Fiat Viaggio - primele imagini cu sedanul compact, frate cu Dodge Dart

Publicat vineri, 13.04.2012 12:17 de Bogdan Mirică

Fiat va expune la Salonul de la Beijing modelul Viaggio, un sedan compact, frate cu Dodge Dart, dezvoltat exclusiv pentru piaţa din China.

Fiat a anunţat că va expune în cadrul Salonului Auto de la Beijing un nou model compact, destinat exclusiv pieţei din China. Se numeşte Viaggio şi este un sedan cu cinci locuri şi patru uşi, dezvoltat pe platforma lui Alfa Romeo Giulietta.

Printr-o deducţie logică, ajungem la concluzia că Viaggio este chiar fratele italian al lui Dodge Dart, model construit de asemenea pe platforma compactă italiană. De altfel, diferenţele estetice dintre Dart şi Viaggio sunt destul de puţine, italienii preferând să modifice doar blocurile optice, grila şi spoilerele. Aceeaşi evoluţie şi la interior, unde apar foarte puţine modificări comparativ cu ceea ce am văzut în habitaclul lui Dart.

Viaggio vine cu dimensiuni specifice unui model compact: o lungime de 4679 mm, o lăţime de 1850 mm şi un ampatament de 2708 mm, adică suficient pentru a garanta loc unui număr de cinci pasageri şi un portbagaj încăpător.

Propulsia va fi asigurată de două motoare pe benzină, ambele cu turbocompresor. Este vorba despre 1.4 litri T-Jet de 120 de cai şi 1.4 litri T-Jet de 150 de cai. Ambele vor putea fi asistate de o transmisie manuală cu cinci rapoarte sau de una automată cu dublu ambreiaj, dezvoltată de Fiat Powertrain.

Desenat de Centro Stile Fiat din Torino, modelul a fost creat pentru a “revoluţiona segmentul berlinelor compacte din China“ şi promite să îşi convingă viitorii clienţi cu “un nivel ridicat de rafinament şi calitate.“

Botezat Fei Xiang în China, noul Viaggio va fi produs la uzina Changsha, alături de constructorul chinez Guangzhou, cu care Fiat are încheiat deja un parteneriat. Producţia va demara începând cu luna iulie, iar comercializarea este prevăzută pentru începutul celui de-al treilea trimestru al acestui an. Deşi va fi gândit exclusiv pentru China, Viaggio anunţă şi un viitor compact pentru piaţa europeană, unde se simte deja nevoia unui înlocuitor pentru actualul Bravo.

  • C-G-C, vineri, 13.04.2012 12:36
    Fiabilitate...

    Oare se poate discuta de asa ceva la un Fiat "made in China" pe platforma americana?

  • abc, vineri, 13.04.2012 13:23

    Platforma e 100% italiana , pandhispanule !!!

  • men, vineri, 13.04.2012 15:01

    ciudat dar nu sare nimeni sa blameze fiatul in cazul asta! in cazul seat exeo numai pareri de "bine" am vazut!

  • piru, vineri, 13.04.2012 15:21

    Asta ar fi culmea , sa blamezi un producator ca introduce pe piata chineza o platforma din 2010 ( si primul model pe platforma respectiva aparut in acelasi an) . VW vinde pe piata chineza 2 modele 'renumite' : Vw Santana ( aparut pe piata in 1981 , folosind platforma Audi de la sfarsitul anilor 70 ) si Vw Lavida , care este dezvoltata pe platforma Golfului 4. Chinezilor le poti vinde si Dacia 1300 ( daca s-ar mai produce ) la 3000-4000 de euro:P

  • ScorpyonVAG, vineri, 13.04.2012 17:34
    @

    Frumos, dar tot fiabil nu e :))) Deja imi imaginez forumul fiat cum cer ajutor posesorii =)).

  • AndreiRN, vineri, 13.04.2012 17:41
    Fiat chinezesc

    Pai este primul pas deocamdata si apoi, fiind foarte profitabil fabricile din China vor trimete motoare si transmisi la toate fabricile de asamblare Fiat din lume si de acolo la toti soferi. Oricum chinezi poate ridica un pic fiabilitatea Fiatului.

