bai dar urata mai este vazuta din lateral!

  • ergf, luni, 12.08.2013 13:47

    hmmmmm,e urita la exterior cu spume,dar in interior e pe gustul meu(asta e aspectul care ma intereseaza cel mai mult la o troaca)...sa vedem preturi

  • ala, luni, 12.08.2013 13:53

    Disproportionata la greu. Sa speram ca in realitate arata mai bine! Oare ce au vrut sa faca??

  • flavius, luni, 12.08.2013 14:33

    Din lateral seamana cu "reusitul" Ssangyong Rexton.

  • TC1900, luni, 12.08.2013 17:34

    trebuie sa fii honda hardcore, pentru a cumpara asa ceva..., chit ca daca treci peste aspectul exterior are niste atuuri de necontestat

  • Sam, luni, 12.08.2013 19:23

    Desi poate vi se pare socant mie imi place cum arata. Are un stil futurist in viziunea mea.

  • mog, luni, 12.08.2013 20:08

    si mie imi pare ciudata in zona din spate... si crv ul nou are partea posteriala la fel de discutabila... nu e intamplatoare asemnarea

  • antonny, luni, 12.08.2013 20:45

    magnifica plansa bord plus consola centrala

  • bbb, marţi, 13.08.2013 08:01

    Voi nu aveti dupa ce bea apa si faceti comentarii la masina asta. Sunt sigur ca daca v-ar face-o cineva cadou voi in mod sigur a-ti refuza-o. Intoarceti-va la bicicleta Pegas a voastra si nu mai comentati aiurea.

  • Crystyann, marţi, 13.08.2013 08:41

    Foarte bun artificiul cu "cel mai mare portbagaj" - baietii de la Honda, stiind ca se masoara portbagajul doar pana la linia geamului ( chestie de siguranta ), ai facut geamul micut-micut de zici ca e geam de casca de sudura. Si astfel inca putin si se masura portbagajul pana in tavan. Insa astfel partea din spate este, sa zicem, cel putin discutabila ( urata din punctul meu de vedere ).

  • P$T, marţi, 13.08.2013 09:45

    In europa erau la limita retragerii din piata. Acum cu acest model le va sporii sansa. Abia astept ghertoii retarzi cu spume la gura sa ne spuna si sa ne invete ca de fapt ei vand de rup.

  • Master, marţi, 13.08.2013 12:50

    Eu nu inteleg cum au reusit Designerii de la Honda sa scoata un Civic atat de urat dintr-un model atat de special cum a fost generatia precedenta. Imi aduc aminte in 2006 cand a aparut primul civic l-am vazut la service la o revizie cu accordul cand inca nu era expus pe nicaieri. Mi se parea adus de pe alta planeta ... E de necrezut cum au involuat la capitolul design ...

  • Rödu, marţi, 13.08.2013 23:07

    Lodgy are portbagaj mai mare.

  • Koss, miercuri, 14.08.2013 13:26

    Cred ca va fi o masina ideala pentru carat decedati.. va inlocuii cu succes peste cativa ani vechile mercedesuri din 96-2000 de sunt la carat decedati..

  • Ovidiu, duminică, 15.09.2013 14:59

    E mult pana o sa ne obisnuim cu ea pe sosele; apoi o vom gasi frumoasa. Noul CRV parea ciudat la inceput iar acuma cred ca este cea mai frumoasa masina. Iubesc masinile Honda!! Cred ca sunt cele mai grozave masini dintre toate japonezele.