Avancronica Marelui Premiu al Braziliei: Ultimul spectacol

Publicat joi, 24.11.2011 11:32 de Daniel Popescu

Red Bull, McLaren şi Ferrari vor să încheie sezonul 2011 al Formulei 1 printr-o victorie de palmares pe circuitul de la Interlagos.

Interlagos este probabil cel mai bun loc în care se poate încheia un sezon de Formula 1: prezentă aproape permanent în calendar încă din 1973, cursa de la Interlagos a devenit recunoscută pentru fanatismul suporterilor brazilieni, generat şi de prezenţa a numeroşi conaţionali pe grila de start.

În plus, configuraţia circuitului favorizează spectacolul, în special comparativ cu cursele asiatice care preced acest eveniment, iar desfăşurarea la o oră de prime-time în Europa ajută la creearea unei atmosfere potrivite pentru finalul unui sezon. De aceea, nu este deloc surprinzător că fiecare dintre echipele de top, Red Bull Racing, McLaren şi Ferrari, speră să obţină o victorie de palmares prin care să abordeze cu optimism pauza de iarnă ce precede sezonul următor.

REVANŞA LUI VETTEL

Sebastian Vettel a cucerit deja titlul mondial, însă după abandonul suferit în primul tur al cursei precedente din Abu Dhabi pilotul echipei Red Bull Racing are un singur obiectiv: victoria. În plus, germanul mizează pe doborârea recordului de 14 pole position-uri într-un sezon deţinut în prezent alături de Nigel Mansell, fapt care confirmă că Interlagos nu este o cursă oarecare pentru el.

Totuşi, cei de la McLaren mizează de asemenea pe o victorie: Jenson Button este foarte aproape să-şi asigure locul doi, în timp ce Lewis Hamilton vrea să completeze revirimentul de la Abu Dhabi printr-o nouă victorie. Nici cei de la Ferrari nu pot fi neglijaţi, întrucât Fernando Alonso speră să lupte pentru podium, iar Felipe Massa intenţionează să-şi răsplătească conaţionalii din tribune printr-o prestaţie convingătoare.

O luptă mai aprinsă va avea loc pentru poziţiile de mjiloc din clasamentul constructorilor. În urma rezultatelor dezamăgitoare din ultima perioadă, Renault tremură pentru locul cinci, întrucât avansul faţă de Force India s-a redus la numai 15 puncte, în timp ce Sauber şi Toro Rosso sunt despărţite de numai un punct în lupta pentru locul şapte. Orice clasare superioară garantează venituri mai mari din drepturile TV, motiv pentru care miza este una substanţială în special pentru echipele mici.

CIRCUITUL INTERLAGOS

Departe de a fi un circuit presărat cu numeroase oportunităţi de depăşire, Interlagos reprezintă totuşi locul unde acestea nu sunt tocmai imposibile. Unul dintre punctele de referinţă este primul viraj, acolo unde denivelarea este foarte mare, iar startul tinde să producă deseori incidente.

Depăşirile vor fi favorizate în acest an şi de sistemul DRS, care va putea fi activat pe tot parcursul liniei drepte dintre virajele trei şi patru, în timp ce detectarea diferenţei de o secundă se va face înainte de virajul doi. Al doilea sector al circuitului este şi cel mai apreciat de piloţi datorită provocărilor de ordin tehnic pe care le presupune.

Iată un tur de pistă pe circuitul de la Interlagos:

 

Date generale despre circuit:

 Lungime tur  4.309 km
 Numar tururi  71
 Distanta totala  305.909


STRATEGIILE PENTRU PNEURI

Pirelli va aduce pe circuitul de la Interlagos o nouă compoziţie pentru pneurile soft, care a fost evaluată anterior de echipe, însă care poate ridica numeroase semne de întrebare pentru ingineri privind durabilitatea acestora. Alături de pneurile soft îşi vor face loc şi pneurile medium, motiv pentru care în mod normal strategiile ar trebui să varieze de la două la trei opriri la boxe. Totuşi, lucrurile ar putea sta complet diferit din cauza vremii.

