Citroen: C4 Cactus este doar începutul pentru noi. Pregătim noi modele neconvenționale

Publicat marţi, 24.11.2015 15:49 de Sebastian Toma

Mathieu Bellamy, directorul de strategie al mărcii Citroen, a declarat că modelul C4 Cactus este doar începutul unei nou stil de design pentru compania franceză.

Citroen C4 Cactus, crossoverul cu design îndrăzneț al mărcii franțuzești, este doar începutul unei noi tendințe stilistice a companiei din Hexagon. Cei de la Citroen își propun să lanseze mai multe modele de serie care să urmeze aceleași idei încrezătoare de design pentru a oferi automobile neconvenționale. Acest stil de design le readuce celor de la Citroen o identitate vizuală puternică și certitudinea recunoașterii de la distanță a modelelor lor, elemente importante pentru creșterea vânzărilor viitoare și beneficierea la maximum de pe urma impactului creat de C4 Cactus pe piață. Într-un caz similar, cei de la Nissan au profitat de pe urma design-ului excentric al lui Juke și au lansat un întreg segment de nișă, care s-a dovedit atât de interesant încât a fost urmat de aproape toți concurenții lor.

Promisiunile de dezvoltare de noi automobile cu design controversat și curajos din partea celor de la Citroen vin de la Mathieu Bellamy, directorul de strategie al companiei franceze. Noile modele de la Citroen vor arăta complet diferit decât actualele C4 și C5, de exemplu, iar francezii pregătesc și un crossover mai mare. Dintre toate exponatele recente, exponatul Aircross Concept de la Salonul Auto de la Shanghai este cel mai apropiat lucru de viitoarele planuri ale mărcii Citroen.

Datorită noilor directive estetice, cei de la Citroen vor reuși să se distanțeze de marca soră, Peugeot. Liderii concernului PSA Peugeot-Citroen se străduiesc de ceva vreme să separe cele două mărci pe mai multe planuri, astfel încât ele să nu se canibalizeze și să aibă succes folosind propriile identități. Prin stategia unui design îndrăzneț pentru Citroen, francezii ar putea separa cele două mărci de volum ale concernului PSA Peugeot-Citroen.

Via Automotive News (înreg.)

  • Ilici02, marţi, 24.11.2015 16:15

    Chiar au multe parti in care pot duce Citroenul. Doua deja sunt consacrate si relativ de succes: linia DS si linia Cactus. Alta directie in care pot trage este desprinderea liniei Picasso drept o linie de familie si eventual o linie de confort construita in jurul suspensiei Hidractive. Linia actuala de C-uri, de la 1 pana la 5,categoric este in concurenta directa cu linia de la Peugeot.

  • vianu, marţi, 24.11.2015 16:37

    Hidractive? a fost scoasa la pensie http://www.automarket.ro/stiri/psa-va-renunta-la-suspensia-hidraulica-odata-cu-iesirea-din-productie-a-lui-63239.html

  • Scorpionul_negru, marţi, 24.11.2015 17:40

    Citroen daca nu o sa mai faca C5 cu suspensii hidraulice si poate ceva superior un C6 nou, va intra in zona low cost ! Pacat ! Chiar au fost masini tari C5 si C6. Facea din Citroen o marca buna demna de luat in calcul la achizitia unei masini.

  • vianu, marţi, 24.11.2015 17:56

    probabil ca citroen va marja pe feelingul cumparatorului in achizitia modelelor sale. Design non-conformist, simplitate mecanica, gadeturi media, preturi poate mai bune...cred ca e in fapt o miscare inteligenta intr-o industrie care parca (de la o vreme) este blocata in a se ralia nu la necesitatile publicului ci la concurenta. Pentru pretentiozitati ai gama DS, gama ce ofera bunatati la un pret interesant deci...io zic ca va fi bine

  • Ilici02, marţi, 24.11.2015 18:12

    Hydractive-u v-a fi scos de pe masini dar este in portofoliul de tehnologie al Citroen si poate fi oricand pus pe o linie de masini si vandut ca ceva aparte. La fel cum au facut cu marca DS.

  • vianu, marţi, 24.11.2015 18:36

    hmmm....nu sunt de aceeasi parere. Cum am spus mai sus, familia cu pretentii va fi DS. Sa construiesti in jurul unei tehnologii de genul suspensiei mi se pare superfluu. Asta inseamna cel mai probabil si o canibalizare in interiorul marcii si costuri mari de dezvoltare a unei game separate in care, in afara de suspensie, sa vii cu ce altceva? As mai adauga aici si nevoia PSA de reducere a costurilor ceea ce pentru mine se traduce in linii de modele clare care sa acopere nevoile clintelei dar fara o fragmentare atat de pregnanta ca in cazul marcii VW.