DACIA 40 | Cum s-a nascut Dacia 1300
Dupa Dacia 1100, constructorul roman a demarat productia modelului 1300, construit pe platforma Renault 12.
La un an dupa ce uzina din Mioveni dadea nastere primului automobil romanesc, Renault isi onora contractul incheiat cu Dacia si oferea autoritatilor de la Bucuresti licenta noului model Renault 12.
Constructorul roman de automobile demareaza rapid productia unui nou model, botezat la acea vreme Dacia 1300. Indicativul numeric simbolizeaza, ca si in cazul modelului 1100, capacitatea cilindrica a masinii.
Pentru a marca importanta modelului 1300, uzina Dacia si autoritatile de la acea vreme au decis sa lanseze noul automobil in data de 23 august 1969, cea mai potrivita pentru a simboliza un punct important in istoria constructorului si a romanilor.
Productia noii Dacia 1300 a asigurat si un procent important pentru export, principalele piete pe care modelul romanesc debuteaza fiind cele din blocul comunist estic. Pentru publicul strain, Dacia 1300 a debutat cu numele Denem.
Inca de la inceputul contractului semnat intre Dacia si Renault, modelul romanesc 1300 se vroia un automobil cu vocatie internationala, capabil sa fie vandut pe mai multe piete mondiale. Dupa ce au inceput livrarile catre tarile comuniste, romanii au inceput sa distribuie modelul 1300 si pe piete mai indepartate. Mai mult decat atat, Dacia 1300 a inceput sa fie fabricat in tari ca Argentina, Columbia, Mexic, Chile, Spania, Belgia, Turcia, Afria de Sud, Taiwan, Australia si Noua Zeelanda.
De-a lungul timpului, Dacia a operat o serie de schimbari minore la nivelul designului si a finisajelor pentru a mentine ridicat interesul publicului. Desi, de-a lungul existentei sale a existat tehnologia necesara, Dacia 1300 nu a fost echipata niciodata cu aer conditionat sau sistem de franare cu ABS.
Pentru a profita la maxim de platforma imprumutata de la Renault 12, Dacia a gandit mai multe derivatii de caroserie ale modelului 1300, de-a lungul timpului luand nastere un break (1973), un pick-up (1975) si chiar un hatchback.
Dacia 1300 se prezenta publicului ca fiind o berlina cu patru usi, cinci locuri, cu caroserie din tabla, sudata pe platforma rigida, formata din sasiu si planseu. Modelul romanesc era propulsat de un motor longitudinal, amplasat frontal, care transmitea intreaga putere axei fata. Motorul avea o capacitate de 1289 de cmc, dezvolta 54 de cai putere si oferea performante modeste: o viteza maxima de 144 km/h si un consum de combustibil de 9.4 litri la 100 de km.
De-a lungul timpului au existat mai multe versiuni pentru Dacia 1300, in 1970 publicul putand opta pentru 1300 Standard, 1300 Super si 1301. Ultimele versiuni, Super si 1301 ofereau un confort mai ridicat multumita scaunelor noi, radio-ului si iluminarii. Putini stiu insa ca Dacia a construit si doua editii de lux pentru conducerea tarii de la acea vreme, editii de o calitate mult mai buna, botezate 1300L (lux) si 1301 Super Lux.
Pe langa aceste versiuni, Dacia 1300 s-a mai bucurat si de altele, cunoscute foarte putin publicului de astazi. Astfel, in 1973 a fost comercializata 1300 F, fara scaune in spate, si 1300 S folosita pe post de ambulanta.
Dacia 1300 - detalii tehnice
Lungime | 4.345mm |
Ampatament | 2.440mm |
Platforma | Renault 12 |
Motor | 1289 cmc |
Carburant | benzina |
Transmisie | Manuala 4+1 |
Consum | 9.4 litri/100 km |
Putere | 54 de cai |
Viteza maxima | 144 km/h |
-
tudor, miercuri, 20.08.2008 13:23Consum
Consumul este de 9.4 la vremea aceea nu acuma cand consuma si 14l/100km
-
delfinul.com, miercuri, 20.08.2008 14:35Consum
Pai consumul ala dat de producator 9.4 litri/100 km e mediu.
-
Spider, miercuri, 20.08.2008 14:47pacat
pacat ca nu se prezinta niciun cuvant despre Dacia Jumbo (un fel de Berlingo sau Kangoo), de Dacia Star (un soi de limo cu loc de o portiera intre portiera fata si cea spate), de coupe-ul Dacia Sport poreclita si Brasoveanca (pt ca s-a lansat la o editie a Raliului Brasovului) dar mai ales de proiectul Dacia MB7, un coupe cu 2 locuri, faruri escamotabile si motor amplasat central.
-
astra, miercuri, 20.08.2008 15:36Dracia
si... era singura masina pe care o cumparai de noua gata ruginita...
