BMW anunţă un recall de 1.6 milioane de unităţi Seria 3 E46

Publicat miercuri, 16.07.2014 17:22 de Sebastian Toma

BMW a anunţat astăzi extinderea unui recall pentru modelul Seria 3 E46 care vizează 1.6 milioane de unităţi, produse între mai 1999 şi august 2006. Campania de rechemare în service este preventivă şi implică înlocuirea airbag-ului frontal al pasagerului din cauza unui furnizor al companiei germane.

BMW Seria 3 E46 va fi implicat într-o campanie de rechemare în service derulată de marca germană din cauza unui furnizor al acesteia. Recall-ul vizează toate exemplarele Seria 3 E46 fabricate între mai 1999 şi august 2006 şi implică înlocuirea airbag-ului frontal al pasagerului, deoarece furnizorul care a livrat acele module a avut anumite probleme cu airbag-urile furnizate altor producători care foloseau sisteme similare, iar aceştia au decis să le înlocuiască pentru a preveni orice potenţială problemă de siguranţă. Reprezentanţii BMW declară că nu au cunoştinţă despre vreun eveniment în care airbag-urile respectivului model să fi funcţionat incorect, rechemarea în service prezentă fiind preventivă.

BMW: "Le oferim cu plăcere celor de la Mercedes tehnologia bateriilor pentru maşini electrice, dacă ei îşi doresc asta"

BMW nu este la prima campanie de rechemare în service din cauza airbag-urilor cu probleme, având o acţiune în 2013 din cauza aceluiaşi furnizor. Tocmai de aceea, cele 240.000 de unităţi BMW E46 reparate anul trecut nu fac parte din această acţiune. După cum explică reprezentanţii BMW, furnizorul lor de airbag-uri a informat clienţii săi despre o problemă într-un loc de produse, ca apoi să prelungească perioada în care suspectează că au livrat produse cu potenţiale defecte. Respectivele produse sunt generatoarele de gaze care alimentează airbag-urile frontale ale pasagerilor, iar din gama BMW doar modelul Seria 3 E46 a fost echipat cu modulele care fac obiectul acestei rechemări.

Recall pentru airbag-uri: 3.4 milioane de automobile vor fi chemate în service

BMW Seria 3 E46 a fost produs între 1999 şi 2006. Modelul a înlocuit generaţia a treia a lui Seria 3, nume de cod E36 şi a fost înlocuit de E90.

Reprezentanţii BMW au declarat că preferă să evite orice fel de problemă de siguranţă care ar putea să aibă loc din cauza acestor componente, aşa că a decis să înlocuiască toate modulele de airbag frontal pasager care au fost montate pe modelul Seria 3 E46 (a patra generaţie a lui Seria 3). Numărul de vehicule rechemate în SUA este de 574.000 de unităţi, restul fiind distribuite pe toate pieţele pe care a fost comercializat modelul respectiv. Clienţii BMW care deţin modele implicate într-o campanie de rechemare în service vor fi înştiinţaţi de reprezentanţii mărcii în vederea unei programări în service pentru reparaţie. În cazul clienţilor care au achiziţionat un model BMW Seria 3 E46 din import şi nu au vizitat niciodată un service al reţelei BMW din ţară, deci nu sunt trecuţi în baza de clienţi a mărcii, aceştia trebuie să se informeze pe cont propriu la o reprezentanţă apropiată.

Recall BMW: 176.000 de maşini turbo pe benzină sunt rechemate în service pentru verificări

Via BMWGroup

  • Andy, joi, 17.07.2014 00:20

    Opa...1.6 mil recall la BMW. E ca si cum Toyota ar face un recall de 8 mil de bucati daca am compara productia celor doi. Tinand cont ca BMW e premium si nu de volum, ar insemna undeva pe la 16 mil de Toyote :D Ok, acum ne trezim din visul sakura pe care-l traiesc multi samurai de pe plaiuri mai mioritice si salutam decizia pentru recall a unui constructor premium care mai e si din Europa. Speram ca si alti euro premium sau de volum le vor urma exemplul si vor recunoaste hibele de care sunt injurati de catre utilizatori pe forumuri. Sayonara!

  • @Andi, joi, 17.07.2014 01:45

    Compari mere cu pere.

  • vlad, joi, 17.07.2014 02:03

    e de admirat cum BMW recheama masini fabricate acum mai bine de 10 ani si nu din cauza unei probleme sau incident petrecut , ci din precautie. se pare ca BMW tine la clientii sai

  • @Andy, joi, 17.07.2014 02:19

    De ce nu compari cu Lexus,era mult mai obiectiva situatia,Lexus e varza la recalluri.

  • @Andy, joi, 17.07.2014 03:00

    Eu nu vad nici macar o hiba : "Recall-ul vizează toate exemplarele Seria 3 E46 fabricate între mai 1999 şi august 2006 şi implică înlocuirea airbag-ului frontal al pasagerului, deoarece furnizorul care a livrat acele module a avut anumite probleme cu airbag-urile furnizate altor producători care foloseau sisteme similare, iar aceştia au decis să le înlocuiască pentru a preveni orice potenţială problemă de siguranţă. Reprezentanţii BMW declară că nu au cunoştinţă despre vreun eveniment în care airbag-urile respectivului model să fi funcţionat incorect, rechemarea în service prezentă fiind preventivă." Nu poti sa citesti ? scrie clar ca e preventiv iar BMW nu are cunostinta de vreun airbag care sa fi funcionat incorect pe respectivul model

  • P&T, joi, 17.07.2014 09:58

    Sunt curios ce fata o face dealerii din RO cand or veni niste ciori borate cu cazanele rupte in 15 si gaurite cu nr. de BG la receptie si or sa zica "Boss-ule sa moara gibilan baga si la mine un airbag dala bun!!"

