Constructorii europeni justifică rezultatele noilor teste de emisii: "Nu au fost evaluate noile motoare diesel Euro 6d"
Constructorii europeni afirmă că studiul potrivit cărora 91% dintre motoarele diesel Euro 6 depășesc normele de poluare nu a inclus noile unități de propulsie care respectă standardul Euro 6d.
Organizația independentă non-profit Internațional Council on Clean Transportation (ICCT) cu sediul la Berlin a realizat un amplu studiu pe aproape 5.000 de mașini din Europa care a evidențiat cu 91% dintre masinle echipate cu motoare diesel Euro 6 nu respectă limitele de poluare în timpul rulării obișnuite pe drumuri.
În urma acestor acuzații grave, Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA) a reacționat prompt și a oferit o explicație plauzibilă pentru rezultate. Astfel, niciuna dintre mașinile testate de ICCT nu avea standardul de poluare Euro 6d, introdus în Europa în septembrie 2017, care prevede respectarea normelor de poluare inclusiv în cadrul unor teste în regim obișnuit de condus care fac parte din noile teste WLTP.
"Acuzațiile studiului sunt bazate pe rezultate colectate între 2011-2017. Prin urmare, testele nu evaluează performanțele pe drumurile publice ale celor mai recente vehicule diesel aprobate conform standardului Euro 6d începând din septembrie 2017", menționează ACEA într-un comunicat de presă.
În acest context, Erik Jonnaert, secretarul general al ACEA, afirmă că rezultatele testelor nu sunt deloc surprinzătoare.
"Întrucât toate mașinile testate erau vehicule pre-Euro 6d, nu este surprinzător că acestea nu respectă cerințe de emisii care au devenit obligatorii după ce au ajuns pe piață", explică el.
Toate mașinile înmatriculate după 1 septembrie 2018 trebuie să respecte noile teste WLTP, iar o serie de de constructori au anunțat deja întreruperi de producție pentru a introduce modificări necesare la unitățile de propulsie, în special filtre de particule pentru motoarele pe benzină. Cel mai recent anunț a fost făcut în această săptămână de Volkswagen.
Via ACEA
Așa, și?!