Smart Fortwo şi Forfour au primit o nouă generaţie
Smart a prezentat astăzi noile generaţii ale modelelor Fortwo şi Forfour. Acestea împart platforma cu noul Renault Twingo, dar păstrează anumite trăsături de design de la predecesoarele lor.
Smart a prezentat noile generaţii ale modelelor Fortwo şi Forfour. Acestea folosesc aceeaşi platformă tehnică, dezvoltată în colaborare cu francezii de la Renault şi lansată deja pe noul Twingo şi se bucură de aceleaşi elemente estetice găsite la precedesorii lor, reintrepretate într-o versiune modernă. Legătura dintre noile modele de la Smart şi a treia generaţie a lui Renault Twingo este la nivel de platformă, motorizări şi alte elemente, totalizând 70% dintre componentele care formează vehiculul complet. Noul Fortwo este mai lat decât predecesorul său, deşi îşi păstrează lungimea, în timp ce noul Forfour este mai scurt decât predecesorul său. Ambele modele vor fi oferite atât în versiuni cu transmisie manuală cu cinci trepte, premieră pentru gama Smart, cât şi în versiuni cu transmisie automată cu două ambreiaje şi şase trepte, o altă premieră pentru marca deţinută de grupul Daimler.
Renault Twingo - noua generaţie vine cu motor şi propulsie spate
Caroseria noului Smart Fortwo are o lungime de 2.690 milimetri, aproape la fel ca la generaţia precedentă, în timp ce lăţimea a crescut la 1.660 milimetri şi înălţimea atinge 1.550 milimetri. Fratele său cu patru locuri este cu 250 milimetri mai scurt decât generaţia precedentă, dar tot are o lungime de 3.490 milimetri, dintre care 2.494 reprezintă ampatamentul. În ceea ce priveşte volumul portbagajului, Smart Fortwo oferă 260 de litri pentru bagaje, în timp ce Forfour asigură 185 de litri, dar plierea banchetei spate ridică volumul de încărcare la 730 de litri. Ambele modele se mândresc cu o rază de bracare foarte mică, de 6.95 metri pentru fortwo (de la o bordură la alta) şi de 8.65 metri pentru Forfour (bordură la bordură).
Smart va avea un nou logo odată cu lansarea modelelor Fortwo şi Forfour
Printre dotările de care se bucură noile generaţii ale modelelor Fortwo şi Forfour sunt cameră video pentru marşarier, senzori de parcare spate, lumini de zi cu LED-uri integrate în blocurile optice şi o serie de sisteme de siguranţă menite să le asigure cinci stele la testele EuroNCAP. La interior, remarcăm volanul cu trei spiţe redesenat, aeratoarele cu design interesant ale sistemului de climatizare, suporturile de pahar spate integrate în bancheta lui Smart Forfour şi ornamentele în culoarea caroseriei aplicate atât lui Fortwo, cât şi lui Forfour.
Smart Fortwo va avea un motor pe benzină produs de Dacia la Mioveni
MOTORIZĂRI
Gama de propulsoare oferită alături de noile Fortwo şi Forfour include două unităţi cu trei cilindri în linie. Unul dintre ele este un 1.0 benzină aspirat, de 71 CP şi 91 Nm, iar al doilea este un motor turbo de 0.9 litri, cunoscut deja sub numele de 0.9 TCe în nomenclatura Dacia-Renault, care livrează 90 CP şi 135 Nm. Ulterior, cei de la Smart vor oferi şi o motorizare entry-level, alimentată tot cu benzină, care va furniza doar 60 CP. Indiferent de motorul ales, clienţii pot comanda o transmisie manuală cu cinci trepte sau o transmisie cu două ambreiaje şi şase trepte, care distribuie puterea către roţile din spate.
Şeful Daimler: "Noul Smart Forfour va aduce profit pentru prima oară în istoria mărcii"
Via Daimler
Arată foarte bine mașinuța însă am observat un singur lucru care nu-mi place la interior și asta e doar părerea mea.Urăsc faptul ca au preluat de la Renault "levierul" ala gigantic care se vrea a fi schimbător de viteze.O mașinuță de oraș ca Smart-ul după părerea mea umila ar trebuie sa aibe un schimbător micuț , cu rapoarte scurte (ca pt traficul aglomerat din orașe) așezat mai sus , pe consola centrala , exact ca la Fiat 500 de exemplu.Nu înțeleg de ce trebuie sa ai pe un Smart un "baston" de 30cm înălțime ca și cum ai conduce o rabă.