Dacia este pe locul doi în Franţa la servicii post-vânzare
Divizia franceză a mărcii Dacia este pe locul doi în clasamentul calităţii serviciilor post-vânzare oferite clienţilor.
Francezii de la AutoPlus au publicat un studiu referitor la nivelul de satisfacţie al clienţilor privind serviciile post-vânzare. Dacia a reuşit să se claseze pe locul doi, reuşind să demonstreze că "low-cost" nu înseamnă şi "low service" – după cum au spus şi jurnaliştii francezi. Dacia a fost suclasată la mustaţă de Honda şi a lăsat în urmă mărci cu prestigiu precum Mazda, Toyota, Mercedes şi altele.
Punctajul maxim posibil este de 20, iar Dacia a obţinut 16.02 puncte. Cei de la Honda au primit 16.8 puncte, iar Mazda – marca de pe locul trei – a primit 15.84 puncte. Criteriile în baza cărora s-au dat notele au fost următoarele: calitatea intervenţiilor şi raportul calitate/preţ, timpul necesar pentru a obţine o programare în service, amabilitatea personalului şi durata intervenţiei.
În urmă cu două luni, aceeaşi publicaţie a prezentat rezultatele unui chestionar privind nivelul de satisfacţie al posesorilor de vehicule, în funcţie de marcă şi de model. În clasamentul pe mărci, Dacia s-a situat pe locul trei, iar în cel pe modele, Sandero a obţinut ce-a de-a şasea poziţie. La fel ca în cazul clasamentului privind nivelul de satisfacţie al clienţilor pe mărci, Honda surclasează Dacia, dar Mini a pierdut opt poziţii faţă de clasamentul menţionat mai sus.
Poziţie |
Marcă |
Notă |
1 |
HONDA |
16,8 |
2 |
DACIA |
16,02 |
3 |
MAZDA |
15,84 |
4 |
TOYOTA |
15,52 |
5 |
SEAT |
15,18 |
6 |
SUZUKI |
15,16 |
7 |
KIA |
15,1 |
8 |
VOLVO |
15 |
9 |
SKODA |
14,98 |
10 |
MINI |
14,88 |
11 |
NISSAN |
14,82 |
12 |
BMW |
14,72 |
13 |
FORD |
14,6 |
14 |
MERCEDES |
14,56 |
14 |
RENAULT |
14,56 |
16 |
CITROEN |
14,48 |
17 |
PEUGEOT |
14,4 |
18 |
AUDI |
14,18 |
19 |
HYUNDAI |
14,18 |
20 |
FIAT |
14,16 |
21 |
VOLKSWAGEN |
13,94 |
22 |
OPEL |
13,82 |
23 |
ALFA ROMEO |
13,46 |
24 |
SMART |
13,42 |
Via | AutoPlus
Pai mi se pare normal, poate francezii sunt mai atenti cu masinile pa care le primesc in service si sunt cu componente produse de un concern de-al lor.