Ford a demarat producţia noului Focus electric în Europa
Ford a inaugurat astăzi linia de producţia a noului Focus electric la uzina sa din Saarlouis Germania. Este primul vehicul electric Ford produs în Europa şi primul vehicul electric de serie care se naşte în Germania.
Ford a demarat astăzi producţia primului său model electric în Europa. Este vorba despre varianta cu zero emisii a actualului Focus, ce va lua naştere în cadrul uzinei Saarlouis din Germania.
O premieră pentru Ford, noul Focus EV este o premieră şi pentru Germania, care marchează producţia primului model de acest tip în uzina unui constructor aflat pe teritoriul său. Ford a investit 16 milioane de euro în cadrul uzinei din Saarlouis pentru a permite asamblarea versiunii electrice şi pentru a face faţă cererii pieţei.
Dezvoltat pentru a deveni un adevărat model global, noul Focus electric beneficiază de un motor cu zero emisii, capabil să dezvolte 143 de cai putere şi să propulseze maşina până la o viteză maximă de 136 km/h. Fiecare unitate va fi echipată cu un alimentator special, care va permite diferite tipuri de încărcare. Astfel, după doar 2-3 ore de stat în priză, Focus-ul electric poate rula 100 de kilometri. Dacă se optează pentru o încărcare de 3-4 ore, autonomia creşte la 150 de kilometri. Această valoare poate fi extinsă însă, mulţumită sistemului de regenerare a energiei cinetice, care poate recupera până la 95% din forţa de frânare.
Constructorul american produce din 2011 Focus-ul electric la o uzină din America de Nord, însă europenii vor avea parte de propria lor versiune, gata să ajungă în showroom-uri la mijlocul lunii august.
În viitorul apropiat, Ford îşi va extinde prezenţa în sectorul european al automobilelor ecologice prin lansarea noilor C-Max Energi Plug-in Hybrid şi Mondeo Hybrid.
via newspressusa (înreg.)
Au ajuns nemtii sa fie prostiti de americani...incredibil!!! I-au pacalit sa investesca in ceva ce nu se vinde la ei bine, in europa nici atat! In America sunt mai obisnuiti cu masini hybrid, gen toyota prius si poate ca sunt dispusi sa treaca mai repede la electric, dar in europa e greu, abia isi fac loc cele hybrid...