Cancelarul Merkel vrea un preț pe emisiile CO2 pentru stimularea dezvoltării mașinilor electrice: “Trebuie să susținem inovația în această direcție”
Cancelarul german Angela Merkel vrea să stabilească un preț pe emisiile CO2 și spune că acest lucru va stimula inovația în dezvoltarea mașinilor electrice. Merkel consideră că toate inovațiile din domeniu ar trebui să aibă ca obiectiv reducerea emisiilor.
“Goana” după mașinile electrice este punctul de atracție în industria auto, la ora actuală, mai toți producătorii fiind preocupați de lansarea a cât mai multe modele cu emisii zero. Costurile cu dezvoltarea mașinile electrice reprezintă însă o provocare majoră în contextul de piață actual, iar constructorii caută soluții cât mai eficiente pentru a rămâne competitivi.
O propunere care se vrea un sprijin pentru producătorii auto a venit din partea cancelarului german Angela Merkel. Stabilirea unui preț pe emisiile de CO2 ar stimula inovația în dezvoltarea mașinilor electrice, susține Merkel, care vrea să sprijine producătorii germani “în direcția corectă”.
“Prețul pe CO2 este calea corectă prin care stabilim că toate inovațiile trebuie să aibă ca scop reducerea emisiilor. Dacă facem acest lucru pe termen lung, vom avea un punct de plecare pentru inovații în direcția potrivită,” a explicat Merkel.
Cancelarul stabilise un obiectiv de un million de mașini electrice pe drumurile Germaniei până în 2020, însă vânzările de anul trecut au totalizat doar 55.000 de vehicule cu emisii zero, respectiv 1.6% din totalul pieței.
Via Automotive News
Am văzut zilele astea un documentar destul de interesant despre mașinile electrice pe Deutsche Welle, se găsește și pe YouTube. Am văzut acolo cum industria germană (cea europeană practic, dacă ne gândim că toată Europa produce pentru nemți) a căzut victimă propriului succes. În loc să investească masiv în cercetare, au pus presiune pe politicieni și au amenințat cu concedieri dacă se vor impune masuri ecologice. În tot acest timp, concurența le-a luat-o înainte. Foarte interesant și grav în același timp este faptul că inginerul care a dezvoltat BMW i8 a plecat în China cu toată echipa lui (ca el sunt mulți alții, zic eu). A spus că în China se face totul pe repede înainte, spre deosebire de Europa unde birocrația UE încetinește totul. În fine, ideea e că asta mi se pare în sfârșit o măsură bună. Coloșii nemți se gândesc doar la profit și poate așa vor băga mai mulți bani în cercetare. Dacă rămân în urmă la acest capitol poate fi un dezastru pentru toată Europa.