Audi dezvoltă un nou sistem hibrid, care gestionează puterea motorului cu ardere internă
Nemţii de la Audi testează un nou sistem hibrid, care exploatează inerţia pentru a propulsa vehiculul, eliminând necesitatea unui motor electric.
Audi testează un nou sistem hibrid, numit iHEV. Sistemul Intelligent Hybrid Electric Vehicle permite oprirea motorului în timpul mersului şi repornirea sa doar când acest lucru este necesar pentru a menţine viteza uniformă şi pentru a economisi carburant, totul fără a folosi un motor electric şi un set de acumulatori. Sistemul hibrid testat de cei de la Audi are o funcţie numită Predictive Efficiency Assistant, care va monitoriza date precum înclinarea drumului, limitele de viteză locale şi indicatoarele rutiere pentru a face sugestii privind stilul de condus abordat de şofer în vederea obţinerii celui mai bun consum de carburant posibil. Funcţia PEA poate să calculeze rezistenţa la rulare, punctul în care şoferul poate să ia piciorul de pe pedala de acceleraţie, momentul în care poate fi oprit motorul şi cât timp poate fi oprit motorul pentru a ajuns într-un loc predeterminat la o viteză care să nu depăşească limita legală pe acel sector.
Inginerii Audi au testat deja efectele pe care le are tractarea unei remorci sau folosirea unui portbagaj montat pe plafon, toate situaţiile rezonabile fiind deja încercate în tunelul de vânt. Funcţia Predictive Efficiency Assist poate fi folosită în compania sistemului Active Cruise Control, cele două permiţând folosirea intermitentă a motorului pe autostradă, fiind posibilă rularea cu motorul oprit preţ de un kilometru, totul la viteze de autostradă. În timp ce timpul de parcurgere a traseului creşte două sau trei minute, echivalentul a trei procente, consumul de carburant este redus cu zece procente în testele lor realizate în condiţii reale.
Sistemul hibrid al celor de la Audi a fost testat pe un prototip A7 modificat. Englezii de la Autocar au avut ocazia să conducă deja prototipul, iar aceştia spun că modelul reuşeşte să repornească motorul fără ca acţiunea să fie percepută la nivelul habitaclului, pe când modul de rulare cu motorul cu ardere internă oprit se dovedeşte a fi foarte silenţios şi este activat rapid. Sistemul hibrid dezvoltat de cei de la Audi se bazează pe eliminarea necesităţii unui tren de propulsie electric, fiind concentrat pe oprirea motorului cu ardere internă şi utilizarea inerţiei pentru a asigura propulsia în continuare.
Via Autocar
Nu vreau sa ma dau eu smecher, dar un sofer cu adevarat bun si care are idee de legile fizicii stie sa isi gestioneze singur consumul si fara asistenti electronici gen Predictive Efficiency Assistant. Eu reusesc frecvent un consum extraurban mai mic cu 0,5-0.9 litri/suta decat cel specificat de producator si asta fara sa incurc circulatia sau sa formez coloane in spatele meu, din contra. Apoi, cu tot respectul pentru Audi si pt toate inovatiile tehnologice pe care le-au facut de-alungul anilor - si sunt convins ca si de aici va iesi o treaba buna, ca doar nu sunt eu mai specialist decat inginerii Audi - vreau sa spun urmatoarea: dpmdv este imposibil ca la viteze normale de autostrada sa mergi cu masina cu motorul oprit (a se citi in neutru) pe o distanta de 1 km. Si inca ceva: cand esti la vale de ce ar fi nevoie de oprirea motorului, deoarece oricum injectia este taiata si consumul e 0....? Poate toate astea sunt bune pt acel tip de soferi care conduc BMW seria1 si cred ca au tractiune fata, pt mine unul, nu.