Clubul supravieţuitorilor Volvo a împlinit 20 de ani

Publicat marţi, 13.07.2010 16:58 de Mircea Meșter

Clubul "Volvo saved my life" a ajuns la 20 de ani. Membrii acestui club sunt exclusiv supravieţuitori ai unor accidente în urma cărora maşina le-a salvat viaţa.

Unul dintre cele mai interesante cluburi fondate de pasionaţii unei mărci a ajuns la cel de-al 20-lea an de la înfiinţare. Este vorba de clubul "Volvo saved my life", unul care nu impresionează neapărat prin numărul membrilor, ci prin poveştile pe care le are fiecare dintre aceştia, supravieţuitori ai unor accidente în care modelul Volvo în care se aflau le-a salvat viaţa.

Fiecare dintre membri se înscriu benevol în acest club, după ce aceştia se conving că Volvo-ul propriu sau cel în care rulau la un moment dat le-a salvat viaţa într-un accident care altfel le era fatal. Pentru a putea să fie admis în club, fiecare membru trebuie să dovedească faptul că a trecut printr-un accident dur, grupul fiind monitorizat de Volvo.

Volvo a fondat în 1970 un grup de cercetare a accidentelor pentru a-şi optimiza sistemele de securitate montate pe modelele proprii. De atunci, experţii Volvo au analizat fiecare accident din Suedia în care a fost implicat un model Volvo.

via | Volvo

 

 

  • Lamborghini, marţi, 13.07.2010 17:39

    cred ca e cea mai mare comunitate dintre toate marcile :))

  • LEE, marţi, 13.07.2010 19:58
    gresit

    poate vroiai sa spui ca sunt membrii unui club, cei mai norocosi, nu cei mai multi. cate VOLVO crezi ca au suferit accidente ? ai grija la exprimare.

  • Costi9b, marţi, 13.07.2010 20:16
    club special

    Oameni din randul celor care conduc cu o mana pe claxon si un picior pe frana in permanenta:D

  • ovi, marţi, 13.07.2010 23:17
    @costi

    da, da asa trec pe langa tine cu volvo-ul; meu s60 vechi de 7 ani, dar cu 200cp: cu piciorul pe frana :)))

  • LauCalin, marţi, 13.07.2010 23:20

    Daca v-ati interesa ce inseamna siguranta Volvo si despre modul cum sunt testate masinile, nu la EuroNCAP, ci in Suedia, altfel ati comenta. Pana atunci 5 stele are si Volvo si Renault si Fiat... diferentele le faceti voi cum credeti.

  • a-z, marţi, 13.07.2010 23:28
    se putea mai bine

    cam putini ,sa inteleg ca restul nu au avut asa mult noroc ? :)

  • ivan cel groaznic, marţi, 13.07.2010 23:48
    @LauCalin

    esti tu vreo somitate in domeniu sigurantei sa judeci un EuroNcap unanim acceptat? niste filmulete vizionate pe YOUTUBE nu te face expert sa stii...

  • BestBoy, miercuri, 14.07.2010 00:04

    hihihihi!!!!!!!!! ce naspa sunt Volo! hihihi

  • black_ink, miercuri, 14.07.2010 09:58
    volvo

    Intr-adevar Volvo are o experienta imensa in sistemele auto de siguranta pasiva si activa. Testele NCAP se fac pana la 64 km/h. Sa faci un sistem de siguranta sa functioneze 100% peste viteza asta inca nu e posibil...Tot teste NCAP au demostrat ca la 80km/h aproape orice masina pierde 2-3 stele din nivelul initial acordat la 64 km/h! Dupa 100km/h in momentul impactului...ura si la gara.... Bafta'n trafic!

  • LauCalin, miercuri, 14.07.2010 10:00
    @ivan cel groaznic

    Nu ma dau expert, insa Volvo face teste mult mai complexe, in mai multe situatii si la viteze mai mari ca la EuroNCAP. EuroNCAP face teste din 3-4 pozitii, la viteza fixa si acorda o stea pentru faptul ca iti bipaie masina daca nu pui centura. Asta a fost motivul pentru care Laguna1 in loc de 4 stele a luat 5 (adica avea avertizor de centura). Iar Laguna 1 nu a fost prima si nici singura masina in situatia asta.

