Dacia Duster primeşte un "benzinar" de 140 CP, indisponibil în România

Publicat miercuri, 11.05.2011 16:15 de Bogdan Mirică

Dacia a demarat producţia unui nou motor pe benzină, de 2.0 litri şi 140 de cai putere, ce urmează să echipeze Duster. Din păcate pentru România, unitatea va fi disponibilă doar la export.

Dacia ţine cont de preferinţele publicului european şi oferă pe Duster o nouă motorizare pe benzină, un propulsor mai puternic decât cel de 1.6 16 valve, regăsit în prezent. Din păcate pentru publicul din România, versiunea, care va fi produsă la Mioveni, va fi disponibilă doar la export.

Este vorba despre o unitate cu patru cilindri, de 2.0 litri, capabilă să dezvolte 140 de cai putere. Anca Oreviceanu, directorul Biroului de Comunicare Renault în România, a declarat pentru Mediafax că producţia motorului pe benzină, de 140 de cai putere, a fost demarată deja, unitatea urmând să echipeze exemplarele Duster vândute în afara ţării noastre.

Producţia unităţii cu patru cilindri vine după ce Automobile Dacia a investit anul trecut 57 de milioane de lei în dezvoltarea unui nou bloc motor, destinat unei noi familii de propulsoare. Oficialii Dacia au confirmat încă de anul trecut faptul că la Mioveni vor lua naştere motoare Euro 5 de generaţie nouă, destinate modelelor din interiorul grupului Renault-Nissan.

via | mediafax

  • tzenu_bmw, miercuri, 11.05.2011 16:28
    din pacate pt. dacia.........

    va fi si in Romania cerere pt acest motor si cu putin noroc il vom si avea...

  • ScorpyonVAG, miercuri, 11.05.2011 16:46
    @

    Pai ma duc pana in Germania, sau cea mai apropiata tara, si imi cumpar un DUSTER cu aceasta motorizare, nu este nici o problema ! Dar nu cred ca va avea succes aceasta motorizare, datorita pretului care este in crestere la combustibil, iar la salariile din Romania, fac pariu ca nu oricine isi permite unul ! PS: In loc sa puna si ei ,,fantasticul" 1.6Dci cu forta lui , sau 1.4TCe, sau sa puna o motorizare turbo pe benzina, de cel putin 170CP, pun si ei un 2.0 aspirat de 140CP, dar daca ne gandim la VW TIGUAN, care are 2.0TSI 170CP, si comparam un motor ASPIRAT RENAULT....

  • BaditzaEx, miercuri, 11.05.2011 16:52
    OMG, Again ?!....

    iar ajungem ca inainte de '89 ??, unde pentru export se fabricau.... De fapt ce mai ma mira ?!, acum diferenta este doar ca iti opresti singur caldura, mancarea ....si altele ( dar macar pe vremea aceea Romania era puternica , cel putin din exterior privita , n-avea datorii ci de incasat bani si avea 2000 de miliarde USD CASH in vistiera tarii, si ne puteam mandri ORIUNDE cu industria Grea, Usoara , mai de orice fel )

  • Duster, miercuri, 11.05.2011 16:57

    Oare prin ce super tehnlogie galactica a reusit Renault sa scoata 140 CP dintr-un motor asa micut de numai 2L? Si a mai bagat si statul bani in el.

  • BogdanD, miercuri, 11.05.2011 16:58
    clienti

    Cred ca aceasta masina va ajunge pe pietele din Golf, ori alte state exportatoare de petrol. O alta explicatie logica nu am

  • Emanuel Nastasa, miercuri, 11.05.2011 16:58
    neinteresant

    In conditiile in care asta de 1.6 consuma mediu 10 la suta, de ce m-ar interesa cel de 2.0 si 140CP? Cred ca mai exista ceva stocuri la motoarele astea... alta explicatie nu vad.

