Când 1500 de cai nu ajung: Bugatti vrea o versiune hibridă a lui Chiron "pentru performanțe mai bune, nu pentru a conduce electric în oraș"
Deși sistemele de propulsie hibride sunt privite ca alternative eco mai curate la modelele cu propulsie clasică diesel sau pe benzină, cei de la Bugatti privesc problema complet diferit. În stil Porsche, dacă vreți.
Dacă Bugatti Veyron a bătut la ușile fizicii atunci când s-a lansat pe piață împreună cu cei 1001 de cai putere ai săi care de-a lungul timpului au devenit 1200 de cai, Bugatti Chiron - urmașul direct al lui Veyron - oferă 1500 de cai putere storși din același motor W16. Evident, cifrele sunt mai mult decât impresionante, iar acestea vor primi un sens nou în 2018, atunci când Bugatti are de gând să bată oficial recordul de viteză de top deținut de Veyron.
Până atunci, însă, aflăm că oficialii Bugatti intenționează să nu se oprească la 1500 de cai și să ofere versiuni ulterioare chiar și mai potente. Acestea nu vor putea fi însă dezvoltate decât prin modificarea sistemului de propulsie într-unul hibrid în care actualul motor al lui Chiron va fi ajutat de unul electric adițional să bată noi recorduri.
"Am desenat acest motor acum 13 ani pentru a avea 1001 cai putere. Apoi l-am urcat la 1200 de cai, iar acum a ajuns la 1500 de cai. Nu prea poți să scoți 500 CP în plus utilizând aceleași componente, deci procesul de dezvoltare a fost unul apăsat, iar 95% dintre componente sunt noi. Calculele noastre au arătat că dacă putem să scoatem puterea de care avem nevoie din acest motor, nu avem nevoie de un sistem de propulsie hibrid", spune Wolfgang Dürheimer, directorul companiei franco-italiene, citat de publicația Autocar.
Conform declarațiillor oficialului Bugatti, o posibilă hibridizare a lui Chiron va fi realizat exclusiv pentru a-i îmbunătăți performanțele, și nu pentru a dezvolta un caracter "eco" al mașinii: "Dacă am dezvolta componente hibride, nu am face asta pentru a conduce mașina în modul electric prin oraș. Ci pentru a suplimenta oferta la capitolul performanță. E un detaliu pe care îl analizăm în această perioadă. Vom vedea ce ne va aduce viitorul", încheie Dürheimer.
Precedentul Porsche 918 Spyder
Logica celor de la Bugatti a fost utilizată și de Porsche în dezvoltarea supercarului hibrid 918 Spyder. Modelul german este motorizat de un sistem hibrid format dintr-un motor V8 de 4.6 litri care dezvoltă 608 cai putere și două motoare electrice care produc în total un maxim de 286 de cai. În momentul său de vârf, sistemul hibrid de pe Porsche 918 Spyder dezvoltă 887 de cai putere, valoare care-i permite o accelerație 0-100 km/h de 2.6 secunde, 0-200 km/h în 7.3 secunde și 0-300 km/h în 20.9 secunde.
Atât timp când bateria este încărcată, consumul mediu mixt oficial anunțat de Porsche este de doar 3.1 litri/100 km, iar autonomia full-electrică variază între 16 și 31 de kilometri, în funcție de ritmul de pilotaj.
Ce vreme faina este afara!