-
costi, miercuri, 20.08.2008 19:51Consum
Tatal meu mai are si acum Dacia 1300 din 1982, prima noastra masina iar consumul acesteia nu sare de 8 l /100 Km, deci??? Inca ceva, eu nu am reusit sa depasesc 135 km/h
-
Lucian, joi, 21.08.2008 00:01Consumul precizat e ridicol
Eu am condus dacie fabricata in 1979 si nu am reusit sa ating consumul ala desi dupa cum zicea cineva mia sus am atins si eu 135km (intradevar sport extem cu o dacie).Cine nu a condus dacie nu stie sa conduca :)
-
eu, joi, 21.08.2008 00:42
eu nu am apucat sa conduc 1300 , am prins 1310 si pot sa spun cu mana pe inima ca in viata mea nu o sa mai am tupeu sa-i dau 160 km/h ... aproape pluteam :))
-
Corneliu, joi, 21.08.2008 01:44renault 12
nu prea ador daciile... dar in urma cu 4 ani tata a vandut acel Renault 12 din 1978, despre care se spune ca a fost ,,mama" daciei. totusi era o diferenta dintre masina frantuzeasca si cea a romanului, prima fiind parca mai usor de condus si raspunzand mai rapid la comenzi, cutia de viteze fiind mai precisa si suntelu motorului mai ,,cultivat". insa consumul era acelasi de 8% pentru un motor de 1,4 pe benzina.
-
romanu, joi, 21.08.2008 02:56mai bine nu
dacie 1300 peste 180 la ora a condus cineva?... cu vitezometru blocat? :)) motor de 1300 "clasic" dacia 1300 .. 1310 e mashina perfecta pt romani la vremea respectiva.... unii faceau mashini care spargeau 600km/h la vremea aia.. noi aveam un randament de 5cp/l consumat... mai bine merg cu o carutza trasa de oi :))
-
unu', joi, 21.08.2008 07:33unii vorbesc numai prostii
A fost o masina excelenta la vremea ei. Nici vorba de rugina sau alte prostii...ce naiba vreti, dupa ce face masina 5-6 ani...s-a cam dus ciclul vietii. Astea care le tot vedeti in trafic saracele deja au cate 30 de ani pe la noi...
-
Liviu, joi, 21.08.2008 09:38Ce a fost a fost
Ce a fost ...a fost...la vremea ei era destul buna de acuma ne gandim la Touareg si la altele...fiti voiosi.
-
Naie, joi, 21.08.2008 10:15si nemtii?
Nemtii (ma refer la RDG) faceau Trabant pe vremea aia. Dacia a fost parfum pentru epoca de aur. Ganditi-va la: Lada, Skoda ... era chiar foarte competitiva. Oricum, diferenta dintre Dacia 1300 si masinile vremii nu era asa de mare cum este diferenta dintre Logan si masinile vremurilor nostre.
-
Tzaq, joi, 21.08.2008 10:17
da asi vrea sa vad si eu Touareg care sa tina 30 de ani pe strazile din Romania. dacia a fost intradevar o maisina excelenta!
-
Nelu, joi, 21.08.2008 10:27Dacia cea mai tare
Deci da deci DACIA E CEA MAI BUNE MAISNA DAN LUME ASTA PA PAMANT. Care se tine de 40 de ani si e buna si rapida si mai e si frumoasa si acu dupa atatz ani . Ce bine era daca pastra astia si la Logan motoru ala vechiu da bun doar sai fi scos carbulatoru sin loc saifi pus injegtzie ca creca se pishea pe multe mashini . Si acu miar placea mie sa am o DACIE DEDICATIE cu bord de CNeu si cu imbunatatziri. DACIA RUILESZ .
-
Radu, joi, 21.08.2008 10:47Felicitari
La multi ani. Stimati domni care in afara faptului ca demigrati aceasta masina care de bine de rau ne-a dus si ne-a adus din atetea si atatea locuri care pt noi romanii a fost masina de capatai cu care poate multi dintre voi ati inceput o afacere si acum va da-ti in altceva nu uitati ca asa cum a fost a fost masina noastra nationala si de ce sa nu ne mandrim cu ea. Nu o compar cu altele pt ca nu exista termeni dar este masina romanului Simplu a omului care poate nu isi poate permite ceva mai mult.Tot respectul pt aceasta masina care m-a purtat pe drumurile tarii ani si ani si care in acest moment mi-a adus mari beneficii. Nu mai am o dacie dar nu pot sa uit prima masina la fel cum nu se uita prima dragoste
-
mitza, joi, 21.08.2008 11:09bravo..
Felicitari pentru articol, ma bucur ca nu se uita istoria Dacia. Pentru multi, Dacia a reprezentat mai mult decat o masina,iar de la mine are tot respectul. Jos palaria DACIA..
-
despre dacia ..., joi, 21.08.2008 11:19Daciiiiiiiiiiia !
din cate tin eu minte ... parca in 1974 sau pe vremea aia pe atunci ... Dacia avea cel mai bun timp pentru spritul de la 0 la 100 de km/h !!! asa ca nu era chiar asa de "proasta" cum am vazut ca e sugerat pe aici !
