Chevrolet Camaro ZL1, mai puternic şi mai ieftin decât supercar-urile "tradiţionale"

Publicat marţi, 15.11.2011 19:24 de Sebastian Toma

Chevrolet compară cel mai sportiv Camaro creat vreodată cu Mercedes SLS AMG, Audi R8 GT şi Maserati GranTurismo. Modelul american este mai puternic şi mult mai ieftin.

Chevrolet a prezentat detaliile tehnice complete ale celei mai puternice iterări a lui Camaro dezvoltate vreodată. Vorbim de ZL1, un model de 580 CP, echipat cu un V8 LSA de 6.2 litri, supraalimentat cu un compresor mecanic, care poate atinge o viteză maximă de 296 km/h şi accelerează de la 0 la 100 km/h în 3.9 secunde (transmisie automată). În cazul manualei, ZL1 este ceva mai lent, având nevoie de 4.0 secunde pentru "sută" şi fiind capabil de 289 km/h. Chiar şi aşa, modelul ne arată ce înseamnă muscle car şi oferă cu 20 CP în plus faţă de Audi R8 GT, cu 175 CP mai mult decât Maserati GranTurismo şi cu 15 CP în plus faţă de Mercedes-Benz SLS AMG.

De parcă puterea suplimentară nu ar fi suficientă, modelul se mândreşte şi cu un nivel superior al cuplului motor. Modelul se mândreşte şi cu un nivel de putere superior lui Ferrari 458 Italia, cu un cuplu mai mare decât Aston Martin DB9 V12 şi cu un raport putere/greutate mai bun decât cel al lui Porsche 911 Carrera GTS. În SUA, Camaro ZL1 se va lupta cu Ford Mustang Shelby GT500, despre care se spune ca va depăşi pragul de 620 CP. Pentru moment, nu există informaţii privind eventualul debut al acestui model pe piaţa din Europa, unde ar costa echivalentul a 40.300 de euro, dacă facem conversia la preţul de listă din Statele Unite ale Americii.

Camaro ZL1 se mândreşte şi cu o suspensie avansată, numită MagneRide. Aceasta are amortizoare cu fluid MagnetoRheologic (particule de fier în suspensie sintetică lichidă) şi face 1.000 de ajustări pe secundă. Pentru a fi potrivit atât pentru pasionaţi şi piloţi, cât şi pentru novicii musclecar-urilor, Camaro ZL1 are cinci setări ale sistemului de control al tracţiunii, cu toate că acesta este optimizat evident spre performanţă. Debutul va avea loc la Salonul Auto de la Los Angeles.

Via | Carscoop

  • AndreiRN, marţi, 15.11.2011 20:27
    Superba

    O masina de exceptie cu caractere total masculine in comparatie cu jucariile europene si cu un pret realist pt pasionati auto. Ca sa nu mai vb de o traditie greu de egalat.

  • Spikey27, marţi, 15.11.2011 20:29

    Of...americanii astia...din 580 de cai ei de-abia scot 296 de km/h...si Maserati,din 405 de cai,scoate 285 km/h...ce sa mai zic de de SLS AMG sau de R8 GT...per total,Camaro ZL1 e o masina buna...dar sta cam slab la capitolul eficienta...

  • wizard, marţi, 15.11.2011 20:30

    calitate peoasta....si pretul e si firesc!

  • wizard, marţi, 15.11.2011 20:33

    imi pare rau ca compara aceasta masina cu SLS sau Maserati...adic se pune accent pe cp...

  • samuel, marţi, 15.11.2011 21:30
    muscle

    e tare masina, iar pe hartie arata chiar foarte bine, cifrele sunt ok.... stai sa vezi cand incerci sa virezi hardughia, ca in SUA nu prea au curbe, pe cand in restul lumii... sau poate magna-drac ce au pus ei in suspensii o ajuta de vreo culoare :) oricum o alternativa la deja banalele supercaruri, ca le vedem destul de des. insa in afara de cifre nu cred ca e comparabila cu audi si mercedes, la finisaje am mari dubii, poate insa de aici sa vina si diferenta de pret?

  • Hadouken, marţi, 15.11.2011 23:59

    Sunt de acord cu wizard. Se poate compara cu acele bijuterii doar la nivelul puteri dezvoltate de motor. Oricum, as prefera un Ariel de banii aceia.

  • booo, miercuri, 16.11.2011 01:43
    Maserati GT

    Cu Maserati nu se va compara nici un Chevrolet vreodata, oricati cp ar avea, e o chestie de bun simt.

  • Camaro, miercuri, 16.11.2011 07:47
    camaro

    Cica nu se compara cu nu stiu cine...... Ca va place sau nu,Camaro da peste nas la majoritatea supercarurilor europene. Si inca ceva,Camaro arata mai bine decat Maserati,sls .... etc.

  • Bethurbazal, miercuri, 16.11.2011 10:46
    Opinie

    Masina frumoasa. Pacat ca are volan de limuzina. De Insignia.

  • george, miercuri, 16.11.2011 14:29
    JUST ANOTHER CHEAP AMERICAN POS

    Slightly better than the rest...

