Codlea: Investiţie de 20 milioane de euro într-o fabrică de componente Maserati
Nemţii de la Draxlmaier vor investi 20 de milioane de euro pentru a construi a doua lor fabrică la Codlea. Aceasta va produce planşe de bord pentru Maserati.
Draxlmaier, un concern german, va investi 20 de milioane de euro în Codlea, Braşov, pentru a construi a doua sa fabrică din respectiva localitate, infomează colegii de la 0-100.ro. Uzina respectivă va crea 354 locuri de muncă şi va produce planşe de bord pentru italienii de la Maserati, elementele produse în România urmând să fie montate pe noile Ghibli şi Quattroporte. Investiţia nu este într-o clădire nouă, precizează reprezentanţii companiei, ci în echipamente şi personal. Numărul mare de furnizori auto din judeţul Braşov (Autoliv, Continental şi Ina Schaeffler) duce la o cerere de ingineri cu experienţă în domeniu, iar cei de la Draxlmaier trebuie să-şi selecteze cu atenţie candidaţii.
România este ţara în care Draxlmaier are cei mai mulţi angajaţi din lume, fiind urmată de Tunisia, Mexis, Germania şi China. Pe lângă Codlea, cei de la Draxlmaier derulează activităţi în Piteşti, Satu Mare, Timişoara şi Hunedoara. În prezent, fabrica Draxlmaier de la Codlea are 850 de salariaţi. Grupul Draxlmaier are aproximativ 12.000 de angajaţi în România, compania fiind prezentă în ţara noastră de 20 de ani.
Maserati este un client nou pentru Draxlmaier, compania germană urmând să livreze doar planşele de bord, nu şi ceasurile de bord sau cablajele care vor echipa noile Quattroporte şi Ghibli. Pentru componentele respective, italienii au ales furnizori specializaţi în producţia de asemenea elemente. Compania Draxlmaier este un furnizor tradiţional al BMW, Audi, Mercedes-Benz, Porsche, Jaguar şi Land Rover, cărora le livrează instalaţii electrice şi elemente de interior. La nivel mondial, concernul german are 48.000 de salariaţi. Draxlmaier a fost înfiinţat în 1958, la Vilsbiburg, Germania şi este, în continuare, o afacere de familie.
Via 0-100.ro
O veste excelenta! Ma bucur ca incet incet intram in lumea buna a industriei auto. Deci se poate iar ceea ce imi place foarte mult este ca Brasovul isi (re)gaseste locul traditional in peisajul productiei manufacturiere. Bine ca s-a terminat cu mizeria de la Colorom Codlea iar in locul ei apar nume puternice, care isi aduc productia pe meleagurile noastre. Codlea ... un oras cu fete frumoase, un strand cu apa rece ca gheata si atatea amintiri :)