  • ScorpyonVAG, miercuri, 11.05.2011 17:19
    @DUSTER

    Nu gandesti putin ? Renault scoate fara ajutorul unei turbini, din 2.000cm3 140Cp. Vw scoate cu ajutorul unei turbini, din 2000cm3 170Cp. Deci nu este chiar asa performanta motorizarea 2.0TSI 170CP ! Gandeste-te ca daca punea Renault turbina se vindea ca painea calda, si scotea cel putin 180Cp.

  • Vasilica, miercuri, 11.05.2011 17:25
    Cand pune reno mana!!

    Se stie!

  • tomita, miercuri, 11.05.2011 17:33

    clasa 5 va rugam sa nu mai comentati. s-a sunat de final. sau cum ii zice :)))

  • ScorpyonVAG, miercuri, 11.05.2011 17:51
    @

    Mergi si fa-ti 2 oua ca esti palid ! Ma cam enervezi, la fel si pe altii . Se spune ca uneori doare adevarul, de aceea cred ca te razbuni pe noi, cu golful tau pe BG din 90 toamna..., te supara ca Renault evolueaza ?

  • andrei, miercuri, 11.05.2011 18:39
    @ BaditzaEx

    @ BaditzaEx Eu zic să te întorci în timp și să rămâi acolo.

  • mihai, miercuri, 11.05.2011 19:06
    renault

    turbina? la renault??? mai curand un f16

  • Costi9b, miercuri, 11.05.2011 19:17
    intrebare!

    Inteleg ca nu este cerere la noi in tara pt acel motor, dar atat de mult ii costa sa il vand la noi in tara incat nu este disponibil? sau care e treaba?

  • io, miercuri, 11.05.2011 19:23

    Calmeaza-te ScorpyonVAG ! Renault are multe alte motoare performante disponibile, dar fitele astea nu se incadreaza in filosofia Dacia. Daca e sa vbim Renault vs. VW la motoare turbo pe benzina, Renault are pregatit un 1.8 Tce la 250 CP... Renault cand vrea le da clasa oricand

  • Nicu, miercuri, 11.05.2011 21:03
    Duster

    Cine isi cumpara Dacia in Romania e in cautarea unei masini fiabile, dar ieftine si cu costuri de exploatare mici. La noi in tara sunt foarte cautate diesel-urile, atat la masinile noi cat si la sh, si motoarele pe benzina relativ mici ( pana in 1.6), intrucat nu prea ne permitem combustibil (vorbesc in general). Asa ca decizia Renault de a nu introduce un 2.0 pe benzina este, din punctul meu de vedere, una strategica. Pur si simplu nu ar exista cerere. In alte tari, precum Anglia, unde pretul la benzina e 1.3 lire ( aproape 6.3 lei), si salariul mediu e 2500 de lire ( 12000 de lei), lumea isi permite sa se bucure de agilitatea unui motor pe benzina, fara sa se gandeasca la preturi. Sunt de acord cu ScorpyonVAG ca un 1.6 dci ar fi binevenit la noi. Dar, revenind la strategie, 1.6-le dci este un motor nou, in care s-au investit niste bani, asa ca va fi pus pe Renault-uri, cu margini de profit mai mari. Noua nu ne pasa daca cumparam tehnologie de acum 6-7 ani, cat timp e fiabila, e bine.

  • antonny, miercuri, 11.05.2011 21:53
    ****

    Sa ascultam pe cei care spuneau domne motoare mici ......uite renault-dacia aduce motor mai puternic .......Deci duster si-a asigurat pe inca 4 ani exportul la germani

  • SCORPION RENO, miercuri, 11.05.2011 22:28

    LASA-NEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

  • bibi, joi, 12.05.2011 08:40
    2.0 TSI 210 CP

    motorul de 2.0 tsi de la grupul VAG are 170 CP,200 CP,210 sau 270CP deci la tiguan gasesti acelasi motor dar cu puteri diferite nu putem compara motorul aspirat benzina cu cel turbo benzina, chiar daca au aceasi putere. hyundai are motor aspirat de 1.6 126 CP sau cel de 2.0 turbo 275CP (6.6 s/0-100 km cutie automata) , ultimul se gaseste doar pe piata americana honda 2.0 240CP dintr-un aspirat benzina