-
CRISTI 13, joi, 21.08.2008 16:13DACIA
Cum a zis cineva mai sus,cne na condus Dacie ala nu stie sa conduca,si asa este,eu pe Dacie am facut scoala si era perfecta cu tot ca avea vre-o 20 de ani,toti fraieri de bani gata compara anii 70-80 cu anii 2000,nu tin cont de bugetul si de politica de atunci,sint niste inculti cei care scriu asa ceva.Toate au fost bune la timpul lor.Si eu am avut Dacie prima mea masina si ma dus oriune fara sa ma lase acolo si le puteai repara la marginea drumului cu aproape orice,nu ca jafurile ce se fabrica acuma din plastic si cu computer ca te lasa acolo cind ti lumea mai draga!Si sa nu uitati un lucru: multi a-ti ajuns acasa de la maternitate in Dacie nu in aspirator de motorina,adica Tuareg sau restu!Bravo Dacia!
-
raduku, joi, 21.08.2008 17:27Dacia
Si eu tot pe Dacie am facut scoala. In rest despre consum instructorul pe care l-am avut spunea ca avea carburator frantuzesc pe ea, si lua cam 5.4 l/100Km in afara orasului.
-
gigi, joi, 21.08.2008 18:03
Mi-a fost draga Dacia ca o buba!
-
Radu, joi, 21.08.2008 21:57Dacia a fost o masina buna
Cei care nu stiu sau se trezesc vorbind nu stiu ca la acea vreme dacia era singura masina pe care o puteai cumpara ca roman de rand. Cea mai buna scoala se face pe Dacia. Toti au spus ca si comentariu ca cine stie sa conduca Dacia stie sa conduca orice masina. Am cunoscut multi care nu au condus Dacia. Nu stiu sa conduca decat masina personala si asta dupa cateva ore. Daca ii schimbi pe alta masina nu pot pleca de pe loc. Eu am condus la inceput Dacia si pot sa spun ca este o masina rezistenta. E masina romanului. Cate masini ati vazut sa care atata? Am pus o tona pe ea si remorca atasata. Deci...Si nu consuma asa de mult pe cat se spune. Cel putin mie. Mie imi lua 7l/100km. Si era si usor de reparat.piesele se puteau face la strung usor de un mester. O carpeai si mergea. Nu bagai multi bani in ea. Era ieftina.Si nici ea ca masina noua nu era scumpa. Si-o purtea permita oricine. Cu rugina era mai prost. Daca nu o tineai din scurt si nu o antifonai la 2 ani... In rest. Iar de viteza mare nici nu putea fi vorba. La viteza mare simteam ca sar tablele de pe ea. Daca stiai sa mergi cu ea si te comportai frumos cu ea te slujea bine. Felicitari.
-
padre4u, joi, 21.08.2008 22:15felicitari
am condus pe lumea asta tot felul de masini, de care nici nu va trece prin cap, mai pitin cele care sar de 100000 de eur, dart personal am o dacia 1400. m`a slujit mai mult decat credincios, si as vrea sa o schimb si nu ppot, imi vine sa plang, ma doare sufletul. dacia e cea mai tare masina de pe pamant si ii dau dreptate domnului de mai sus, radu. felicitari tuturor celor care au dacie!!!
-
Unu suparat, vineri, 22.08.2008 01:15Cum ramane la anu?
Dacia are aspecte bune si rele fara indoiala, insa pe mine ma supara decizia "unora" de a le interzice de la anu (2009), am vazut in alte meleaguri cum merge poporu cu Fiat 500 sau 850, sau cu moskvitchuri, sau lade d-alea vechi, asta ca sa nu comentam ca in Austria exista club de wartburg, si circula cu ele, la adapostul faptului ca deh! "masini de epoca", sa bage frate taxa de poluare dar sa te lase sa mergi cu ce vrei,e proprietatea ta la urma urmei, ce-or vrea sa ne luam toti logane si altele de la firmele smecherilor.
-
dorel, vineri, 22.08.2008 01:19o idee
io zic ca ar trebui sa i se faca o statuie daciei
-
tot bmw..., vineri, 22.08.2008 07:48nostalgie...
sant posesor si fan inrait de bmw....asta e....dar am sa repet si eu ce au repetat multi, cine a facut scoala pe dacie a ajuns sofer...n am sa uit niciodata anii in care ma mandream cu dacia lu' tata si visam ca o sa mi ramana mie..m am bazat pe ea multi ani dar vremurile s au mai schimbat...dar ce i al ei al ei ramane...salutare..