  • vodkkanen, joi, 17.07.2014 10:00

    Lasati-l ma, e un frustrat.

  • vodkkanen, joi, 17.07.2014 10:08

    P&T iti spun eu cum se face programarea la service-uri pt ca am fost chemat de doua ori pana acum, vor fi chemati proprietarii care se afla in baza de date a reprezentantelor, chiar daca esti al N-spelea proprietar al masinii dar te afli in baza de date vei fi notificat si va trebui sa suni pt programare, daca ai un bmw cu nr de bg sau de ro dar nu te afli in baza lor de date sa fii sigur ca nu te vor chema, de-asta e bine si cand cumperi un sh sa treci pe la reprezentanta, faci un test complet al masinii si te introduce in baza de date, de exemplu: cati posesori de vw cu motor 2.0 pompe duse au stiut ca a existat campanie de schimbare gratuita a injectoarelor in romania chiar daca masina era adusa de afara, cred ca 99% nu au stiut, dar sunt si care au schimbat.

  • @ Andy, joi, 17.07.2014 11:17

    De un recall identic cu cel BMW au fost afectati majoritatea constructorilor japonezi, Toyota si Nissan rechemand in service pentru schimbarea airbag-urilor milioane masini . Numitorul comun este furnizorul japonez Takata Corp. ce a livrat aceste aibag-uri .

  • P&T, joi, 17.07.2014 11:24

    Asa e sunt frustrat nu ii mai sufar pe nemti iar singurul meu protest fata de ei este ca mi-am luat masina japoneza cam de 1 luna.Asta nu inseamna ca le contest calitatile masinilor. Eram si eu ironic fata de tara asta de mana a 14-ea

  • @ P&T, joi, 17.07.2014 11:39

    Masina japoneza pe care ti-ai luat-o ce airbag-uri are ? Takata ?

  • @@P&T, joi, 17.07.2014 12:23

    takata e rezervata producatorilor germani

  • LauCalin, joi, 17.07.2014 13:56

    Si este posibil sa fie vorba de airbaguri facute in Romania, la Orsova daca nu ma insel. Parca acolo Takata are o fabrica. Iar unii din colaboratorii principali sunt cel de la BMW.

  • LauCalin, joi, 17.07.2014 14:03

    Later Edit: aruncati-va un ochi aici sa vedeti minunea: http://en.wikipedia.org/wiki/Takata_Corporation

  • @ LauCalin, joi, 17.07.2014 14:17

    Va cumpara VW Group grupul Fiat-Chrysler ? Tot mai multe voci spun ca familia Agnelli doreste sa pastreze Ferrari ( si eventual Maserati ) si sa vanda pachetul de 30 % cu care controleaza Fiat cerlor de la VW Group care astfel ar pune mana pe Alfa Romeo dar si si-ar intari considerabil pozitia in America de Nord .

  • Gibilan, joi, 17.07.2014 14:25

    @P&T Sa moara Gibilan ? Dar ce aveti ma toti cu mine ? Ce v-am facut eu :((

  • LauCalin, joi, 17.07.2014 14:43

    Zvonuri in privinta asta am auzit si eu. Doar ac eu niciodata nu am luat in seama zvonurile... in general ma refer, nu doar la industria auto. VW nu a incetat sa-si doreasca sa puna mana pe Alfa Romeo si se pare ca daca vor sa o aiba trebuie sa apeleze la o solutie extrema: sa cumperie Fiat cu totul si implicit si Chrysler. Dar nu despre asta era vorba acum. Vroiam sa subliniez ca Takata produce pentru multi constructori si atata timp cat nu doar BMW ar avea probleme cu sistemele produse de japonezi, inseamna ca aceasta companie (Takata) are probleme destul de mari. Culmea este ca nici un constructor nu a reprosat nimic celor de la Takata, poate ca ar inseamna ca aceste costuri datorate recall-urului sa fie suportate de ambele companii. Poate.

  • zarnesteanu, joi, 17.07.2014 15:42

    Totusi, nu poti sa nu remarci calitatea japoneza. Care mai de care, de la furnizori, la producatori.

  • LauCalin, joi, 17.07.2014 15:45

    Degeaba zici, pentru ca oricum o dai ca fiabilitate japonezii sunt peste nemti. Si nu sunt de ieri, de azi. Sunt de vreo 15-20 de ani. Ah, ca la alte capitole precum confort, tinuta de drum, ergonomie, retea de service sau costuri de intretinere sunt clar in urma nemtilor, e alta discutie.

  • bla bla bla, joi, 17.07.2014 20:47

    http://www.publika.md/peste-un-milion-de-bmw-uri-din-intreaga-lume-vor-fi-rechemate-in-service--japonezii-sunt-de-vina_2012921.html