Cele mai rapide urcări din istoria Goodwood Festival of Speed
Goodwood Festival of Speed este un eveniment special, care încinge orgoliile pe terenul Lordului March. În fiecare an se încearcă doborârea recordului de timp pe traseul care măsoară 1.8 kilometri.
Goodwood Festival of Speed este locul unde prind din nou viaţă automobilele din muzee şi colecţii private. Este locul unde piloţi mai vechi şi mai noi, gentlemen-drivers, fani şi entuziaşti se întâlnesc într-o atmosferă tipic englezească pentru a socializa în jurul unei ceşti de ceai. Totul a pornit din pasiunea unui om cu sânge albastru pentru automobile. Charles Henry Gordon-Lennox, Earl of March and Kinrara, sau pe scurt Lordul March, aşa cum îl cunoaşte toată lumea, a inventat acest eveniment în 1993. Şi-a pus domeniul familiei la bătaie, o impresionantă proprietate aflată în apropierea oraşului Chichester din sudul Angliei.
Sculptura Mercedes-Benz este vedeta acestei ediţii a Festivalului de la Goodwood
Una din atracţiile principale ale evenimentului este urcarea de 1.1 mile (1.86 kilometri) unde defilează automobile şi motociclete de tot felul. De la maşini antebelice, pâna la monoposturi clasice şi supercaruri moderne, toate îşi găsesc locul la Goodwood şi accelerează pe celebra pistă. Pe lângă demonstraţii clasice, există şi oameni care îşi iau rolul de pilot în serios şi încearcă să obţină cel mai bun timp pe Goodwood Hill Climb.
REPORTAJ: Haosul dulce de la Goodwood
Nick Heidfeld - deţinătorul recordului absolut la Goodwood 1999
Pilotul german Nick Heidfeld este deţinătorul recordului pe urcarea de la Goodwood. Timpul său, de 41.6 secunde, a fost stabilit la ediţia din 1999 a festivalului. Pentru a opri cronometrul atât de repede, Nick Heidfeld a folosit un monopost de Formula 1, mai precis un McLaren Mercedes MP4/13, maşina care dominase sezonul 1998 în Formula 1. Nick Heidfeld este pilotul oficial de teste al echipei McLaren, iar urcarea sa pe dealul de la Goodwood a rămas în istoria festivalului. Nimeni nu a reuşit să bată recordul lui Nick Heidfeld în ciuda numeroaselor încercări.
Justin Law - Jaguar XJR8/9 Silk Cut în 2008 şi 2009
Începând din 2008, în fiecare an s-a încercat doborârea recordului stabilit de către Nick Heidfeld. Şi de fiecare dată timpul germanului a rezistat. În 2008, cel mai mult s-a apropiat britanicul Justin Law, un obişnuit al Goodwood-ului cu un superb automobil de curse clasic: Jaguarul XJR8/9 vopsit în culorile Silk Cut. Acest model face parte din epoca de glorie a Clasei C din cursele de anduranţă şi campionatul IMSA. A debutat în sezonul 1988, fiind construit de echipa lui Tom Walkinshaw. Puterea este dată de un motor Jaguar de 7.0 litri cu 12 cilindri în V. În 2008, Jaguarul a oprit cronometrul din vârful dealului de la Goodwood la 44.19 secunde.
Un an mai târziu, acelaşi Justin Law şi acelaşi Jaguar XJR8/9 Silk Cut stablileau din nou cel mai rapid timp pe urcarea de la Goodwood cu 44.40 secunde.
Roger Wills - Williams FW05 în 2010
În 2010, cel mai bun timp a fost înregistrat de către neozeelandezul Roger Wills, un gentleman-driver care participă în Grand Prix-urile clasice. Wills a pilotat un Williams FW05 din 1976. Acest şasiu a fost iniţial construit de Hesketh Racing pentru sezonul 1975 din Formula 1, fiind aşezat sub monopostul pilotat de către legendarul James Hunt. La finalul sezonului, şasiul a fost vândut către echipa Williams şi a fost rebotezat FW05. Cu ajutorul acestui monopost clasic, Roger Wills stabilea un timp de 47.15 secunde, cel mai bun timp al ediţiei din 2010.
Dan Collins - Lotus 88B în 2011
În 2011, cel mai bun timp pe urcarea de la Goodwood a fost obţinut de un alt monopost clasic din Formula 1: Lotus 88B din 1981 cu britanicul Dan Collins la volan. Timpul obţinut: 48.52 secunde, departe însă de recordul lui Nick Heidfeld.
Anthony Reid - Chevron GT3 în 2012
În 2012, recordul a fost pus la încercare de un automobil mai modern: un Chevron GT3, un automobil sport de serie mică produs în Marea Britanie. La volan s-a aflat pilotul britanic Anthony Reid, un nume cu greutate din Campionatul Britanic de Turisme, iar timpul stabilit a fost unul respectabil 46.46 secunde.
Justin Law - Jaguar XJR8/9 2013
Justin Law şi deja celebrul său Jaguar XJR8/9 au revenit cu o încercare bună şi în 2013 când cronometrul a fost oprit la 45.95 secunde, cel mai bun timp înregistrat pe dealul Goodwood la această ediţie.
Sebastien Loeb - Peugot 208 T16 Pikes Peak în 2014
Pentru 2014, lucrurile au devenit serioase. Sebastien Loeb însuşi a fost chemat la Goodwood pentru a încerca doborârea recordului. Grupul PSA i-a pus la dispoziţie impresionantul Peugeot 208 T16 Pikes Peak, maşina cu care Loeb a spulberat toate recordurile pe urcarea de la Pikes Peak. Toate ingredientele erau la dispoziţia francezului pentru a încerca un nou record. Timpul obţinut la final: 44.6 secunde, al patrulea în istoria acestei urcări. După cursă, Loeb a spus că un set de rapoarte mai lungi ale cutiei de viteze ar fi fost suficiente pentru a putea doborî recordul lui Nick Heidfeld.