Audi va lansa în acest an un concept electric alimentat cu hidrogen: "Avem nevoie de o alternativă la mașinile electrice cu baterii"
Audi va prezenta în acest an un concept electric alimentat cu hidrogen, iar o versiune în serie limitată ar putea fi lansată în 2021 ca alternativă la mașinile electrice cu baterii.
Audi intentoneaza să lanseze 12 modele electrice până în 2025, însă în paralel intenționează să investească și în dezvoltarea unor modele electrice alimentate cu hidrogen.
Constructorul german a semnat anul trecut un parteneriat cu Hyundai prin care cele două companii își acordă reciproc drepturile de dezvoltare și de licențiere pe tehnologia Fuel Cell (pile de combustie pe hidrogen) și acces la lanțul de furnizori, iar primele roade ale colaborării se vor vedea chiar în acest an.
Audi va prezenta în curând un nou concept electric alimentat cu hidrogen, iar o versiune de serie într-un număr limitat de unități ar putea ajunge pe piață în 2021.
"Vom face o prioritate din tehnologia pilelor de hidrogen. Mai mulți bani, mai mulți angajați și mai multă încredere", a declarat Bram Schot, președintele Consiliului de Administrație al Audi.
Pentru moment, Audi nu are planuri concrete pentru dezvoltarea unui model de serie de volum alimentat cu hidrogen, însă constructorul a luat decizia de a investi sume importante în această tehnologie ca urmare a numeroaselor provocări legate de bateriile tradiționale care alimentează mașinile electrice.
Astfel, Schot enumeră printre dezavantajele bateriilor tradiționale cantitatea limitată de resurse naturale precum litiu sau cobalt utilizate în producția acestora, mai ales că cele mai multe rezerve se află în țări precum China.
De altfel, Audi are în prezent dificultăți cu aprovizionarea de baterii pentru mașini electrice de la furnizorul LG Chem, în timp ce lansarea lui e-tron Sportback, programată inițial pentru finalul acestui an, ar putea fi amânată pentru 2020.
În plus, mașinile electrice cu baterii au nevoie de timpi de încărcare mai mari decât o alimentare cu hidrogen, care durează aproximativ la fel de puțin ca alimentarea cu carburanți fosili. "Dacă aceste probleme vor rămâne, atunci trebuie să încerci să găsești cele mai eficiente metode pentru a propulsa mașinile electrice. Și așa ajungi la tehnologia Fuel Cell pentru mașini alimentate cu hidrogen", a adăugat Schot.
Audi a mai prezentat anterior un concept alimentat cu hidrogen, pe numele său Audi h-tron (foto), care oferea o autonomie de 600 de kilometri.
Via Autocar
alternativa la care masini electrice?