  • Ionut.M, vineri, 13.04.2012 17:53

    Chiar daca arata bine in pozele retusate in photoshop, conteaza mai mult cum este in realitate. Daca vine tot cu "fiabilitatea" si calitatea interiorului lui Linea...mai bine mergem cu o bicicleta.

  • AndreiRN, vineri, 13.04.2012 18:20
    Bicicleta

    Oricum bicicleta este mai sanatoasa.

  • t, vineri, 13.04.2012 20:47

    ca design e mia naspa decat dart. detaliile de design sunt suficiente ca sa il faca pe dart dezirabil. tineretul nu va opta pt fiat decat daca e fratele mai ieftin, ceea ce ar fi o politica corporativa mizera (adica oferirea acelui produs mai scump sub alta sigla)

  • thenuts, vineri, 13.04.2012 21:47
    @Ionut.M

    Ei hai ca am vazut-o si pe asta. Cine crezi ca s-a trezit sa comenteze de materialele din interior ? Unu care isi plimba fesele intr-un Logan. I rest my case

  • AndreiRN, vineri, 13.04.2012 23:19

    Eu sunt 'ciumpalacul' site-ului , sunt atat de prostalau incat atunci cand imi este foame, adun cate un 'i' de la transmisi, chinezi, soferi si bag la burtica . Si sunt atat de prostalau , ca si ScorpyonVag( inal) de altfel, incat nu stiu sau nu am aflat pana acum ca Dart( Viaggio) este o Alfa Giulietta careia i s-au adus modificari , o Alfa care de doi ani este pe piata si nu da nici un semn ca nu ar fi fiabila, ba din contra. Acestea fiind spuse, eu, AndreiRN ,imi dau doua palme si ma duc sa visez frumos( vreau sa visez momentul in care voi avea si eu cateva zeci de mii de euro sa-mi achizitionez aceasta masinuta, pana atunci il rog pe tata sa ma lase sa invart volanul Daciei 1300 , proprietatea familiei)

  • ScorpyonVAG, sâmbătă, 14.04.2012 20:52
    @

    @thenusts: Mai bine merg cu Loganul decat cu un Fiat. O zic din toata inima, nu mint. Pur si simplu mi se face rau cand aud de masinile italiene. Poate o alfa 159 sau Brera m-ar mai calma, in rest totul e can-can.

  • andrey11, duminică, 15.04.2012 16:48
    Fiat ???Dart

    Posibil ca acest fiat sa fie disponibil si pe unele piete emergente din europa, vezi destinul lui Linea. Cei care tot comentati vis a vis de masinile italiene, rog ca intai sa mergeti cateva zeci de mii de km cu ele si apoi sa comentati

  • AndreiRN, luni, 16.04.2012 21:22
    Hahahahaha

    Ce amuzant e cand vad maturitatea cu care cei ce se ascund de adevar posteaza "comedie" sub numele meu. De fapt este o oglinda a capacitati lor mentale. Cea mai buna masina italiana vazuta de mine avea motor de Toyota pus in ea. Si am in curte 2 IVECO dar ..........

  • neolehel, marţi, 17.04.2012 17:13
    Masinile italiene sunt VARZA!

    Nu inteleg de ce ridicati in slavi Fiat,un producator de rahat cu masini de rahat! Masinile italiene n-au nimic in comun cu calitatea,cad chestii de pe ele,prind rugina in cativa ani,se aud ,,greierasi,, chiar daca masina e noua,motoarele lor nu rezista mai mult de 100.000 km,asa ca nu mai vorbiti aiurea.Singurul lor punct forte e designul,si atat!

  • piru, miercuri, 18.04.2012 12:51

    Ce chestie , domne' , ai avut tu zeci de Fiat-uri si toate au ruginit, toate au 'greierasi', etc .

  • ilie, miercuri, 06.06.2012 15:44
    Masinile italiene sunt VARZA!

    desteptule du-te si comenteaza pe articole de vw.... cred ca ai gresit unde ai scris

  • ilie, miercuri, 06.06.2012 15:47
    Masinile italiene sunt VARZA!

    probabil ca conduci o dacie, olcit... sau maxim un logan din 2006 cumparat second hand (sau golf 3 bmw luat cu 300 euro din germania)