  • HRares, joi, 12.05.2011 08:53
    Dacia

    Subscriu la spusele @Costi9b. Ce explicatie au oficialii de la Dacia. Doar atat ca in tara nu sunt cereri pentru acest motor? Puteau macar sa il puna optional si daca se vindea doar unul pe luna sau la doua luni sa ia unul dintre cele de la export...dar macar era optiunea de a alege. Eu as spune ca s-ar fi vandut. Se gasesc multi care sa il cumpere.

  • tomita, joi, 12.05.2011 09:43

    chiar daca ar vinde 100 de buc cu motorul de 2l (sunt acei cativa care si-au cumparat cel mai scump duster special) tot nu ar fi suficient sa indulceasca inimile mai marilor reno. pt ei, dacia nu reprezinta marca noastra de suflet, cum e pt noi romanii. la nivel corporativ se discuta altfel, si dupa cum am vazut in trecut comportamentul concernului reno, utilizatorii romani sunt negru sub unghie. n-are rost la bananierii astia sa le ofere ce e mai bun. sunt destui care au cumparat hyundai tucson care mergea cu 2l benzina/diesel si acum ar fi uat poate duster cu aceeasi motorizare, chiar daca, poate, mai slab dotat. (dacia e sub hyundai cel vechi, ca del cel nou nu mai vb) comparatia de motorizari e penala. dacia preia ciurucurile din concern, tehnologia care pe alte modele ale lor ar fi jenibil de folosit in anul 2011.

  • io, joi, 12.05.2011 10:40
    @tomita

    Un individ rudimentar ca tine ar putea spune ca Renault (reno la tara de unde vii tu) isi bate joc de clientii romani, insa daca e sa fim realisti si sa lasam idealismul de-o parte, o sa vedem ca strategia Dacia e foarte practica. Componentele sunt testate, implicit fiabile, iar raportul pret / performante pe segment e foarte competitiv. E ceea ce intereseaza clientii cu cascavalul in buzunar, nu idealistii care oricum nu si-ar cumpara Dacia nici daca ar oferi clima cu 4 zone in aceeasi bani... Sunt foarte putini cei care striga in gura mare ca Duster n-are motor de 2 litri, dar au si intentia si banii necesari sa cumpere masina. Dacia e o afacere, iar aici e vba de a fi sau a nu fi profitabil. Decizia Dacia se bazeaza pe studii de piata aspura situatiei actuale din Romania. Poate in viitor se vor schimba optiunile majoritatii romanilor. Atunci se va schimba si oferta Dacia.

  • @HRares, joi, 12.05.2011 10:54

    adaugarea unei optiuni costa deasemenea bani... mai invatati

  • unckle, joi, 12.05.2011 12:38

    "2000 de miliarde USD CASH" .. holy fkin' sh!t ... da despre ce tara vorbesti prietene acolo? ... mai exista vre-o tara cu numele romania pe harta ... sau visteria tarisoarei era mai mare ca bugetul SUA din acel an?? ... greu cu amintirile cand te doare burta de foame :) vezi aici cam cat produceau tarile : http://www.nationmaster.com/graph/eco_gdp-economy-gdp&date=1989 pe scurt SUA avea 5400mld$ iar romania 41mld$ ... iar romania nu a produs 2000mld$ in cei 70 de ani de la terminarea WWII ;) ar trebui sa va ganditi ca acel motor consuma semnificativ mai milt decat un 1.5dCi, motiv pt care ar fi masacrat in vanzari pe meleagurile noastre ;)

  • HRares, joi, 12.05.2011 15:37
    ce costa

    ce costa sa il puna pe lista de optiuni? masinile oricum sunt in parcul fabricii . Deci in loc sa o duca in Germania, o ducea la showroom in Romania. Oricum , normal ca cei ce conduc firma Renault iau decizii convenabile lor....insa doar spuneam si eu parerea si cautam un raspuns pertinent. Am invatat in viata mea...insa mai mult ca sigur ca marketingul nu e domeniul meu de specialitate...altfel nu puneam intrebarea. Imi pare rau ca orice discutie pe acest site se rezuma la jicniri. Se discuta, se spun pareri cei care nu se pot abtine de la jicniri ar trebui sa fie banati. @automarket.ro de ce nu faceti comentariile posibile doar celor inregistrati? astfel ati putea curata site-ul de comentariile celor ce nu isi mai incap in piele.

