Dacia a primit un ajutor de stat pentru creșterea producției: la Mioveni se vor putea produce 406.000 de mașini pe an
Dacia a primit un ajutor de stat de 116 milioane de lei pentru a crește capacitatea de producție la 406.000 de unități pe an. În prezent, uzina de la Mioveni poate produce circa 350.000 de unități anual.
Ministerul Finanțelor a anunțat recent că va acorda ajutoare de stat pentru cinci companii, dintre care patru activează în industria auto.
Cea mai mare sumă a fost primită de Dacia, care va beneficia de 115.8 milioane de lei pe care îi va folosi pentru a crește capacitatea de producție la circa 406.000 de unități pe an.
În prezent, uzina Dacia de la Mioveni are o capacitate de producție de circa 350.000 de unități pe an, iar constructorul a anunțat o producție de peste 310.000 de unități în primele 11 luni ale acestui an.
Acordarea unui ajutor de stat este una dintre cele două solicitări făcute de Dacia către autoritățile române pentru a crește producția la Mioveni, însă cea de-a doua rămâne greu de îndeplinit: o autostradă de la Pitești la Sibiu.
Oficialii Dacia afirmă că noul ajutor de stat va ajuta uzina de la Mioveni să concureze mai bine cu uzina din Tanger (Maroc), care are o capacitate de producție de circa 350.000 de unități pe an. "Acordul de finanţare este vital pentru Dacia în competiţia cu celelalte uzine Renault, în special cele care activează în ţări non-UE", afirmă Gabriel Sicoe, director de afaceri publice Grup Renault România.
Celelalte ajutoare de stat au fost acordate pentru Sogefi Suspensions Eastern Europe, care va înființa o uzină pentru producția de suspensii auto, Martur Automotive Seating and Interiors, care își va extinde producția de scaune auto, și Swoboda Sibiu, care va extinde producția de senzori auto.
-
@Green Alex, luni, 10.12.2018 15:36
Te inseli. Facilitati acorda toate statele. Pentru investitia Hyundai din Slovacia ajutorul statului slovac a fost de 150 milioane de Euro la o investitie totala de 1 milliard de Euro, adica 15%.
-
Green_Alex, luni, 10.12.2018 16:18
@@... E posibil sa ma insel. Stiu ca si alte state acorda facilitati pentru a atrage investitori, e o practica destul de comuna dar si destul de controlata in UE (trebuie totusi pastrata totusi o corecttudine intre actorii din piata). Pe de alta parte insa exista o permanenta negociere intre stat si producatorii auto (si nu numai) din Romania care se plang de lipsa infrastructurii care se trasfera in costuri mari cu logistica. Pentru a-i convinge sa investeasca in continuare in romania, statul (pentru ca nu le poate oferi infrastructura promisa) le ofera ajutoare in bani. De ajutoarele aste beneficiaza companiile respective si tangential industria mica din jurul lor. Daca pe de alta parte investeai banii respectivi in infrastructura, crestea atractivitatea tarii pentru investitii atat din partea actorilor prezenti cat si pentru alti potentiali actori. Aici este diferenta intre ajutor de stat si investitii in infrastructura/dezvoltare (care nu inseamna doar autostrazi ci si multe altele precum educatie, mobilitate, legislatie etc)
-
LR, luni, 10.12.2018 16:35
Paraîndârătul! Cât e paraîndârătul??? Dacă am avea autostrăzi, unora nu le-ar mai pica nimic! Las' că vitele care se înghesuie la pupat moaște n-au nevoie de infrastructură!
-
pipo, luni, 10.12.2018 18:08
E acordat acest ajutor cum scrie in titlu sau e doar "anuntat" cum scrie in articol ? Eu unul nu vad oricum motivul acestor "ajutoare" (ce urat suna !) ,de ce ...sunt handicapati sau..? Anul viitor proabil vor trebui sa le dea si celor de la Ford si altii pe motiv de ..nediscriminare ! Dar o sa vina vremuri cand poate aceste companii chiar vor avea nevoie de astfel de ajutoare ( acum chiar nu au), atunci ce le dai , pielea de pe noi ? Nu e cazul/locul sa dezvolt aici dar nu e corect oricum ai da-o fata de multi altii/noi .
