Daimler anunţă un parteneriat cu Qualcomm pentru a dezvolta încărcarea wireless pentru maşini
Nemţii de la Daimler au anunţat o colaborare cu Qualcomm în vederea dezvoltării de tehnologii de încărcare fără fir a telefoanelor mobile şi a maşinilor electrice.
Daimler a anunţat un parteneriat cu Qualcomm care vizează soluţiile de încărcare wireless, atât pentru automobile, cât şi pentru telefoanele mobile. Nemţii de la Daimler vor să obţină o soluţie de încărcare fără cabluri pentru maşinile electrice, pe care să o folosească pentru viitorii lor hibrizi plug-in şi viitoarele modele electrice ale companiei. Încărcarea fără fir a vehiculelor electrice este un obiectiv recent între toţi producătorii de automobile care ţintesc acest segment, dar niciunul nu a reuşit să dezvolte o soluţie eficientă în viaţa de zi cu zi. Oricare va fi rezolvarea tehnică la problema eliminării cablurilor aferente încărcării hibrizilor, aceasta va necesita apoi un sistem de încărcare dedicat, care să fie amplasat la domiciliul şoferului şi un sistem de încărcare convenţional, pe cablu, pentru a permite accesul la infrastructura dedicată maşinilor electrice/hibride plug-in convenţionale.
A doua parte a colaborării dintre Daimler şi Qualcomm vizează încărcarea fără fir a telefoanelor mobile în interiorul maşinilor. Aceasta din urmă este o soluţie deja existentă pentru anumiţi producători, cu toate că nu este compatibilă cu toţi fabricanţii de smartphone-uri de pe piaţă. Cei de la Qualcomm vizează şi noi soluţii de îmbunătăţire a serviciilor de transfer de date 3G şi 4G la bordul automobilelor şi de a îmbunătăţi experienţa utilizatorilor folosind aceste capacităţi.
Daimler şi-a vândut participaţia la Tesla Motors, dar nu renunţă la colaborare
În prezent, soluţiile de încărcare ale maşinilor electrice se concentrează pe obţinerea energiei electrice necesare acestora din surse regenerabile. Constructorii de automobile electrice oferă diverse sisteme de încărcare dedicate pentru vehiculele pe care le produc, toate dedicate caselor proprietarilor, menite să asigure posibilitatea programării unui nivel de încărcare specific, menit să fie atins la o oră dată, pe lângă posibilitatea încărcării vehiculului doar în momentele în care energia electrică are un preţ mai redus, dacă este cazul.
STUDIU: Germania va avea un milion de vehicule electrice pe şosele în 2020
Via Reuters