-
Dr. Petre Talmaciu, vineri, 22.08.2008 11:04adevarul despre DACIA
Voi stiati ca si Bil Gates are o Dacie? Sau ca Jay Leno e fan Dacia insa din pricina unor contracte publicitare nu poate sa recunoasca asta. Orice persoana putin mai informata ar trebui sa stie ca toate motoarele de la Ferrari sunt derivate din propulsorul de origine Renault 1289cmc, sau ca primul zbor spatial a fost realizat cu un motor de dacie ( structura ) supradozat care avea 128900cmc, dar la baza era la fel. Adevarul este ascuns de grupuri de interese, dar adevaratii cunoscatori stiu si au si acum Dacia pentru ca este cea mai versatila masina din lume. Cercetatorul American Johnatan Boyle a declarat in repetate randuri ca tehnologia folosita la modelul Dacia 1300 este de origine extraterestra , de aceea nimeni nu poate face masini mai performante ca acest exemplar al perfectiunii ingineresti. Ar trebui sa va documentati mai mult despre Dacia : recordul mondial de viteza atins in data de 12 Septembrie 1980 in USA , apartine unui bolid Dacia 1300 preparat cu turbocompresor si kituri aerodinamice, viteza sa medie fiind apropiata de Mach 3 adica 990,81 m/s insa testul a fost intrerupt de CIA si apoi clasat pentru cativa ani. Asa ca Dacia este un fenomen, o realizare, una din minunile lumii chiar ... To be continued
-
gigi, vineri, 22.08.2008 11:45poate nu ma mai cenzureaza...
Mi-a fost draga Dacia !!Ce vremuri imi aduc aminte cand ma lasa motoru sau franele, cand aeriseam franele saptamanal ce vremuri frumoase
-
BGD, vineri, 22.08.2008 12:56
Sa stiti ca datele tehnice privind performantele sunt foarte reale, testate de mine de zeci de ori (Dacia 1300 din 1980 4+1 trepte fara nici o modificare care i-ar putea creste performantele doar ca pentru testul de viteza am folosit drumul Constanta - Mangalia, mai exact pana la intrarea in localitatea 23 August, viteza maxima 145Km/h, cel putin asa indica vitezometrul; iti cam trebuie sosea lunga iar testul l-am facut acum 5 ani doar eu la volan; cu 4 oameni in masina viteza maxima atinsa cu aceasta masina de mine este de 135 Km/h).
-
Dani, vineri, 22.08.2008 19:42qudos
bunicii mei au facut turul europei cu o dacie 1300 :D super masina.loganul nu e jumatate din ce era 1300 la vremea ei
-
ufx, luni, 25.08.2008 19:27
ati uitat sa spuneti k au fost facute si cu volanul p dreapta si de versiunea sport ;)
-
domnosu, vineri, 05.09.2008 09:12poza
mi se pare mie...sau aia din prima poza imping la ea?!? ;-)
-
me, luni, 08.09.2008 02:45HUUAAA
doamne..bine ca am scapat de ea..numai in service imi trecea timpu..niciodata nu imi mai cumpar dacia..Daca Ai Cap Ia-ti Alta..mai bine cu bicicleta
-
aa, duminică, 26.10.2008 00:16dacia
La ce drumuri avem in Romania mi-e mila si de biata dacie care vorba aia merge de peste 30 ani si tot a tinut,sa vedem daca loganul va ajunge la anii astia si in ce stare
-
stefan, luni, 01.12.2008 16:52dacia 1300
cea mai tare masina
-
Alex, sâmbătă, 13.12.2008 18:14dacia 1300 5+1
nu mai vb mai prostii e normal sa nu mai duca au 25-30ani , eu am o 1300 din 1981 si merge foarte bine , de fapt nu am umblat deloc la motor in ultimii 6 ani ba chiar prinde 160/h poate si sare dar nu sunt drumuri si totusi e o dacie din 1981,,,,akm e normal sa nu ne mai placa ,,,,,,,dar visam prea mult fiecare i.si ia ce i.si permite
-
alex, duminică, 01.02.2009 22:12batranica 1300
eu am o dacie din 1978,are caroseria originala are pivotii si bucsile la partea stinga originale ,pivotii nu au fost pe nici o parte inlocuiti , si vreau sa zic ca am fost foarte multumit de ia are 92 mii reali si vreau sa o pastrez ca masina de colectie nici nu exista comparatie intre ia si loganul din ziua de azi ea avea o eleganta aparte era o masina moderna pe cind loganul arata ca o masina agricola seamana cu o masina ruseasca pt mine odata cu aparitia acestor modele de masini DACIA a disparut si nu imi voi mai cumpara nici o data DACIA
-
wmz, marţi, 03.02.2009 00:52
dacia gordini:)e masina care a rezistat si inca mai poate asa ca ramane cea mai reusita inca 20 de ani :D
-
Mircea, marţi, 03.02.2009 23:13Tot despre Dacia
Am impresia ca pentru multi dintre noi romanii, cei care ne-am bucurat de Dacia atata timp, dificultatea de a recunoaste ca ea a fost si este o valoare este mult prea umilitoare. Fiecare perioada isi are propriile valori si daca acestea rezista in timp sunt cu atat mai demne de apreciat cu cat au reusit sa nu se deterioreze. Dacia a rezistat nu numai prin intermediul acelora dintre noi care poate nu si-au putut permite sa o schimbe, ci si prin prisma faptului ca face parte din noi. Fara indoiala, cine nu a tinut o masina atat de mult timp (20-30 ani) nu va ajunge niciodata sa o aprecieze, dincolo de utilitatea sa, dar si de partile negative cu care s-ar fi confruntat. Comparati-o cu o femeie cu care v-ati petrecut sau petrece 30 de ani intr-o casnicie si o sa vedeti cat de relevanta devine aceasta comparatie. Asta e Dacia noastra, e reflectia a ceea ce am fost si a ceea ce ne defineste ca neam.