-
lulu, luni, 10.12.2018 19:15
sa nu uitam ca am fost pusi de ue sa inchidem fabrici care primeau ajutoare sau ma rog subventii dar tot bani de la stat erau si acum ce facem? noi le dam ajutoare si ei sponsorizeaza o echipa de fotbal in italia!!! cat despre autostrada pe care o cer sa o lase mai moale scopul este de a angaja firmele lor de transport si a transfera profitul!!! Ca sa ma credeti va dau un exemplu am cumparat un dokker in constanta, acesta a fost dus din port la bucuresti pentru formalitati vamale sau ce i-au facut si apoi readus la constanta, afacere mare nu? de ce nu fac actele in portul constanta, nu e mai ieftin ? sa ma lase frantuzii astia smecheri ca nu-i cred, vedeti si voi ce e acum la ei si acolo va spun eu pretul benzinei a pus capac la altele! Pentu unii care nu inteleg repet - avem nevoie de autostrazi dar motivul nu este neaparat dacia!
-
inexorabil, luni, 10.12.2018 23:38
Bineȋnțeles că Dacia se poate justifica/apăra grație celui mai facil exemplu posibil: GM & Chrysler 2009…Chiar dacă acolo era vorba despre faliment, iar aici despre dezvoltare. Ȋnsă a fi ȋn subordinea unui concern care cochetează cu Top 3 mondial la vânzări și, totodată, a miza pe niște zeci de milioane de euro de la bietul stat român ȋmi sugerează o bizarerie, să-mi fie cu iertare! La o cifră de afaceri de 5,7 miliarde de euro, conform raportării lui Groupe Renault România pentru 2017, cât a reprezentat profitul, astfel ȋncât să nu se poată aloca o sumă considerabilă pentru investiții? Investiții care presupun abordarea inclusiv a subiectului ȋn cauză: creșterea capacităților de producție! Sau cumva ne vom confrunta, ȋn viitorul nu prea ȋndepărtat, cu un nou concept economic: “reducerea ȋn interes de stat a costurilor private” ? Și ar fi ridicol ca tu, statul, să mă convingi pe mine, contribuabil, că aș putea fi beneficiar al investițiilor tale ȋntr-o firmă privată. Cu alte cuvinte, volens nolens, mă faci “investitor” la Dacia, deși eu nici n-o vreau, nici nu obțin vreun avantaj palpabil de pe urma ei (mai ales ȋn condițiile ȋn care nu sunt bugetar, ca să invoci impozitul pe profitul Daciei). Iar dacă susții că un PIB la care contribuie și Dacia (cca. 3 %) ȋnseamnă, “ȋn mod implicit”, utilitate pentru fiecare cetățean român, atunci să nu uiți să pomenești de cota de peste 6 % destinată…ajutoarelor sociale. Concluzia? Dacă faimosul socialism de chintesență franceză ȋncepe să ȋncolțească ȋn solul mentalității politice românești, atunci chiar că se va pulveriza orice șansă de conturare a adevăratei economii de piață…Văleu, scuze! Vorbesc despre lucruri sfinte…
-
Kap, marţi, 11.12.2018 12:47
Probabil toți ne dorim să fie produse în țară cu 50.000 de mașini mai mult, însă nu știu dacă ăsta e cel mai bun mod de a-i convinge pe francezi să o facă la Mioveni și nu la Bursa ori Tanger. Cum ziceau și alții mai sus, oare nu era mai bine să fie pusă la punct o infrastructură care să ofere beneficii și românilor și altor firme? Adică autostrada Nădlac - Constanța să fie gata? Sau rețeaua CFR să permită expedierea rapidă a unor garnituri de marfă în regim expres către vest? Ori vreun terminal fluvial care asigure transferul mărfurilor pe barje în timpi rezonabili astfel încât să existe soluția ieftină a tranportului în amonte pe Dunăre? Pentru genul ăsta de proiecte au fost și sunt disponibile grămezi de bani europeni, numai să pună mâna autoritățile să întocmească și să trimită proiecte ca să le acceseze. Singura problemă a guvernanților e că din aceste fonduri e mai greu să FURE, și atunci nu îi interesează, deci încearcă din răsputeri să încheie PPP-uri, prin care pot deturna sume colosale fără frica OLAF sau a altor instituții europene. Lipsa facilităților atractive pentru investitori îi face pe aceiași guvernanți să recurgă la metoda facilă prin care își conving și alegătorii: POMANA.
