Dacia oprește, din nou, activitatea la uzina din Mioveni pentru mai multe zile

Publicat vineri, 08.04.2022 15:29 de Alexandru Monenciu

Constructorul de la Mioveni anunță oprirea producției pentru opt zile, în luna aprilie, din cauza războiului din Ucraina și a crizei mondiale de semiconductori.

În primele trei luni ale anului, uzina Dacia de la Mioveni a produs 75.437 de mașini, cu peste 10.000 mai multe decât în aceeași perioadă a anului trecut. Din câte se pare, însă, luna aprilie nu va fi la fel de bună pentru constructorul aflat sub umbrela Renault.

Dacia a anunțat că va opri producția în diferite sectoare ale uzinei de la Mioveni, pentru opt zile în luna aprilie, din cauza războiului din Ucraina și a crizei mondiale de semiconductori.

Așadar, activitatea va fi întreruptă în zilele de 8 și 11 aprilie 2022 la Uzina Mecanică și Șasiuri Dacia. Totodată, Uzina Vehicule Dacia și Departamentul Presaj își vor reduce activitatea în zilele de 11, 12, 13, 14 și 15 aprilie.

Aici se va opri complet schimbul 3 și parțial schimburile 1 și 2.

via Profit

  • Mircea Badea, sâmbătă, 09.04.2022 00:31

    mda, sarmele pot fi numite si semiconductori.. unde se ascund semiconductorii? le tine china intentionat sau sunt bagati in chestii secrete?

  • idic, sâmbătă, 09.04.2022 13:57

    Ciaina produce 4% din chip-uri. Cel mai probabil, alimentarea bulelor crypto și minarea unor coduri inutile a crescut artificial cererea de chip-uri. Piata se va dezvolta artificial, iar dupa venirea crizei vor ajunge piesele si in ind auto, dar care se va fi confruntat deja cu lipsa cererii. De asta viata e frumoasa. orice extrapolare liniara ofera surprize inimaginabile.

  • Dutz, duminică, 10.04.2022 19:29

    Da Idic, dar este trist in același timp. Pe lângă ce spui un foarte mare impact a avut pandemia sau mai bine spus cum a fost gestionata. S-au vândut Electrocasnice si electronice mult mai mult, plus întreruperi semnificative de producție si de aprovizionare cam peste tot. Una peste alta s-au cheltuit sume colosale pentru transporturi speciale, mulți oamenii muncesc pana la extenuare pentru a încerca sa aducă componentele si a prevenii oprirea liniilor de producție… eforturi incredibile. Peste toate dezastrul din Ucraina (ma refer desigur la cei de acolo care-l trăiesc, nu la noi restul...), războiul a afectat pe lângă viața oamenilor si producția multor piese auto si nu numai. Probabil in mare măsura si una si alta puteau fi evitate (nebunia COVID si războiul), lucru de care se fac responsabili cei de la “putere”. Nu cred ca vor fi trași la răspundere in nici un fel iar “facturile” le vom plăti toți încă muți ani de aici încolo.