Chrysler 200 a primit astăzi o nouă generaţie
Chrysler a lansat la Salonul Auto de la Detroit noua generaţie a lui 200. Modelul de clasă medie se bucură de prima schimbare de generaţie din ultimul deceniu şi vine cu un design proaspăt, o transmisie automată cu nouă trepte şi un interior îmbunătăţit.
Chrysler 200, berlina de clasă medie din gama producătorului deţinut de Grupul Fiat, a primit o nouă generaţie la Salonul Auto de la Detroit. Noul Chrysler 200 înlocuieşte modelul cu acelaşi nume, care a debutat sub forma unui facelift major aplicat lui Sebring. Spre deosebire de vechiul Chrysler 200, noul sedan se mândreşte cu o platformă tehnică nouă, preluată de la Alfa Romeo Giulietta, asociată unei game de motorizări dedicată pieţei din Statele Unite ale Americii şi unui interior redesenat.
Toate schimbările de mai sus au rolul de a-l aduce pe Chrysler 200 pe podiumul vânzărilor din Statele Unite ale Americii, loc în care marca nu a mai avut un reprezentant în ultimii ani. Lansarea noii generaţii a lui Chrysler 200 pe piaţa din Europa, prin vânzarea în showroom-urile Lancia sub numele de Flavia, nu va mai avea loc, a declarat Sergio Marchionne, CEO-ul Fiat, în cadrul conferinţei de presă. Iniţial, pe piaţa din Europa a fost oferită doar versiunea cabrio a lui Chrysler 200, sub numele de Flavia.
TRANSMISIE AUTOMATĂ CU NOUĂ TREPTE ÎN STANDARD
Gama de motorizări a lui Chrysler 200 include două unităţi, ambele alimentate cu benzină şi asociate unei transmisii automate cu nouă trepte, realizată de germanii de la ZF. Revenind la motoare, vorbim despre unitatea "Tigershark" de 2.4 litri, cu patru cilindri în linie, care livrează 184 CP şi 234 Nm şi de motorul "Pentastar" V6 de 3.6 litri, care asigură 295 CP şi 360 Nm. Opţional, Chrysler oferă un sistem de tracţiune integrală, capabil să decupleze complet puntea spate atunci când condiţiile de aderenţă le sunt favorabile roţilor anterioare. Totul se întâmplă fără ca şoferul să intervină sau să simtă ceva, se laudă reprezentanţii mărcii americane.
Platforma tehnică a noului Chrysler 200 este denumită "Compact U.S. Wide" şi este o versiune modificată a celei găsite în Europa în gama Alfa Romeo Giulietta. Principala modificare este la nivel de ampatament şi ecartament, pe lângă schimbările de caracter rutier necesare configurării modelului conform preferinţelor şoferilor americani. Pentru cei care doresc manevrabilitate demnă de un model sportiv din Europa, cei de la Chrysler recomandă modul sport integrat.
DODGE DART, CHRYSLER 200 ŞI JEEP CHEROKEE AU 50% DIN COMPONENTE COMUNE
Noul model Chrysler reprezintă al cincilea produs din portofoliul Fiat-Chrysler bazat pe această platformă, după Dodge Dart, Fiat Viaggio şi Jeep Cherokee. Dodge Dart, Jeep Cherokee şi Chrysler 200 împart între 50 şi 70% dintre componente, spune Mark Chernoby, şeful departamentului de dezvoltare şi planificare de produs al companiei americane. În ciuda componentelor comune, nu există legături vizibile între aceste modele şi fiecare dintre ele are propria sa personalitate.
SUCCESUL LUI 200, CRUCIAL PENTRU VIITORUL CHRYSLER
Lansarea noului Chrysler 200 este esenţială pentru viitorul mărcii americane. Segmentul D este cel mai popular pe piaţa din SUA, berlinele de clasă medie reprezentând 17% dintre automobilele cumpărate în 2013 pe acea piaţă. Vechiul Chrysler 200 a fost surclasat la vânzări de Toyota Camry, Honda Accord, Nissan Altima, Ford Fusion şi Hyundai Sonata. Potrivit datelor furnizate de specialiştii de la Autodata, doar versiunea americană a lui Volkswagen Passat nu l-a depăşit pe Chrysler 200 la vânzări în anul 2013, cu toate că modelul german a fost cumpărat de 109.652 clienţi.
Vânzările slabe realizate de Chrysler 200 în 2013 sunt printre cauzele care au dus la o creştere infimă a cotei de piaţă a mărcii americane, de la 11.4 în 2012 la 11.5% în 2013. Americanii intenţionează să crească vânzările şi cota de piaţă în 2014, iar noua lor platformă este aşteptată să fie vândută în peste un milion de unităţi pe an până în 2016. Unele dintre modelele care vor beneficia de acea platformă nu au fost încă apropate pentru producţie, explică Mark Chernoby, şeful departamentului de dezvoltare şi planificare de produs de la Chrysler.
Via Chrysler
Aceasta noua generatie de Chrysler 200 nu va ajunge in Europa, cel putin nu sub numele Lancia . A spus-o foarte clar Sergio Marchionne saptamana trecuta cand a anuntat practic decesul marcii Lancia, marca italiana urmand a se comercializa doar in Italia iar ca modele doar derivatii ale actualului Y ( peste 2 ani cand actualul model va iesi din productie, cel mai probabil marca Lancia va inceta sa mai existe ) . Ramane de vazut daca Chrysler se va reimporta in Europa ( in prezent se vinde doar in Marea Britanie insa vanzarile sunt ridicol de mici ) insa sansele sunt mici .