Chrysler Voyager, dezastru la EuroNCAP
Desi se vrea o masina de familie, Chrysler Voyager nu a reusit sa protejeze viata pasagerilor sai, rezultatele obtinute la EuroNCAP fiind dezastruoase.
Chrysler Voyager nu a reusit sa obtina decat o stea si jumatate la testele EuroNCAP. Aceasta performanta slaba este una neobisnuita pentru un automobil de familie care ar fi trebuit sa protejeze prin definitie.
Voyager a reusit sa obtina trei stele pentru protectia adultilor dar performantele obtinute la impactul frontal nu au intrunit nivelul minim de siguranta si masina a primit in final doar o stea si jumatate. Pieptul soferului s-a izbit de volan, distorsionand rama acestuia, presiunea suferita de manechin indicand un risc mare pentru rani fatale.
Cateva structuri ale bordului au prezentat un potential pericol pentru genunchii soferului; manechinul a inregistrat o compresie mare asupra femurului si per total o protectie slaba in aceasta zona. Compartimentul pasagerului a devenit instabil iar podeaua a suferit o fisura in timpul testului frontal.
Faptul ca pedala de acceleratie a suferit o deplasare inapoi cu 288 de mm, impreuna cu riscul ranirii inregistrat de manechin in zona tibiei au condus la un punctaj foarte slab pentru protectia partii inferioare a picioarelor, gambe si glezne.
La testul lateral, Voyager a obtinut un punctaj mai mare, insa si aici au fost probleme. In testul cu stalpul, airbagul cortina nu s-a deschis destul de prompt, ramanand blocat intre capul manechinului si stalpul B al masinii.
Pentru protectia copilului automobilul a obtinut cel mai mare punctaj, patru stele. Airbagul pasagerului poate fi deconectat permitand pozitionarea unui scaun pentru copii pe scaunul din fata. Insa in cazul in care scaunul este pozitionat fara dezactivarea airbagului, avertizorul nu este in permanenta in vizorul soferului. In ceea ce priveste avertizorul sonor pentru centura de siguranta acesta nu este suficient de clar.
Voyager a inregistrat un rezultat dezastruos si la protectia pietonilor, masinii nefiindu-i acordat nici un punct.
Desi Euro NCAP cere ca nivelul de protectie sa fie egal si valabil pentru modelele cu volan pe stanga si pe dreapta, Chrysler nu a reusit sa asigure nici acest lucru. Automobilul cu volanul pozitionat pe partea stanga a obtinut un rezultat mai bun la testul frontal datorita unei stabilitati mai mari a compartimentului pentru pasagerul din dreapta si a airbagului pentru genunchii soferului, care nu este prezent la varianta britanica a modelului. Cei de la EuroNCAP au prezentat oficial rezultatele obtinute de modelul cu volan pe dreapta, desi cealalta varianta obtinuse patru stele pentru protectia pasagerilor adulti.
Se cuvine o precizare importanta: modelul testat nu este cel lansat de Chrysler la Detroit la inceputul lui ianuarie, fiind vorba de actuala generatie aflata in vanzare. Modelul lansat la Detroit este asteptat sa intre in vanzare la jumatatea acestui an.
doamne. ce oribil. se pare ca asta stiu ei sa le faca. va mai reamintiti probabil si de esecul chevrolet.