-
inexorabil, marţi, 11.12.2018 16:27
Dar de ce nu pune degetul pe rană stimabilul Kap? De când România a devenit membră a UE, autoritățile de la București au cotizat la bugetul central european cu mai mult de un miliard de euro pe an…Multinaționalele externalizează anual (evitând fiscalizarea din partea statului român) ȋn jur de 40 de miliarde de euro, dar, evident, plătesc sumele cuvenite statelor de proveniență; oricum, ideea nostimă este că noi trebuie să fim “ajutați” ca să ne “dezvoltăm”. Sigur că s-au acumulat, pe masa “băieților deștepți” (cu secera și ciocanul galbene pe fond albastru, constituind U.E.R.S.S.), “grămezi de bani”. Dar dacă tocmai dânșii practică magia neagră, astfel ȋncât, vezi Doamne, să pară că “hoții” de români nu sunt ȋn stare să acceseze fondurile alea “moca” ? Cine bagă mâna ȋn foc că nu este posibil și un asemenea scenariu? Da, da, retorică de “ciumă roșie” . Bingo!
-
Kap, marţi, 11.12.2018 16:52
În condițiile unei rate de absorbție DEZASTRUOASE a fondurilor europene, numai după primii 10 ani România era pe plus cu peste 26 de miliarde de euro, după scăderea contribuțiilor. Ai naibii europeni, după ce că ne-ar da, nu ne bagă și-n traistă! Ca de obicei, multinaționalele sunt de vină că statul român este cel mai PROST gestionar posibil, iar infractorii pesedaci sunt niște martiri cu steagul lui Decebal pe piept, nicidecum niște borfași dispuși să susțină orice minciuni populist-naționaliste care să le justifice jafurile.
-
inexorabil, marţi, 11.12.2018 21:18
Deoarece multinaționalele eludează legislația națională, Fiscul român se năpustește asupra bietelor IMM-uri autohtone…Poate nu ai văzut o declarație a Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România pe marginea politicii ANAF-ului. Dar ce să conchizi despre capitalul românesc, care a fost aproape anihilat?...Trebuie să se ducă românii afară, să-și rupă oasele trudind, ca să-și procure capitalul necesar pentru a iniția o mică afacere care oricum are șanse reduse să se extindă pe o piață dominată de marele capital străin? Stai tu calm, căci NIMENI din structura politică (de “stânga” sau de “dreapta”) a statului român nu ajunge “ȋntâmplător” ȋn funcții de comandă, pardon, de execuție pe bază de comandă de la…ȋnălțimi insondabile (nu de pe plan local, evident). Da, profită și marionetele, dar la nivel de firimituri, că atât li se permite. La urma urmei, cum să dispună acestea…impozitarea stăpânilor? Wow! Ușor cu pianul pe scări.
-
LR, miercuri, 12.12.2018 09:49
Dacă un investitor, fie el și străin, eludează legislația națională, o fac pentru că se poate. Funcționărimea coruptă înlesnește acest fenomen, multinaționalele doar profită. Suntem un popor de slugi, care s-au plecat cum a bătut vântul. Practic, lansăm permanent invitații la jaf. Iar 1 Decembrie nu este altceva o mascaradă pentru un neam de boi. E ca atunci când cineva te orbește cu farurile. Inexo, stinge, dracului, faza lungă!
