Constructorii germani solicită un nou format pentru Salonul Auto de la Frankfurt: "Trebuie să promovăm tehnologiile, nu noile modele"

Publicat vineri, 13.09.2019 13:06 de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com

Constructorii germani propun ca Salonul Auto de la Frankfurt să promoveze tehnologiile în detrimentul mașinilor și să aibă loc și în alte orașe ale țării, după o ediție considerată "o umbră tristă" comparativ cu edițiile precedente.

Salonul Auto de la Frankfurt se desfășoară în această perioadă într-un format restrâns ca urmare a absenței a numeroși constructori europeni.

Toate brandurile Alianțelor Renault-Nissan-Mitsubishi și Fiat-Chrysler, la care se adaugă Grupul PSA Peugeot-Citroen, Volvo, Toyota și Kia se numără printre marii absenți ai ediției din acest an, în timp ce constructorii germani și-au redus semnificativ spațiile și cheltuielile.

De exemplu, standul BMW a fost redus cu aproape 70%, în timp ce Daimler a micșorat spațiul cu 30%, iar numărul total al expozanților a scăzut cu circa 20%. Karl Thomas Neumann, fostul CEO al Opel, a catalogat ediția din acest an drept o "umbră tristă" a saloanelor găzduite în anii anteriori.

Practic, Salonul Auto de la Frankfurt se bazează în prezent doar pe marii constructori germani, care solicită însă organizatorilor o schimbare radicală a formatului. Astfel, BMW consideră că evenimentul ar trebui să promoveze în special noile tehnologii autonome și de mobilitate și să se concentreze mai puțin pe lansarea de noi modele.

"Importanța saloanelor auto s-a schimbat. În viitor, trebuie să ne concentrăm mai puțin pe produse și mai mult pe tehnologie", a precizat Nicolas Peter, directorul financiar al BMW, pentru publicația germană Handelsblatt.

Salonul Auto de la Frankfurt este organizat de Asociația Industriei Auto din Germania (VDA) o dată la doi ani, iar oficialii organizației se vor întâlni în curând cu reprezentanții constructorilor germani pentru a identifica un nou format pentru eveniment.

Pe lista de măsuri se numără o promovare mai mare a conceptelor de mobilitate în detrimentul modelelor, iar o altă propunere este ca salonul să fie găzduit și de alte orașe din Germania, pentru a crește interesul publicului din alte regiuni.

Via Automotive News

  • inexorabil, vineri, 13.09.2019 14:43

    Din declarația respectivului oficial BMW, eu, unul, înțeleg așa: "În viitor, nu ne vor mai preocupa mașinile, ci rahaturile pe care Oculta vrea să ni le vâre pe gât"... Pare incredibil, chiar neverosimil, dar, inevitabil, unii dintre noi vor apuca și vremurile în care îl vor auzi pe un seamăn sau altul mărturisind maximum dezinvolt că "Eu slujesc satanei...Și nu vreau să renunț, pentru niciun motiv de pe lume. Are cineva o problemă cu mine din cauza asta?". Da' chiar: ce-ai putea să mai zici? La urma urmei, ți se va închide gura chiar cu un argument ortodox: liberul arbitru...