Daimler aprinde lumina în casele germanilor: bateriile uzate ale maşinilor electrice, folosite la alimentarea cu energie
Bateriile Li-Ion folosite pe maşinile electrice şi hibride plug-in ale constructorului Daimler vor fi utilizate la alimentarea cu energie electrică a unei localităţi germane cu aproape 90.000 de locuitori.
Daimler a găsit o metodă inedită prin care poate să reducă costurile maşinilor electrice şi, în acelaşi timp, să folosească în continuare bateriile uzate.
După ce eficienţa bateriilor va scădea la 80% pe parcursul utilizării, acestea vor fi înlăturate de pe maşini şi utilizate pentru a alcătui unităţi de stocare pentru alimentarea cu energie a reţelelor publice de electricitate.
Prima "tranşă" va fi formată din 1.000 de baterii care vor avea o capacitate totală de 13 MWh prin dispunerea acestora în 46 de grupuri de câte 600 kWh. Această cantitate de energie va fi conectată la reţeaua de electricitate a localităţii germane Lunen cu 87.000 de locuitori.
În acest fel, bateriile vor fi utilizate încă 10 ani înainte de a fi scoase din uz şi va permite celor de la Daimler să recupereze o parte din investiţie, ceea ce ar putea avea ca efect o uşoară scădere a preţurilor pentru maşinile electrice.
Proiectul va fi implementat în prima parte a anului 2016 în parteneriat cu furnizorul de energie electrică Getec, integratorul bateriilor în reţea The Mobility House AG şi compania de reciclare Remondis.
"Prin cea de-a doua utilizare a bateriilor în Lunen, cei patru parteneri prelungesc ciclul de viaţa al bateriilor maşinilor electrice sau plug-in şi după utilizarea din industria auto", precizează Mercedes într-un comunicat.