-
Milea, sâmbătă, 14.02.2009 20:30Consum
Eu stiu ce reglaje aveti voi..... am condus de mai multe ori o dacie 1300 din Bucuresti si pana in Mangalia si mai de fiecare data am consumat cam 7-7.5 litrii la 100 de Km.... si au fost portiuni de drum in care am mers cu cat a putut saraca..... pe cadran imi indica 155 km/ora :) ..... se pare ca mai poate inca batranica e din 1977
-
radu nistor, miercuri, 06.05.2009 02:05consum
Cu Dacia 1300 -1978 (proprietate) am realizat cu reglajele facute de mine ,cu un dispozitiv din Tehnium si cu aprindere electronica ,un consum de aprox. 5,7 % la o viteza 70-80 km/h. Fara gluma si pot sa o demonstrez ,in plus duza de aer dintre carburator si galeria de admisie am marit la 2,5mm avansul vacumatic l-am dat putin mai mare si avansul normal l-am reglat la ureche pt ca nu am avut stroboscop adica: am turat la aprox 2000 ture si am rotit inainte si inapoi delcooul pina am stabilit cea mai mare turatie de pe acea plaja de reglaj iar amestecul l-am reglat cu cit mai mult aer s-a putut . Tin sa va asigur ca avea un demaraj mult mai bun... de fapt a trebuit sa-schimb de doua ori tampoanele la cutie in decurs de 5 luni si am cam subrezit planetarele dar in trafic nu m-a lasat niciodata ,si se stie cum se circula in bucuresti insa in traficul din oras consumul a crescut peste 9,5-10 % , pentru afara este ideala avind in vedere consumul +confort+ siguranta fata de tico sau matiz (sint ele mai frumoase dar la siguranta si volum nu prea .Dacia este pacatoasa la fiabilitate, dar cu toti fabricantii de piese din fundul curtii si pe majoritatea pieselor vezi timbrul RAR, ca e pe bune..., ca e falsificat ...ce pretentiisa ai,eu nu vreau sa zic nimic, dar ma intreb unde este corpul de control al RAR pentru ca 90% din aceste piese sint proaste si iti dai seama abia dupa ce intra in lucru si ai apucat sa dai bani pe ele ,vezi Doamne au garantie daca sint montate in service dar asta este alta poveste si mai tragica (stim noi de ce).Deci corpul de control al RAR este mare, competent, incoruptibil, etc ,etc dar lipseste cu desavirsire (vorba lu' Nenea Iancu), deci daca macar ar avea 60% calitatea pieselor Japoneze, Dacia ar bate la raportul calitate-pret-fiabilitate multe masini .Cit a carat saraca masina, pe unde a umblat ,cum a umblat si multe altele, timp de 30 ani , multe masini cu fite din ziua de azi nu rezista, la pariu ! Cind te mai lasa o poti remedia in cimp si tot ajungi acasa de bine de rau dar cu una din zilele noastre, care e plina de electronica de zici ca este televizor, daca te lasa, acolo mori !Nimic nu mai poti sa faci si ajungi pe mina calailor aia din service, de ia si pielea de pe tine si nimic nu-ti face ca lumea ,plus ca te usuca de bani de parca i-ai fura . Nu vreau sa fiu acuzat ca sint nostalgic dar Dacia este o masina cinstita iar la soselele de la noi si la limitele de viteza care sint pot sa ma deplasez bine mersi si cu Dacia ,care daca o intretii in afara de dari si asigurari nu bagi mai mult de 4-7 mil de lei in 2 ani sau 30000 km ,cu conditia sa ai noroc de piese si drumuri bune .Decit sa dau o galeata de bani si sa umplu buzunarele mafiotilor alora de dileri pe masini care nu pot sa le folosesc la adevarata lor valoare si fie vorba: nu poti tu ce poate masina ,cu atiti timpiti si timpite in trafic care uita ca sint la volan ( unii nici macar nu stie sa citeasca - stim noi ce si cum- ) cu fitosi si fitoase, mai pas! E foarte buna si Dacia , mai ales ca acum ai dracului vor sa o scoata vezi doamne ca e veche si polueaza .In UE sint masini si de 60 de ani si nu mai polueaza...asa ca eu vreau sa-mi conduc in continuare Daciuta mea ,sa o tin in stare buna pentru ca nu m-a lasat la greu si sa fiu lasat in pace de toti cretinii care-si baga picioarele in viata mea si culmea ii mai si platesc din banii mei prin impozitele care sint dator anual ...si de pomana... Cu respect fata de toti cei care au Dacii si nu numai ,dar care au bun simt ! R.N.
