Audi R8 e-tron 2.0: versiunea electrică a supercarului are o autonomie de 450 kilometri

Publicat joi, 26.02.2015 16:28 de Bogdan Mirică

Audi a dezvăluit primele informaţii despre versiunea electrică a supercarului R8. Asemeni vechii generaţii, modelul foloseşte o propulsie pur electrică, asigurată de două motoare noi, a căror putere ajunge un total de 462 de cai putere.

Alături de lansarea noii generaţii R8, Audi a decis să ofere şi primele informaţii despre versiunea ecologică a acestuia. Este vorba despre noul R8 e-tron, derivatul electric al supercarului, ajuns şi el la a doua generaţie. Motiv pentru care a şi fost folosită numerotarea 2.0 în cadrul numelui.

Deşi vechiul model nu a ajuns în producţie de serie, doar 10 exemplare fiind realizate de inginerii constructorului german, noul R8 e-tron 2.0 promite să ajungă curând în showroom-uri. Clienţii se vor simţi ceva mai motivaţi de eficienţa noului supercar, dispus să ofere o autonomie totală de 450 de kilometri. Este aproape dublul valorii pe care o garanta vechiul R8 e-tron, adică 215 km.

Totul se datorează capacităţii mărite a bateriei, care a crescut de la 49 la 92 kWh. Chiar şi aşa, dimensiunile bateriei au rămas la fel, forma sa fiind similară cu cea a literei T. Ea a fost instalată sub tunelul central şi beneficiază de o nouă tehnologie care permite încărcarea sa completă în doar două ore.

Propulsia este asigurată de două motoare electrice, a căror putere combinată atinge 462 de cai şi un cuplu motor de 920 Nm. Este o îmbunătăţire substanţială faţă de vechiul model, care beneficia de 381 de cai şi 820 de Nm. De resursele acestuia ne-am bucurat şi noi în cadrul unui test exclusivist, desfăşurat la Berlin.

REPORTAJ: Salt în viitor cu Audi R8 electric

Cu ajutorul noilor resurse, Audi R8 e-tron 2.0 poate accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 3.9 secunde, fiind capabil să atingă o viteză maximă de 250 de km/h.

Audi susţine că noul R8 e-tron 2.0 va fi disponibil la comercializare începând cu a doua jumătate a acestui an, preţul fixat urmând să depăşească 200.000 de euro.

NOTĂ: Audi nu a dezvăluit încă o galerie foto a noului R8 e-tron 2.0. Imaginea de prezentare aparţine noului R8 V10.

  • vianu, joi, 26.02.2015 16:56

    hm...roata a fost deja inventata

  • edi80, joi, 26.02.2015 18:04

    De cativa ani tot aud ca vor construi masini electrice cu atunomie mare! Audi a zis in repetate randuri insa erau doar zvonuri..si nu doar ei...unde sunt acele masini electrice cu autonomie maree?doar zvonuri si stiri??sa vedem ceva real pe strazi!! aaa sau nu e interes sa iasa pe piata pentru ca mai este inca petrol??

  • mihai, sâmbătă, 28.02.2015 12:39

    Eu zic ca maxim(maxim am zis) pana in anul 2050,Audi o sa creeze un sistem hibrid capabil sa concureze cu cele de la Toyota/Lexus(bineinteles,cele actuale,pana atunci Toyota o sa fie departe)