  • john wayne, miercuri, 16.11.2011 15:50
    cacamaro

    muscle without brain

  • taz, miercuri, 16.11.2011 15:56
    o alta opinie

    1.nu conteaza cati cai putere are o masina cand vine de viteza maxima - pt. toti idiotii care nu stiu ca viteza maxima se limiteaza la fiecare masina in functie de optiunea aleasa de constructor, una din ele fiind ca dupa un an sa zica cum ca a scos un facelift care merge cu 50 de km mai repede 2.aceasta masina nu se vrea o manina de lux gen mercedes SLS AMG, dar e o masina pur sportiva, incisiva, bruta in care ai parte de mult mai multe senzatii decat in restul jucariilor cu care s-a facut comparatia in articol (poate exceptie sa faca Porsche care ofera si variante mai spartane) 3.in concluzie fiecare alege ce doreste, in functie de ce vrea de la o masina

  • americanii astia, miercuri, 16.11.2011 17:22

    impresionant! au reusit sa scoata sub 100cp/l dintr-un motor supraalimentat. tehnica asta e geniala. sa ne uitam in curtea altora, si puteri echivalente din motoare mai "umile" si cu ani lumina in fata acestui obez de 6200cmc

  • Vlad, miercuri, 16.11.2011 18:37
    Impresioneaza pretul din SUA

    In SUA, unde pretul combustibilului este cu mult sub cel din Europa, iar cilindreea de peste 2l nu se taxeaza diferentiat poti alege o masina sportiva (cu siguranta nu are nimic peste cele cu care a fost comparata) la un pret decent. Probabil cu destui de putini bani poti ridica puterea semnificativ. Pe mine nu ma impresioneaza ce au reusit sa scoata din cilindreea de camion, iar o cutie manuala nu si are rostul pe aceasta hardughie... Consumul? Cred ca nu depaseste 300km/h (pt ca are o cisterna cu combustibil atasata) :)) Serios vorbind, sa nu depasesti 300km/h inseamna ca la capitolul aerodinamica stai f prost.... Valoarea ei in Europa raportat si la costul de intretinere tinde catre 0, aici un hot hatch pare suficient. Pt SUA e OK. All the best!

  • Chevy, miercuri, 16.11.2011 18:52

    ZL1 are cel mai avansat sistem de suspensie ai momentului MagneticRideControl(generatia a treia),acesta controleaza prin flux magnetic particulele de otel din lichidul sintetic al amortizoarelor,de 1000 de ori pe secunda. La capitolul asta Maserati si SLS sunt in urma lui ZL1.

  • corporatia GM, miercuri, 16.11.2011 23:59

    citroen facea suspensii ani lumina in fata obezilor astora acum juma de secol. binenteles ca industria auto este o mare caracatita si nu trebuie sa renuntam la vechile obiceiuri cat timp mai putem stoarce de la prosti bani grei. atat cu "suspensia minune" cu particule de metal in ulei si care e controlata prin magie, cat si motorizarile cu combustie interna cosmetizate cu motoristi electrice, sa fie mai la moda, eco. imi place, arata frumos, are putere, dar e un dinozaur. e demn remarcat in anii 1990

  • AndreiRN, joi, 17.11.2011 21:43
    Invidia

    Cu cata invidie posteaza uni. Struguri sunt acri cand ...... Si multi au fost spalati la creier si nu isi dau seama ca li se ofera masini de scurta folosinta de majoritatea firmelor auto europene. Masini care dupa 5 ani merg la casare. De fapt asta este trendul dar eu ma multumesc cu motoarele de otel care scot putini cai putere timp de 60 - 70 de ani.

  • sof, sâmbătă, 19.11.2011 22:51

    trebuie sa fii idiot sa crezi ca la peste 50 de k de euro pe o masina mai conteaza cilindreea ,iar o cilindree de 6 litri nu inseamna neputinta inseamna CUPLU RECORD pentru aceeasi putere.

  • NyGhThUnTeR, miercuri, 04.01.2012 13:22
    PRet

    Cel mai puternic Camaro cu motorizarea ZL1 va costa in America 54.995$, nu cum spuneau unii ca 40.000 E. Cel mai ieftin Camaro e 44.900E Nu mai vorbiti in necunostinta de cauza daca nu sunteti siguri. Si pentru ceilalti care se tot certau pe aici: Americanii nu pun accent pe interior si plasticurile sunt de calitate proasta si intradevar daca te iei la intrecere cu un M3 prin serpentine nu te gandi ca il poti depasi, are un control al directiei mai bun decat Camaro, dar daca circurili regulamentar poti sa treci fara probleme prin curbe. Per total este o masina pentru cineva care vrea viteza, un sunet de invidiat si sa fie ceva diferit mai ieftin care sa dea bine langa un Mercedes, BMW, Bentley etc.

  • NyGhThUnTeR, miercuri, 04.01.2012 13:31
    Aerodinamica

    Omule tu ne iei cu aerodinamica:))=)) Doamne ma uimeste prostia unora, ce ne spui noua de aerodinamica cand masina este muscle car? Sincer nu prea inteleg de ce comparati tot felul de masini din clase diferite intre ele, daca comparai Mustan si Camaro mai ziceam dar cand compari aeordinamica unui Maserati cu cea a lui Camaro deja ma bufneste rasu:))