-
radu nistor, miercuri, 06.05.2009 02:58Pentru Dl Dr. Petre Talmaciu o mica observatie
Domnule Dr. Petre Talmaciu chiar nu-si au locul ironiile Dvs ,daca nu a-ti avut o Dacia sau daca a-ti avut cu atit mai rau ,nu aveti nici un drept sa ironizati . Eu am avut ocazia sa vad Renault 12 si era o masina de nota 10 , daca dupa obtinerea liceentei de la Renault nu am reusit sa o copiem la aceeasi calitate ca originalul ,asta a fost numai din vina lui Ceausescu si a nevesti-si care vroiau sa copieze tot ce furau din occident cu materiale autohtone de calitate slaba si cu economii . Asa ca Dle. Dr. Talmaciu cu tot respectul si fara suparare ...nu va reprezinta va faceti de ris . Mai am doua mici pbsrevatii : 1-) Pentru Dl. ME... stiti cum este dupa suflet... si a-ti incalcat regula de aur a Serviceului : NU PLECI DE LINGA MASINA si daca esti profan ADU-TI UN CUNOSCATOR CU TINE ca banditii aia te prostesc pe fata si culmea le mai dai si SPAGA ! -2) Pt Dl cu frinele (Gigi) Pompele de Dragasani si garniturile de la Rocast sint destul de bune, pot sa demonstrez, nu am aerisit frinele aproape 2 ani , am facuto cind am schimbat lichidul de frina , fiti mai atent alta data ,am vazut masini de marca care au ramas fara frina cu nonalanta ,asa ca.... P.S. si cu asta inchei ca mi-sa facut scirba : A-ti uitat cind conducea-ti Dacia, cumparata la mina a doua din tirg sau de noua cu bani de la tata si C.A.R. , agatati vreo fraera cu masina ,o duceati la o friptura si pe urma o inghesuia-ti pe bancheta din spate in padure la Baneasa sau aiurea ehei... a-ti uitat ! Acum dati cu tifla ....OK este dreptul Dvs ,acelasi drept cu care va faceti si de ris.
-
gogo, duminică, 31.05.2009 19:50
vreau sa vad orice masina din ziua de azi care va circula 30 de ani cu cheltuielile de intretinere ale unei masinute DACIA.
-
Sorin, miercuri, 10.06.2009 18:27Dacia...mea
http://forum.4tuning.ro/showthread.php?t=94957&page=1 asta e dacia mea. Nu imi permit alta masina momentan. As schimba-o doar pt o masina cu A/C si servodirectie. Pe unde a intrat masina mea sigur nu intrau multi proprietari de jeep...i-ar fi durut sufletul. Cu piese bune,la mers constant de 90 la ora,am realizat un consum de 5,75 la suta...extraurban. Dar am ajuns si la 13 la suta iarna,cu cate 2-3 porniri pe zi si masina lasata sa se incalzeasca. E o masina buna,o folosesc zilnic si o tin din scurt la intretinere. As dori o alta mai performanta,mai frumoasa,mai rapida,mai... ,mai... dar sentimentul ala de "je ne sais quoi" nu o sa il mai am. Cate masini straine de serie au durat 40 de ani si au rezistat atatea unitati? Si tineti cont si de starea drumurilor de la noi din tara,si de piesele de o proasta calitate de aici,si de aerul infect si plin de praf. Toate astea dauneaza motorului si intregului ansamblu...si...totusi...masina rezista.
-
M Cornel, joi, 18.06.2009 22:16dacia
salut... sunt de pe la tara si am o dacie papuc cu 5 locuri pe cardan din 99 dar model cu faruri din alea patrate si fara bord de CN,GPL,motor de 1,6 , sunt multumit de ea... cu dacia + remorca,vara fac cam de2 ori pe saptamana in decurs de 2 luni drumul de la Caracal la Sighisoara si satu mare cu 1.5-2 tone(in carte scrie 800-900kg) pe ea si pe remorca(asta fac de vreo 3 ani) si am mers si cu 80 la ora...cred k poate si mai mult dar imi e frica sa nu se rupa axul de la remorca.... pana acum nu am schimbat decat 1 chiuloasa la ea(si aia din prostia mea)sa pui pe un cel mai mult i-am dat 140la ora . sa pui pe un vw caddy sau pe peugeot expert sau pe citroen berlingo sa traga 2 t sa vedem cat rezista... cu ce sunt mai bune astea straine..aaa ca au abs servo si alte dotari...dar ce vrei de la papuc la 1000Euro ,dak ti se farama stii ce sa-i faci...o legi cu sarma si tot merge.... pe langa vw sau peugeot care costa dublu sau triplu si cand ti se farama ceva te uiti la ea ca la un ozn k nu stii ce sa-i faci.... la mine se aude un zgomot urat de la cardan cand trece de 70 dar in rest nu am nimic de obiectat si fratimio care zicea k daciile nu sunt bune de nimik...el si-a luat un opel kadet si dupa 1an si-a luat o dacie super nova din'96 la acelasi pret si a zis k nu se compara supernova din cu kadet-ul...