-
Kap, miercuri, 12.12.2018 11:34
Trollii și tembeliziunile aservite fac totul pentru a orbi populația descumpănită, lansează perdele de fum naționalist-ortodoxe sau creeează diversiuni împotriva unora din afara găștii de la putere. Totul cu scopul de a deturna atenția de la infractorii care ne guvernează mizerabil, doar cu gândul la hoțiile lor. Resemnarea că ar fi toți la fel e o capcană, trebuie schimbați la vot. Altfel ne vom plânge în continuare de toate problemele în care ne scăldăm, deși bani pentru rezolvarea lor ar fi.
-
lulu, miercuri, 12.12.2018 11:37
Inexo iti pierzi timpul, cand vor intelege ceva poate va fi prea tarziu. De aia noi iesim sa schimbam guvernul de hoti cu alt guvern de hoti iar francezii ies pentru scumpirea carburantilor! Si inca ceva am cautat sa verific stirea si ce gasesc: Luni au fost înmânate acorduri de finanţare pentru companiile Automobile Dacia SA, Sogefi Suspensions Eastern Europe SRL, Swoboda Sibiu SRL, Martur Automotive Seating and Interiors SRL, Omnia Europe SA. Deci daca dadeam ajutor bani unor romani sarea DNA-ul si ceilalti sustinatori!
-
inexorabil, miercuri, 12.12.2018 21:26
@LR, tu ești mai rezonabil, dar euroidolatrul @Kap pare incorigibil…Ghiftuirea consumistă și mirajul unei prosperități generale și mai pronunțate ȋn propria lui țară ȋi ȋntrețin acest cult grotesc pro-UE, această xenofilie oarbă cu orice preț…Dar oare ce dovedește noul scandal de la VAG? Că Eldoradoul “occidental” nu s-a plămădit doar prin onestitate, trudă și creativitate, ci și prin lipsă de scrupule, uneori prin inteligență…diabolică. Prin urmare, nu-ți interzice nimeni idealizarea cu ochii spiritului ȋnchiși și prosternarea cu patos demențial față de (semi)zeii “infailibili” ai Olimpului cu duzina de stele ca aureolă, dar trebuie să recunoști cu capul plecat – măcar o dată ȋn viață – adevărul obiectiv…Fiindcă ar fi imposibil omenește să ignori o mărturisire precum cea pe care am auzit-o la o “vestă galbenă” franceză: “Ne-am săturat să-i ȋntreținem, din impozitele și taxele noastre, pe acești viermi și așa prea mulți, care se ȋngrașă la adăpostul autorității legilor și mai și dorm ȋn posturi”. Ei poftim! Cum așa? Nu avem de-a face cu metehne de consemnat doar ȋn cazul politicienilor mioritici? Dar poate că lumina truismelor tot nu pătrunde prin pâcla statornicită din mintea celor grei de…Kap.
-
Kap, joi, 13.12.2018 09:25
Nu trebuie să fii deloc greu de cap și nici eurofil ca să pricepi că de la corupția aleșilor majoritari ni se trag cele mai mari belele, și-n prezent nu e rău mai mare decât cel pe care ni-l facem singuri, în ”propria noastră țară”, măcar de-am fi toți conștienți de ce facem greșit. Iar frenezia cu care perorezi (coincidență?) pe toate subiectele propagandei de la Kremlin (ortodoxism fanatic, dacopatie patriotardă sau demonizarea UE) e demnă de colegii trolli postaci de la Sankt Petersburg. Așa că până să blamăm (citez, evident) ”elita ocultă și luciferică”, mai bine vedem ce naiba facem cu penalii care ne conduc. Din vina noastră, nu a ”conspirației birocraților” ( :) ) de la Bruxelles.
