Cinci stele EuroNCAP pentru Koleos, i30, ML si Delta

Publicat miercuri, 27.08.2008 14:12 de Mircea Meșter

Dupa rezultatele excelente ale patru modele de top de pe piata, EuroNCAP a anuntat ca schimba sistemul de punctaj.

Ultima sesiune EuroNCAP, ale carei rezultate au fost publicate astazi de catre organizatia independenta europeana care se ocupa cu siguranta masinilor, arata ca patru dintre cele mai apreciate modele in segmentul lor reusesc sa se achite bine de sarcinile de siguranta.

Este vorba de Hyundai i30, Lancia Delta, Renault Koleos si Mercedes ML, cele patru modele strangand la final cinci stele din cinci la capitolul protectia adultilor. In ceea ce priveste protectia copiilor, cel mai bine s-au descurcat i30 si Koleos, care au reusit sa adune patru stele din cinci. Oarecum surprinzator, Mercedes ML si Lancia Delta au strans la acest capitol doar trei stele. Marea problema a tuturor celor patru modele testate in aceasta sesiune de EuroNCAP a fost insa protectia pietonilor. Astfel, din cele patru stele posibile, Mercedes ML a reusit sa adune doar una, celelalte trei modele ajungand, cu greu, la doua stele.

De altfel, rezultatele slabe inregistrate in general la acest capitol de EuroNCAP au facut ca organizatia independenta europeana sa hotarasca schimbarea modului de punctare. Astfel, chiar daca se zvonea ca EuroNCAP va introduce in punctare sase stele, sefii organizatiei au stabilit ca rezultatul final sa ramana la maximum cinci stele, dar sa isi schimbe, din 2009, ponderile pe care diferite tipuri de protectie le au in stabilirea calculului stelelor. Prima diferenta e reprezentata de faptul ca protectia pietonilor va avea o importanta mai mare la calcul. De asemenea, in calculul final vor fi luate si potentialele implicatii ale sistemelor de siguranta activa, cum este cea a ESP-ului, de exemplu. Mai mult, daca un model va aspira la cinci stele, acesta va trebui sa dea dovada faptului ca tetierele sale permit ocupantilor sa scape fara accidente la nivelul coloanei vertebrale si in special al gatului.

Prima schimbare vizibila ar urma sa fie faptul ca modelele nu vor mai ajunge atat de usor la cinci stele. de altfel, nu mai putin de 97% dintre modelele testate de EuroNCAP in ultimul an au inregistrat patru sau cinci stele la siguranta.

"Sunt extrem de fericit ca din ce in ce mai multi constructori reusesc sa adune cinci stele la crash-test, insa este imperativ ca EuroNCAP sa continue sa urce stacheta la care aspira producatorii auto. Noul sistem de notare va face exact asta. Nu am niciun dubiu ca producatorii auto se vor alinia la noua provocare, la fel cum au facut cand am inceput munca EuroNCAP. Dezvoltarea unor noi tehnologii inseamna performante ridicate in ceea ce priveste siguranta si o potentiala reducere a accidentelor mortale pe sosele", sustine Michael van Ratingen, secretarul general EuroNCAP.

via | EuroNCAP

  • cozappz, miercuri, 27.08.2008 19:11
    64?

    Si pe cand se va concepe un test si pentru 80 km/h? Ca la viteza la care se testeaza acum nici macar radaristii nu se mai deranjeaza!

  • eu, joi, 28.08.2008 04:16
    toteu

    la 60km/h e o bubuitura destul de mare... dar totusi.. 5 stele se da daca iesi fara nici o zgarietura sau cum ?:) .. la 80km/h iesi zdruncinat sigur

  • Io, joi, 28.08.2008 09:16

    Inainte sa va dati cu presupusul ca niste tarani prosti asa cum sunt romanii smecheri si atotstiutori mai bine v-ati interesa cum se fac aceste teste. Vezi www.euroncap.com 64 la ora contra unui bloc de beton este echivalentul unei coliziuni intre 2 vehicule la viteza mult mai mare. D-aia suntem asa cum suntem ca toti imbecilii isi dau ca parerea.

  • v, joi, 28.08.2008 09:25
    corect

    Romania e plina de imbecili.

  • uita-te mai bine, joi, 28.08.2008 09:50
    pai cred ca imbecil esti tu

    in ce se izbesc masinile nu e deloc un bloc de beton e tot un material din care se fac masinili (compresibil) tocmai pt a simula impactul cu alte masini. Daca ar fi fost beton crede-ma pe cuvant ca masinile astea la 64 km pe ora erau rupte pana la jumate... sanatate !

  • io, joi, 28.08.2008 09:57
    fii mai atent!

    Blocul de beton este in spatele barierei de care spui si este fix, la fel si bariera este fixa, dar deformabila. Impactul se face la jumatatea masinii, deci nu complet frontal. Simearea este echivalentul unei viteze de coliziune de peste 90km/h pentru ca obiectul impactului este fix. Nu te da rotund, daca stiai despre ce e vorba o lasai asa.

  • Theo, joi, 28.08.2008 11:06
    Trebe schimbate testele EuroNCAP!!!

    acum toate masinile au 5 stele, tre sa vezi punctajele in amanuntime ca sa faci o diferenta. Se trage prea tare pe securitate ca sa nu evolueze si testele astea. Ar fi bine daca pana in 2009 s-ar concepe alte teste de impact sau cel putin alte modalitati de punctare.

  • floryny, joi, 28.08.2008 11:30
    Vrajeala

    Nu o sa va iau cu dumnezeu si soarta ptr ca nici eu nu cred in ele, dar este atat de imprevizibil un accident incat testele astea mi se par cel putin inutile. eu m-am rasturant cu masina noastra comunista DACIA 1310, la 100 km/h si nu am avut nimic nici eu, nici ceilalti 3 ocupanti ai masinii dintre care cei 2 din spate fara centura. si am atins si pomul inainte de rasturnare. varul meu care conducea un PEUGEOT 407, masina cu pretentii s-a ciocnit cu un LOGAN la 70 la ora in JILAVA. el a murit, ala din LOGAN a stat o luna in spital. o buna prietena a derapat pe autostrada A2 cu un VW Polo si la 140 km/h a intrat frontal in parapetii de protectie fiind acrosata din spate de o DACIE. nu a patit nimic nici ea nici sora-sa. Concluzie: SA FIE LOGANUL MAI BUN CA PEUGEOT-UL LA SIGURANTA??? SA FIE OARE POLO SAU DACIA 1310 CELE MAI SIGURE MASINI??? ma indoiesc. de aceea consider ca este o chestie absolut relativa si u dau 2 lei pe testele astea. ba mai mult, cred ca pierd timpul citind aceste materiale. cam atat

  • Myhay, joi, 28.08.2008 20:02
    ----

    Ca sa ne dam seama mai bine care este adevarata valoare a masinilor le punem in conditii reale.Sa se loveasca frontal cu o alta masina ... nu cu peretii ...atunci sa vedem cate stele mai scoate!!!!