-
Dan, luni, 29.06.2009 11:28Dacia 1300
Dragi postatori. Rar am intilnit pe un forum o colectie mai completa de agramati si semianalfabeti. Pacat ca singurul comentariu corect din punct de vedere gramatical este al unui om cu un simt al umorului pueril si de doi bani (cam de Vacanta Moale :D); l-am numit aici pe asa-zisul "Dr. Petre Talmaciu". Am o Dacia 1300 din 1978 si, dupa 1989, cind au inceput sa se gasesca si piese (vorbesc aici de pivoti si bucse, care inainte erau marfa de contrabanda) si ulei (fara sa trebuiasca sa-l duci pe cel uzat la schimb, cum era inainte) si benzina, pur si simplu NU AM AVUT PROBLEME CU EA! Comparativ cu o masina straina, uleiul costa 85-95.000 litrul, bujiile 200.000 setul, placutele de frâna 200.000 setul... Interesati-va cit costa la un Symbol, la un Yaris s.a.
-
Grigore, duminică, 19.07.2009 16:42
Domnu' Bogdan Mirica, nu stiu cum ai ajuns sa scrii despre masini pe un site specializat. Eu te-as da afara la primul piuit al tau. Ia de aicea: standard & la suta afara si 10 la suta in oras, media 8 - 8.5 la suta consuma Dacia 1300. Ciocu' mic si joc de glezna, puisor! Pun pariu ca nu stii sa desenezi ciclul termodinamic al motorului Otto, d-apoi sa-l si explici! Hai, pa!:-)))
-
catalin, joi, 06.08.2009 19:49dacia
am citit fel si fel de comentarii tot ce vreau sa spun e; am avut mai multe dacii le-am vindut pe rind mi-am luat cielo cu AC cu tot ce vrei dar mi s-a rupt inima cind am vazut o daci ce-si astepta rindul in virful gramezii la remat am cumparat-o am reparat-o e o bijuterie toata cu toate elementele ei originale vopsita odata in 35 de ani nostalgicii o privesc si ma intreaba unde am tinut-o le raspund mindru IN SUFRAGERIE
-
dacia, vineri, 30.10.2009 22:23speed
am o dacie din 99 carburatie iar viteza maxima 165Km/h cat despre consum cam 7litri.
-
catalin, luni, 09.11.2009 00:44dacia 1300
Am citit parerile tuturor de aici si trebuie sa imi scriu si eu parerea mea. Tatal meu a avut Dacia 1300- 1974, eu detin acum 5 Dacia 1300 - 1971,1972,1974,1976,1977. Am reusit sa gasesc in Remat-uri multe din reperele montate pe primele serii de Dacia 1300, respectiv 1969 - 293 bucati produse sau 1970 aproximativ 4000 bucati produse. Am reusit sa gasesc pe ebay.fr piese noi produse in anii 70. Dacia 1300 imi aminteste de anii '70! Anul trecut, 2008, mi-am permis sa indraznesc sa ajung cu o Dacia 1300 - cu un rulaj de 38.500 km - 1977 - in Paris si Monte Carlo. Consumul mediu la 1300 este inferior celui de 9,4 litri! Va doresc sa puteti detine peste ani macar un exemplar Dacia 1300 din primele serii de fabricatie. Stiu ca multi traiesc clipa, dar uneori ne simtim bine sa ne amintim trecutul prin ceva palpabil nu numai prin cuvinte!
-
thz, vineri, 22.01.2010 18:40dacia 1310
respect dacia este una dintre cele mai reusite masini din lume fata de plasticurile din ziua de azi
-
un roman adevarat, marţi, 02.03.2010 22:26Dacia
tot respectul pentu uzina de automobile dacia si mult noroc cu noul model Duster
-
vio, miercuri, 11.08.2010 20:35dacia 1300 si A6
Comparati pretul de intretinere la orice masina cu a rablei si veti fi surprinsi.De nu este masina de fite,consum cam maricel daca nu te pricepi.Da mai reprezinta si statutul social din capul unora.
-
doru, sâmbătă, 21.08.2010 12:56dacia
Toata stima si respectul celor care inca mai au dacia, intradevar toate drumurile mele atat prin tara cat si in europa le-am facut cu dacia dupa 1990-2010. acum am o skoda octavia dar batrana mea dacie model1990(break) inca imi este in curte si ma mai folesesc de ea,de multe ori am sa dau la remat dat ceva imi spunea sa nu o dau,mi-a fost cea mai draga masina(prima mea masina). prima ora cand am fost cu ea in germania la 2ani dupa ce mi-am cumparat-o cand am bagat benzina de acolo mi-a topit pistonele drept urmare am fost nevoit sa imi cumpar alt motor dar unul de la un volvo 343 care avea motorul identic cu cel de dacie. va informez ca si in ziua de azi am acest motor pe masina care este si omologat de RAR,PRACTIC PE TALON SCRIE DACIE CU MOTOR VOLVO.cine nu ma crede poate sa vina la constanta sa se convinga. pentru mine dacia a fost si va ramine masina care ne-a scos la plimbare si cu care s-au facut afaceri pe majoritatea dintre noi,nu cum spun putoii din ziua de azi care tasu si masa le-a cumparat masini straine si fac accidente datorita vitezei. toata stima celor care au cuvinte numai de bine despre DACIA.
