Chevrolet Camaro ZL1, mai puternic şi mai ieftin decât supercar-urile "tradiţionale"
Chevrolet compară cel mai sportiv Camaro creat vreodată cu Mercedes SLS AMG, Audi R8 GT şi Maserati GranTurismo. Modelul american este mai puternic şi mult mai ieftin.
Chevrolet a prezentat detaliile tehnice complete ale celei mai puternice iterări a lui Camaro dezvoltate vreodată. Vorbim de ZL1, un model de 580 CP, echipat cu un V8 LSA de 6.2 litri, supraalimentat cu un compresor mecanic, care poate atinge o viteză maximă de 296 km/h şi accelerează de la 0 la 100 km/h în 3.9 secunde (transmisie automată). În cazul manualei, ZL1 este ceva mai lent, având nevoie de 4.0 secunde pentru "sută" şi fiind capabil de 289 km/h. Chiar şi aşa, modelul ne arată ce înseamnă muscle car şi oferă cu 20 CP în plus faţă de Audi R8 GT, cu 175 CP mai mult decât Maserati GranTurismo şi cu 15 CP în plus faţă de Mercedes-Benz SLS AMG.
De parcă puterea suplimentară nu ar fi suficientă, modelul se mândreşte şi cu un nivel superior al cuplului motor. Modelul se mândreşte şi cu un nivel de putere superior lui Ferrari 458 Italia, cu un cuplu mai mare decât Aston Martin DB9 V12 şi cu un raport putere/greutate mai bun decât cel al lui Porsche 911 Carrera GTS. În SUA, Camaro ZL1 se va lupta cu Ford Mustang Shelby GT500, despre care se spune ca va depăşi pragul de 620 CP. Pentru moment, nu există informaţii privind eventualul debut al acestui model pe piaţa din Europa, unde ar costa echivalentul a 40.300 de euro, dacă facem conversia la preţul de listă din Statele Unite ale Americii.
Camaro ZL1 se mândreşte şi cu o suspensie avansată, numită MagneRide. Aceasta are amortizoare cu fluid MagnetoRheologic (particule de fier în suspensie sintetică lichidă) şi face 1.000 de ajustări pe secundă. Pentru a fi potrivit atât pentru pasionaţi şi piloţi, cât şi pentru novicii musclecar-urilor, Camaro ZL1 are cinci setări ale sistemului de control al tracţiunii, cu toate că acesta este optimizat evident spre performanţă. Debutul va avea loc la Salonul Auto de la Los Angeles.
Via | Carscoop
O masina de exceptie cu caractere total masculine in comparatie cu jucariile europene si cu un pret realist pt pasionati auto. Ca sa nu mai vb de o traditie greu de egalat.