Continental lucrează la anvelopa cu senzori de uzură
Cei de la Continental au anunţat că vor să dezvolte un senzor care să măsoare uzura anvelopelor şi să o transmită şoferului atunci când acestea nu mai sunt potrivite pentru utilizare.
Continental pregăteşte o soluţie tehnică pentru a putea monitoriza uzura anvelopelor cu senzori. Aceşti senzori electronici ar fi integraţi în fiecare pneu în parte şi ar putea să anunţe şoferul că respectivul cauciuc este prea uzat pentru a mai fi utilizat, funcţionând într-o manieră similară cu cea a senzorilor de monitorizare a presiunii în pneuri. Deşi există deja martori de uzură pe pneurile pe care le găsim în echiparea automobilelor moderne, mulţi şoferi nu îi iau în considerare, aşa că inginerii de la Continental vor să se asigure că nu vor mai exista şoferi care circulă cu anvelope uzate peste nivelul care le asigură siguranţa rutieră. Practic, în momentul în care pneurile de vară nu vor mai avea o adâncime a ”şanţurilor” de 3 milimetri, respectiv de 4 milimetri pentru pneurile de iarnă, şoferul va primi o avertizare pe afişajul multimedia al vehiculului pe care îl conduce.
STUDIU: O treime din şoferii din Europa nu ştiu aproape nimic despre anvelope
Primele anvelope de serie echipate cu senzori electronici de măsură a uzurii vor fi montate în 2017, spun cei de la Continental. Aceşti senzori vor măsura adâncimea rizurilor din suprafaţa de rulare, fără să fie prezenţi la exteriorul pneului. În plus, inginerii de la Continental încearcă să dezvolte un sistem care să măsoare în timp real care este sarcina la care este supusă o anvelopă, pentru a putea monitoriza schimbările de greutate ale vehiculului şi a îmbunătăţi comportamentul automobilului respectiv. Spre exemplu, dacă sistemul ar detecta mai multă greutate pe o parte, ar putea să schimbe comportamentul ESP-ului în situaţii limită, pentru a contracara acest lucru.
UTILE: Anvelopele trebuie verificate lunar
Până la apariţia pneului capabil să informeze şoferul că este prea uzat, producătorii de anvelope le recomandă şoferilor să-şi verifice periodic adâncimea ”şanţurilor” de pe suprafaţa de rulare a pneurilor pe care le folosesc. Odată cu aceasta, se recomanda şi inspecţia vizuală a anvelopei pentru a observa eventuale defecte (tăieturi sau gâlme) care nu au afectat încă pneul suficient de mult încât să provoace un eveniment care poate fi perceput în timpul mersului.
Rularea cu anvelopele umflate incorect nu numai că vă afectează consumul de carburant, ci şi performanţele vehiculului, manevrabilitatea şi siguranţa acestuia. Pentru a afla presiunea optimă pe care trebuie să o aibă anvelopele dumneavoastră, consultaţi fie manualul tehnic al acesteia, fie marcajul de pe montantul B de pe partea şoferului ( îl găsiţi la muchia acoperită de colţul portierei).
5 semne pe care ţi le dau anvelopele despre starea maşinii tale
Via MotorTrend
pana si cauciucurile devin 'electronice':)))))) pe viitor as dori si o aplicatie pe care sa o instalez pe telefon si sa ma avertizeze pe timp de ploaie ca manerul portierei este ud si racoros:))))