Episodul 2: Ce inseamna BlueMotion pentru Volkswagen

Publicat miercuri, 16.07.2008 18:00 de Bogdan Mirică

Volkswagen se aliniaza tendintei actuale de scadere a consumului si emisiilor prin introducerea diviziei BlueMotion.

In ultimii ani constructorii mondiali s-au trezit in fata unui public tot mai preocupat de consumul de carburant si emisiile de CO2. Preturile mari ale carburantilor si normele de poluare fixate de Consiliul European au determinat schimbarea mentalitatii publicului european si mondial. Astfel au luat nastere noi divizii ecologice, create special pentru a da nastere unor modele cu consumuri mici si emisii scazute.

Volkswagen a inceput demararea unor astfel de initiative inca din 2006 cand a inaugurat indicativul BlueMotion. Numele a luat nastere de la culoarea dominanta a constructorului german, albastru si a fost implementat in 2006 pe hatchback-ul Polo.

In acel an, Volkswagen lansa versiunea ecologica a micului model capabila sa inregistreze rezultate deosebite in materie de consum. Multumita programului gandit de Volkswagen, Polo a putut rivaliza cu Toyota Prius, hibridul de referinta in industria automobilelor ecologice.

Consumul mediu, anuntat de constructorul german, a fost de doar 3.9 litri la 100 de km, o valoare demna de invidiat, smulsa dintr-un propulsor diesel de doar 1.4 litri. De asemenea, emisiile de CO2 reusesc sa atinga o valoare record pentru grupul german, de doar 99 grame/km. Ambele cifre reusesc sa le depaseasca pe cele anuntate de Toyota pentru Prius, japonezii primind la acea data o lovitura importanta din partea unui constructor relativ nou in domeniu.

La scurt timp dupa lansarea oficiala a noii versiuni "verzi" Polo, gama ecologica a constructorului german s-a imbogatit cu un nou membru: Passat BlueMotion. Anul acesta si Touran si Golf vor primi versiuni BlueMotion, propulsate de motoare diesel de 1.9 litri.

Sa vorbim insa putin si despre ce anume inseamna BlueMotion, ce a vrut sa implementeze Volkswagen pirn aceasta strategie si ce aduce nou programul gandit de nemti. BlueMotion foloseste tehnologia existenta pentru a imbunatati performanta vehiculelor aflate deja pe piata auto.

Constructorul isi concentreaza in prezent atentia asupra a trei domenii mai importante: aerodinamica, transmisie si motoare.

In cazul versiunilor ecologice Golf, Polo si Passat, Volkswagen a redesenat spoilerele, a coborat suspensiile si a adaugat o serie de elemente noi sub masina pentru a inlesni circulatia aerului.

BlueMotion inseamna si o serie de modificari aduse la nivelul transmisiei, care se individualizeaza prin ultimele doua rapoarte mai lungi decat la TDI-urile standard.

Motorul are si el de suferit in urma programului BlueMotion, inginerii Volkswagen inlocuind filtrul de particule si modificand unitatea de control electronica (ECU).

Recunoasterile internationale nu au intarziat sa apara, in 2008 doua versiuni BlueMotion reusind sa se claseze pe pozitii fruntase in cadrul competitiei "WhatGreenCar of the Year Awards". Polo si Golf BlueMotion au primit recunoasterea publicului, devansand modele mult mai titrate.

Evolutia Bluemotion nu se va opri insa aici, constructorul german intentionand sa dezvolte si sa largeasca gama de vehicule cu emisii si consumuri scazute.

Timp de o luna Automarket va avea ocazia de a testa si a se convinge de performantele micului Polo BlueMotion. In tot acest timp vom incerca sa interactionam cat mai bine cu tehnologia gandita de Volkswagen si sa observam diferentele dintre versiunea ecologica si cea standard.

In fiecare saptamana veti putea citi impresii de la volanul lui Polo BlueMotion dar si o serie de cifre si statistici privind consumul de carburant.

  • u, miercuri, 16.07.2008 17:25

    Marketing

  • R, joi, 17.07.2008 17:18
    ce comparatie :)))

    Pai Priusul ala cu care comparati voi este inca jumatate din Polo asta. Eu in general nu va acuz de articole proate dar asta chiar e articol "shpaguit". Romanul tot roman. Daca vreti faceti sectiune de raclame si bagati acolo, nu mai veniti cu reclame din astea la stiri. Si sa lasam datele date de producator ca si Prius a mintit un pic si daca o sa fiti coreti o sa ne dati si noua datele reale din test.

  • BBB, vineri, 18.07.2008 09:40

    Mai baieti hai sa fim seriosi . Ati fi in stare sa spuneti ca consuma 0,003 % gunoiul asta de masina, si il mai si comparati cu priusul.

  • bogdanm, vineri, 18.07.2008 12:29
    lamurire

    Articolul de mai sus este o simpla istorie a diviziei BlueMotion. Consumul despre care v-am vorbit este cel anuntat de producator. Si noi avem rezervele noastre, ceea ce inseamna ca va vom tine la curent cu evolutia consumului real. Asa ca stati pe aproape pentru noi informatii. Test drive-ul de abia acum incepe.

  • R, vineri, 18.07.2008 13:18
    da, dar

    OK asta am inteles, dar de unde si pana unde comparatia cu Prius, de cand comparam la consum 2 masini din categorii diferite???? Eu nu am vazut sa compare cineva consumul de la Polo cu Jetta sau de la Yaris cu Corolla. II cam luati de fraieri pe unii de pe aici, da mai sunt si persoane care cunosc "politica de promovare" Audi-VW din Romania.Pacat de imaginea voastra.

  • bogdanm, vineri, 18.07.2008 13:30
    lamurire

    Categoric nu sunt doua masini care pot fi comparate in materie de clasa. Vorbim doar de doua modele care in acest moment se pot lauda cu cele mai bune valori ale consumului si emisiilor. Nu zic ca nu sunt si altele, dar Prius este automobilul ecologic de referinta in industria auto. De aceea, orice constructor mondial ravneste la aceasta recunoastere din partea publicului. In plus, am comparat Prius si Polo, pentru ca, potrivit presei internationale, sunt cam singurele modele care respecta, in mare, valorile anuntate in cartea tehnica. Spre exemplu, Honda Civic Hybrid a primit o bila neagra la acest capitol din cauza consumului real foarte mare, care nu aduce deloc cu cel anuntat de constructor. Deci Polo si Prius sunt doua modele care se pare ca incearca sa se tina de cuvant. Vom vedea insa "pe pielea noastra" ce consum real are Polo BlueMotion. Inca o data vrem sa se inteleaga ca este un test "pe bune" in care vom evidentia si aspectele negative si cele pozitive. Multumim.

  • Vince, sâmbătă, 19.07.2008 07:36
    Episodul 2:

    @bogdanm: Apropo vedeti ca titlul pagini nu se bold-eaza ;)