-
inexorabil, joi, 13.12.2018 13:02
Homo balcanicus este “setat” să fie așa cum este; nu ai ce să-i pretinzi. Dar nici cu Homo europaeus nu mi-e rușine; corupție mai detestabilă decât sistemul lui colonialist și gândirea lui hegemonistă ȋn disprețul oricărei norme de conviețuire internațională nu poate fi concepută ȋn istorie…Patima de cotropire, anexare și jefuire a acestuia a provocat două războaie mondiale. Tot el a creat și vârât Calul Troian (comunismul) ȋn cetatea Dreptei Credințe, cu intenția vădită de a șubrezi fundamentul național, de a submina sensul conservator al vieții și de a ridiculiza mesajul creștinismului (grație devizei care, paradoxal, este specifică atât “ciumei roșii”, cât și…Vestului “democrat” : “Spre noi culmi de civilizație și progres”), ceea ce a eșuat, deoarece rezistența ideatică a Ortodoxiei este mai puternică decât ȋn epocile precedente. Caracterele slabe care se lasă prinse ȋn mrejele noii amăgiri de clasă, dar tot de…Stânga (ȋn speță consumismul – ȋn schimb, capitalismul va propune ȋntotdeauna chibzuința, modestia, cumpătarea și ȋnfrânarea drept cele mai prețioase forme de capital, recte capitalul uman!), nu ȋnseamnă decât picăturile care părăsesc de (ne)bună voie Oceanul (veșnicia). Iar aceste adevăruri incontestabile nu sunt zămislite ȋntre zidurile…Kremlinului (ȋncetează odată cu această insinuare și cu acest șablon de râsul curcilor – nu sunt un ȋndoctrinat Sputnik, nu sunt un admirator al lui Putin și al niciunui alt “țar” și nici nu aș admite vreodată o imixtiune politică a Rusiei ȋn afacerile interne ale României, chiar și dacă aș vizita Moscova cu plăcere și aș arăta cinstea cuvenită BORu). Și nici nu converg ȋn tactici/tehnici de manipulare. Corupția (nu pun ghilimele, căci este reală) aleșilor națiunii române (eh, și a celor din tabăra anti-PSD, că poate suferi de amnezie ȋn privința ororilor băsisto-portocalii) sigur nu te va ȋmpiedica niciodată să-ți amenajezi locuința exact după standardele și viziunile tale, să-ți procuri mașina visată, să-ți umfli mațul la fastfood și să-ți topești timpul (oricum, fără folos sufletesc) pe altarul lui Zeus transumanist, ba ȋncă “penalii” ȋți vor garanta și ocroti libertățile și drepturile prin Constituție și prin legi! “Mari belele”, ȋntr-adevăr :D. Apropo, iată suprema ipocrizie: să invoci “binele comun” al semenilor de aceeași etnie și să trâmbițezi presupusa solidaritate monolită cu aceștia (da, la aprinderea concomitentă a lanternelor de la smartphoane), deși omul (eu, tu, oricine) rămâne, și prin definiție, și prin excelență, egoistul incurabil…
Citeste si
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieNoul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euroOpel a deschis comenzile pentru noul Frontera în România. SUV-ul de clasă subcompactă are un preț de pornire de 22.400 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieProducția auto națională a crescut cu 19% în octombriePotrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 noiembrieBrașovul interzice trotinetele închiriatePrimăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembrieNoul Renault 5 E-Tech a devenit mai accesibil. Start de la 26.900 euro în RomâniaRenault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembriePrețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euroNoua Skoda Elroq este acum disponibilă în România. Pe piața noastră, noul crossover electric de dimensiuni compacte propune un preț de pornire de 35.000 euro. Citeste tot
Mai bine faceau naibii autostrada aia care leaga Pitesti de Sibiu (si Iasi de Tg.Mures) si veneau /investeau constructorii (pe) banii lor in Romania.