VREMEA

În mod tradiţional, vremea la Interlagos este imprevizibilă şi contribuie decisiv la crearea spectacolului, iar ediţia din acest an nu va face excepţie. Potrivit primelor informaţii meteo, exista şanse mari că a doua sesiune de antrenamente de vineri să se desfăşoare pe ploaie, în timp ce calificările de sâmbătă se vor desfăşura în condiţiile unui cer înnorat şi a unei temperaturi maxime de 23 de grade, în scădere faţă de zilele precedente.

Duminică va fi o vreme similară cu cea de sâmbătă, iar şansele de ploaie rămân valabile, chiar dacă sunt destul de reduse în acest stadiu.

REZULTATE ÎN ULTIMII ANI

Red Bull Racing a câştigat ultimele două curse de pe circuitul de la Interlagos, punând astfel capăt unei dominaţii autoritare a Scuderiei Ferrari.

 Sezon  Castigator
 2010  Sebastian Vettel (Red Bull)
 2009  Mark Webber (Red Bull)
 2008  Felipe Massa (Ferrari)
 2007  Kimi Raikkonen (Ferrari)
 2006  Felipe Massa (Ferrari)

 

STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL BRAZILIEI

  • Dacă va pleca dijn pole position, Sebastian Vettel va doborî recordul de 14 pole position-uri într-un singur sezon pe care îl deţine în prezent împreună cu Nigel Mansell. Red Bull deţine deja recordul pentru cele mai multe pole-uri într-un singur sezon, întrucât a plecat de 17 ori de pe prima poziţie a grilei;
  • În ultimii 10 ani, pilotul care a plecat din pole position a câştigat de numai două ori (Felipe Massa în 2006 şi 2008);
  • Massa va aniversa în acest weekend cursa cu numărul 100 pentru Ferrari;
  • Marele Premiu al Braziliei ar putea fi ultima prezenţă a lui Rubens Barrichello în Formula 1. Brazilianul, care a concurat în 325 de curse pe parcursul a 19 ani, riscă să piardă locul la Williams.

PROGRAM

Marele Premiu al Braziliei se va desfăşura după următorul program, conform fusului orar al României:

 Eveniment  Ziua  Ora  Transmisii TV
 Antrenamente 1  vineri, 25 noiembrie  14:00  DigiSport 1
 Antrenamente 2  vineri, 25 noiembrie  18:00  DigiSport 2
 Antrenamente 3  sambata, 26 noiembrie  15:00  DigiSport 3
 Calificari  sambata, 26 noiembrie  18:00  DigiSport 1
 Cursa  duminica, 27 noiembrie  18:00  DigiSport 3

 

  • mavrick, joi, 24.11.2011 12:14
    Interlagos

    N-am sa uit spectacolul facut de Schumacher pe acest circuit in 2006!

  • barichelu, joi, 24.11.2011 12:31

    recordul e de 14 pole position nu 4

  • WestMclaren, vineri, 25.11.2011 08:07
    F1Champ

    Ultima cursa din 2011 este, pt mine, prima cursa dupa trei ani in care nu particip la F1CHAMP. Stiu, nu am reusit sa ma clasez pe locurile fruntase in nici o cursa anul asta. Sincer mi-a placut mai mult regulamentul de desfasurare al F1CHAMP de anul trecut si sper ca redactorii acestui site sa aiba o iarna linistita si idei mai bune pt anul viitor. Bafta celor calificati in etapa finala, iar pt cei ca mine, vizionare placuta.

  • lev, vineri, 25.11.2011 11:13
    @mavrick

    dap,din pacate se pare ca oricat de mult spun unii ca Schumi omora spectacolul in anii 2000,totusi el era principalul responsabil de acest spectacol,pana la urma.Pana si azi,de la revenirea lui, parca s-a schimbat ceva.Si sa nu uitam ca anul asta are cele mai multe depasiri in primul tur.