  • romeo, joi, 12.05.2011 16:09
    frustatii cu renault hal de masina naspa

    ASA MASINA URATA NU PREA VEZI. VORBESC UNII PE AICI VS VW Pai cred ca au fantezii sa compari un volkswagen cu un RENAULT HA HA HA . MAI COPII JUCATI-VA CU ALTCEVA DECAT CU CE VA JUCATI VOI DE OBICEI RENAULT ESTE PIETRICICA FATA DE ORICE ALTA MASINA GEN TOYOTA, BMW................

  • ironR, joi, 12.05.2011 16:26
    sondaj

    e cineva de aici care si-ar fi dorit in locul dci-ului de 110cp acest motor de 2 litrii si 140 de cai? eu unu nu vad nici un inconvenient pt ca nu va fi vandut in ro, mai mult de atat problema ar fi daca nici la echiparea cu acest motor nu vor putea pune ESP, asta ar fi caterinca nu alta!

  • Praf in ochi, joi, 12.05.2011 16:34
    2 litri

    Imi amintesc ca am avut prin anii 90 o Alfa 145 cu un 1,8 (1747cmc) aspirat , desigur , care scotea 144CP. Acest Duster cu motor de 2 litri si 140 CP din 2011 este intradevar ceva care se merita . Un mare vax.....Ma mir ca nu vor sa puna un 2,0 litri si 115 CP .........Dupa parerea mea , un 2 l aspirat care scoate la ora actuala mai putin de 165CP, nu prea mai are ce cauta pe un autoturism modern . (decat ptr fraierii din lumea a III a.....care or fi ei....)

  • andy, joi, 12.05.2011 16:43
    ce bine benzinar de 140 CP

    bravo,asa e romania,ce ai facut pana acum

  • cristy09, joi, 12.05.2011 17:06

    Cred ca mai are mitsubishi ceva motoare care nu au mai apucat sa le puna pe Hoover.....)))) Pe praful asta motor pe benzina 2.0 ?????? Uau....

  • Octavian, joi, 12.05.2011 18:39

    volvo s60 1.5 gdi(benzina) are 200cp si consum mediu de 5.6L. Nu mi se par valori impresionante ce citesc aici...

  • adi, joi, 12.05.2011 19:48
    De unde stii?

    @Octavian Volvo-ul tau S60 1.5 gdi doar atat consuma? Inseamna ca motorul ala e cea mai mare inventie de la tranzistor incoace....

  • leonte, joi, 12.05.2011 21:10

    @Octavian: zi-mi de unde iau Volvo-ul cu motor la parametrii aia, ca maine merg sa-l cumpar.

  • detinator de dacie logan, joi, 12.05.2011 23:08
    dar motorul de 2.0 l de pe clio nu era bun ??

    daca tot s-au gandit la un 2.0 l benzina de ce nu au pus varianta de pe clio rs care are 197 cai putere si tot aspirat e... deci.. o mica mare dezamagire atat pentru piata interna cat si cea externa. intr-o buna zi au sa monteze motoare pe aburi pe saraca dacie, isi bat joc de noi !

  • ha ha ha, vineri, 13.05.2011 21:26
    yha

    In loc am 2litri si 140 de cai sa ma intorc...nu uitati ca motoare de Renault, se gasesc si pe Nissan, Mercedes, Opel plus componente, ca de ex. incarcare valeo pe Skoda Fabia...asa ca...asta e ...