-
LAPISCA, joi, 04.11.2010 22:52DACII
DATIVA DREACU D FRAIERI VOI NU PUTETI SA VA CACATI DE FOAME SI INJOSITI DACIILE HUUU SA VA FIE RUSINE ZGHERTOILOR
-
florin, vineri, 08.04.2011 14:24
in prezent am o masina de 200 de cai ..plus batrana dacie din 87 care merge ceas ...degeaba se *** uni pe ei ca nu au fost bune,,,,au fost si sunt f bune ...
-
dorel, sâmbătă, 18.02.2012 01:14dacia 1300masina care si-a castigat respect
prima mea masina cu care am strabatut mii de km si gol si plin dar mai mult plin nu m-a lasat la greu ce pot sa spun pentru timpul ei ,o masina super ideala .Am modificat-o ca aspect 4 faruri ',capota cn3 ,portbagaj sport ,scaune ergonomice, geamuri electrice ,instalatie electrica imbunatatita,aprindere electronica realizata de mine pers ,stopuri pe leduri,cod electronic de pornire ,spoilere de pe o toyota, dar ma rog ,in prezent sta pe dreapta nu are itp -asigurare ca sa nu zic de politie -cand vede o dacie pe sosea le vaneaza mai rau ca hitler pe evrei si ar mai multe de spus dar deocamdata atat DACIA FELICITARI
-
Marian, miercuri, 27.08.2014 19:56
Salut,eu am avut 16 daci de la 1300,an 72 (modelu cu frina de mina la volan si pompita de apa linga ambreaj pina la MCV,cam toate modelele. pot specifica ca cel mai multumit sunt de dacia papuc 5 locuri cu cardan 1,6i si modelu 1310 an 83 cu cutie lunga in 4 trepte,dar specific ...masina trebuie sa faca fata si pe santier si la nunta :)
-
florica, marţi, 19.05.2015 00:15
Initial consumul dat in brosura tehnica franceza era de 8 l/100km;motorul era echipat cu carburator Solex.Viteza de circulatie pe sosele pana in anul 1973 (toamna) era de 100km/ora. Scaderea consumului prin asimilarea carburatorului Weber si modificarea acestuia la varianta IRMA a insemnat pierderea puterii si un demaraj sub asteptari. Dar si viteza a fost reglementata la 80km/ora. Masina a fost asimilata concomitent in Romania si in Franta, dar francezii avand industria auto bine dezvoltata a realizat in anii 70 circa 3 variante cat si masini pentru raliuri cu motor Gordini 125 CP(6 cil.in linie) Pentru anii aceia Dacia era cea mai buna masina din tarile socialiste, si se vindea destul de bine in Cehoslovacia,Polonia,RDG, Conlumbia, s-au vandut si in Finlanda si Grecia. Daca se introducea dupa anii 1975 cand asistenta tehnica franceza s-a retras, un alt model(se preconiza Renault 18) nu s-ar mai fi vorbit despre Dacia in termeni peorativi, caci fiecare autoturism modern nu are o perioada de fabricatie mai mare de 10 ani
Citeste si
-
DACIA - 40 DE ANI DE ISTORIE | miercuri, 20 augustDACIA 40 | Gama Logan, apogeul marcii DaciaDupa reasocierea cu Renault, Dacia a lansat un nou model care a introdus trendul masinilor low-cost in industria auto. Citeste tot
-
DACIA - 40 DE ANI DE ISTORIE | miercuri, 20 augustDACIA 40 | Adio, epoca veche! Vine Logan!Tranzitia dintre Solenza si Logan a fost facuta simplu, printr-un clip de 15 secunde. Efectul a fost insa cel scontat. Citeste tot
-
DACIA - 40 DE ANI DE ISTORIE | miercuri, 20 augustDACIA 40 | Logan Steppe, prezentarea videoLogan Steppe Concept a facut furori la Geneva in 2006. Era normal: reprezenta a doua varianta de caroserie Logan. Citeste tot
-
DACIA - 40 DE ANI DE ISTORIE | miercuri, 20 augustDACIA 40 | Primul spot publicitar SolenzaDacia Solenza a fost promovata printr-un spot care a fost considerat de publicul vremii o provocare de marketing. Citeste tot
-
DACIA - 40 DE ANI DE ISTORIE | miercuri, 20 augustDACIA 40 | Prototipuri si serii limitate marca DaciaOdata cu istoria Dacia descoperim si prototipuri care nu au fost expuse niciodata si serii limitate ale marcii. Citeste tot
Consumul precizat in articol nu este cel corect.