Cât consumă pe bune? Peugeot și Citroen au publicat cifrele de consum real pentru 30 de modele din gamă
Consumul de laborator luat ca reper până acum de constructorii auto în fișa tehnică a mașinilor e pe cale să dispară din peisaj. Acesta va fi înlocuit cu cifre rezultate în urma unor teste de consum în trafic real. Francezii de la PSA Peugeot-Citroen au publicat primele astfel de calcule.
Așa cum au promis în urmă cu patru luni, francezii din Grupul PSA Peugeot-Citroen devin primii constructori care publică cifre oficiale de consum real pentru majoritatea modelelor din propriile game. Inspirată din proiectul european RDE (Real Driving Emissions), care își propune să armonizeze cifrele oficiale oferite de mărcile auto cu cifrele pe care șoferii le vor experimenta în viața de zi cu zi, strategia de transparență semnată de PSA este cu atât mai laudabilă cu cât diferențele față de consumurile de pe fișa tehnică sunt în unele cazuri de peste 50%, element care îmbunătățește credibilitatea demersului francez.
Pentru a stabili consumul real al mașinilor proprii, inginerii PSA Peugeot Citroen au ieșit cu ele în traficul real și au parcurs un traseu compus din 25 de kilometri în oraș, 39 de kilometri extraurban și 31 de kilometri pe autostradă. Mai mult, mașinile testate au simulat prezența pasagerilor și a bagajelor acestora, iar sistemele de confort precum cel de climatizare au fost activate.
Conform producătorului francez, rezultatele testelor sunt foarte apropiate de cele experimentate de clienții mașinilor și dezvăluite într-un sondaj efectuat de organizații franceze independente. De altfel, următorul pas pe care îl vor face cei din PSA va fi un simulator online care le va permite clienților să afle o proiecție a cifrelor de consum real în funcție de stilul de pilotaj abordat și de condițiile de trafic pe care fiecare le experimentează în rulajul zilnic.
Model, Motor, Putere | Cutie și anvelope | Consum real (test nou RDE) |
Consum oficial (omologare) |
PEUGEOT | |||
108 1.2 PureTech 82CP | Manuală 5 trepte Anvelope 15 inch |
6.1 | 4.3 |
208 1.6 BlueHDI 100CP | Man.5, Anv.16" | 4.7 | 3.5 |
208 1.6 BlueHDI 100CP Start-Stop | Man.5, Anv.16" | 4.7 | 3.0 |
2008 1.6 BlueHDI 100CP | Man.5, Anv.16" | 5.1 | 3.7 |
2008 1.6 BlueHDI 120CP Start-Stop | Man.6, Anv,16" | 5.2 | 3.7 |
2008 1.2 PureTech 82CP | Man.5, Anv.16" | 6.4 | 4.9 |
2008 1.2 PureTech 110CP Start-Stop | Aut.6, Anv.16" | 7.1 | 4.8 |
308 1.6 BlueHDI 120CP Start-Stop | Man.6, Anv.16" | 4.9 | 3.2 |
308 1.2 PureTech 130CP Start-Stop | Man.6, Anv.16" | 6.6 | 4.6 |
308 1.2 PureTech 110CP Start-Stop | Man.5, Anv.16" | 6.3 | 4.0 |
3008 1.6 BlueHDI 120CP Start-Stop | Man.6, Anv.17" | 6.1 | 4.1 |
3008 1.2 PureTech 130CP Start-Stop | Man.6, Anv.17" | 7.6 | 4.9 |
508 2.0 BlueHDI 180CP Start-Stop | Aut.6, Anv.17" | 6.3 | 4.0 |
Partner 1.6 BlueHDI 100CP | Man.5, Anv.15" | 6.1 | 4.3 |
CITROEN | |||
C1 1.2 PureTech 82CP | Man.5, Anv.15" | 6.1 | 4.3 |
C3 1.2 PureTech 82CP | Man.5, Anv.16" | 6.3 | 4.6 |
C3 Picasso 1.6 BlueHDI 100CP | Man.5, Anv.16" | 5.7 | 3.8 |
C3 1.6 BlueHDI 75CP Start-Stop | Man.5, Anv.15" | 4.9 | 3.0 |
C4 Cactus 1.6 BlueHDI 100CP | Man.5, Anv.16" | 5.1 | 3.6 |
C4 Cactus 1.2 PureTech 110CP Start-Stop | Man.5, Anv.16" | 6.1 | 4.3 |
C4 1.6 BlueHDI 100CP | Man,5, Anv.16" | 5.1 | 3.6 |
C4 Picasso 1.6 BlueHDI 120CP Start-Stop | Aut.6, Anv.17" | 6.5 | 3.9 |
Grand C4 Picasso 1.6 BlueHDI 120CP Start-Stop | Man.6, Anv.16" | 5.7 | 4.0 |
Grand C4 Picasso 1.2 PureTech 130CP Start-Stop | Man.6, Anv.17" | 7.4 | 5.0 |
Berlingo 1.6 BlueHDI 100CP | Man.5, Anv.15" | 6.1 | 4.3 |
DS | |||
DS3 1.6 BlueHDI 120CP Start-Stop | Man.6 | 5.0 | 3.6 |
DS3 1.2 PureTech 110CP Start-Stop | Man.5 | 6.0 | 4.3 |
DS4 1.2 PureTech 110CP Start-Stop | Man.5 | 5.4 | 3.8 |
Chiar credeam ca se pot scoate consumurile respective daca mergi economic, am testat o japoneza mica cu motor de 1 litru si la drum lung scoteam intre 4 si 5% si nu o menajam deloc.