  • LauCalin, miercuri, 14.07.2010 10:06
    @black_in

    Astfel de teste, cum zici tu, se fac in Suedia, adica la viteze mai mari. Ca sa ma fac mai bine inteles EuroNCAP i-a dat lui S60 (fosta generatie) 4 stele. In acelasi timp stiu pe cineva din clubul Volvo Romania care a intrat cu S60 intr-un cap de pod cu 110-120km/h si s-a ales doar cu un picior rupt. Evident masina a fost dauna totala si pana in dreptul usilor din fata s-a facut praf. Pentru mine lucruri de genul asta conteaza mult mai mult decat stelele EuroNCAP, care, cel putin in opinia mea fac parte si din marketingul constructorilor. Oare chiar atat de praf sa fie inginerii celorlalte marci si numai cei de la Renault sa fie genii?!

  • LEE, miercuri, 14.07.2010 12:19
    @LauCalin

    din cate stiu Mandruta a avut un accident destul de urat cu al sau S60 si si-a jurat sa-si ia unul la fel, numai ca era pe stoc o culoare ciudata. dar tot S60 a luat.si parca fusese un impact cu 2 copaci, iarna.... uite aici: http://www.youtube.com/watch?v=j1Wy4tO9azo http://www.youtube.com/watch?v=3XVxVVtincE

  • VSZ, miercuri, 14.07.2010 15:31
    :)

    pana la urma ce alte firma de masini sau producator de masini are un singur om angajat care nu face altceva decat sa mearga la accidente in care sunt implicate masini volvo, si in cazul in care el considera ca masina trebuie "confiscata" de catre volvo pt anumite studii, binenteles ca beneficiarul este un pic despagubit, in fct-ie de ce o ramas dein masina. asa ca pt mine la siguranta pe locu 1 ramane volvo, din pacate are un pret pt treaba asta.

  • clau, miercuri, 14.07.2010 18:23
    volvo 4 life!

    am 2 masini volvo, una dintre ele, model 144, a primit premiul "the safest car in the world" in anul 1966. e tanc nu altceva. tot respectul pentru cei de la volvo! sunt masini foarte bune, putin exclusiviste, masini de masini!

  • Mircea, joi, 15.07.2010 09:45
    Volvo 940 vs Renault Modus

    Volvo intr-adevar face masini sigure, dar totusi nu e chiar singurul. Uitati-va aici: http://www.youtube.com/watch?v=86M_fV-1yKY E interesant - chiar si cei de la Fifth Gear au ramasi surprinsi de rezultatul testului. Si nu cred ca ii putem banui pe britanici de simpatii pt francezi. Ca atare eu trag concluzia ca e bine ca masina sa fie cat mai noua ca sa poata beneficia de ultimele studii in materie de siguranta.

  • Mircea, joi, 15.07.2010 09:53
    Volvo 940 vs Renault Modus

    Revin cu datele masinilor: Renault Modus (2004) - Lungime: 3,792 m, Latime: 1,695 m, Greutate: 1160 kg Volvo 940 (1990) - Lungime: 4,869 m, Latime: 1,748 m, Greutate: 1402 kg

  • LauCalin, joi, 15.07.2010 11:16

    @LEE, nu stiu daca Maruta a avut un Volvo si a patit ce ai zis tu. Nu am auzit/vazut nicaieri. @Mircea, ti se pare normal sa compari o masina cate a fort proiectata din '87-'88 cu una care a fost proiectata in 2003? Mie nu. In cazul asta propun un test asemanator intre un C30 si prima generatie de Espace. Sau cu un Safrane. Cred ca ar fi mult mai interesat decat testul asta cu Modus, pentru ca oricum Renault se crede cel mai tare in domeniul sigurantei. E un subiect destul de complex despre modul cum a ajuns Renault nr.1 in siguranta si totul s-a intamplat foarte repede, in doar cativa ani. Gandeste-te ca Volvo era cat pe ce sa fie cumparat de Renaul acum vreo 15 ani.

  • Mircea, joi, 15.07.2010 11:48

    Nu, nu este prea relevant testul. Dar totusi arata un lucru: este mai bine sa iti iei o masina de conceptie cat de cat actuala. Nu este suficient ca numele masinii sa fie "X" ca siguranta ta sa fie garantata. Si nu trebuie sa uitam ca sunt inca multi care isi iau o masina f. veche numai pe criteriul ca e marca "X". Eu zic ca aproape orice masina fabricata in Europa in ultimii 2-3 ani e mai sigura decat o masina de acum 10 ani.

  • LEE, vineri, 16.07.2010 09:44
    @LauCalin

    este un articol in AUTOSHOW, dar nu dau de el :( . sorry!

  • ha ha ha, luni, 19.07.2010 10:04
    ha ha ha

    CA SA VA IMPACATI, VA PROPUN SA VA LUATI 2 MASINI VOLVO SI SA VA TAMPONATI CU ELE...SI VA ANALIZATI PARERILE DUPA...DACA MAI AVETI ...