Audi A4 ar putea primi sistemul e-quattro în 2014

Publicat miercuri, 22.08.2012 11:00 de Sebastian Toma

Următoarea generaţie a lui Audi A4 ar putea fi echipată cu un nou tip de sistem de tracţiune integrală, numit e-quattro, care va folosi un motor electric pentru a angrena puntea spate.

Audi A4 va primi un înlocuitor în 2014, iar modelul respectiv promite să fie mai uşor şi mai eficient. Pe lângă aceste atribute, noul A4 va fi oferit şi în compania noului sistem de tracţiune integrală e-quattro. Acesta foloseşte un motor electric pentru a angrena roţile din spate, eliminând cardanul şi cutia de transfer în favoarea unei soluţii hibrid. Sistemul ar putea chiar să includă două motoare electrice pentru puntea spate, spun englezii de la Car, care ar putea oferi până la 136 CP. Sistemul de propulsie hibridă al viitorului A4 e-quattro va fi completat de o baterie litiu-ion şi un sistem de încărcare de la priză.

Audi va oferi şi motorizări convenţionale pentru noul A4, dar şi versiuni hibride benzină-electric, care nu vor avea şi tracţiune integrală. Potrivit primelor informaţii, versiunea hibridă a viitorului A4 va avea un motor pe benzină de 226 CP de 2.0 litri şi un motor electric de 35 CP montat în carcasa transmisiei. Motorul 2.0 TDI va primi o actualizare şi va furniza 197 CP în cea mai puternică iterare a sa, în timp ce propulsorul otto de 2.0 litri din gamă va oferi 225 CP în cea mai puternică formă în care va fi oferit alături de noua generaţie a modelului de clasă medie din Ingolstadt.

În ceea ce priveşte masa noii generaţii a lui Audi A4, publicaţia britanică anunţă o reducere de până la 100 kilograme a masei, ceea ce va însemna că modelul cu cea mai mică masă va cântări 1.330 kilograme. Viitoarea generaţie a lui Audi A4 este aşteptată să poarte numele de cod B9 şi va avea o platformă numită MLBevo, alături de o caroserie nouă, cu un design adecvat noii gamei a mărcii din Ingolstadt.

Via Car

  • mog, miercuri, 22.08.2012 11:29

    the future sounds good for Audi...

  • sero+, miercuri, 22.08.2012 11:39

    unele noutati suna ca cele de la pastele de dinti ....care aduc ceva nou,cica....spala si curata mai nou si.....limba.....apoi ceva mai nou curata si gigia.....hohoho mai departe....curata si partea de sub gingie a dintilor ....mai inovativ: contine substante xyz care ofera ....improspateaza,mentine,asigura,etc etc etc......si mai ce?personal va spun am facut naveta zilnic iarna la munte si daca nu ai habar te impotmolesti cu land rover....deci acest e-quattro e.....publicitate!!!!!!!!!!! adica ce spuneam de pasta de dinti...nu contest tehnologia audi dar in buna masura unele sunt manevre publicitare.....va asigur!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!am vazut nissan bagat in mal (de un,, meserias,,pretins)nu l-a mai scos decat cu tractorul....deci ...acest e-quattro,ce va face?pe o masina de oras....premium ,inca.acum dati minusuri fanii...asta e....cumparati pasta de dinti de ultima ora(toate contin fluor=otrava) mai putin super cristal....

  • ian, miercuri, 22.08.2012 11:51

    tot n-am inteles rostul acelui motor electric...adica reducerea greutatii? care ....ce avantaje are?ma refer in locuri cu gheata...nu la bulevardele din orase....pe unde se va plimba aceasta masina...elimini cardanul in favoarea unei solutii hibrid....pai elimina tot motorul in favoarea unei propulsii inegral hibrida si ai terminat povestea....adica de ce sa te complici...de dragul...a ce?

  • Ivanoff, miercuri, 22.08.2012 12:33

    Cat de mult imi plac aceste "NOUTATI"... Aceasta solutie este abordata de Lexus pe modelul RX 460 Hibrid cam din 2004... Dar e bun si acum dc vine de la Audi...

  • denon, miercuri, 22.08.2012 12:52

    Prima data am auzit la conceptul Saab Phoenix, de aceasta solutie benzina-electric, in care motorul cu ardere interna angrena rotile fata iar cel electric pe cele din spate, doar ca nu au mai apucat sa puna ideea in practica. In fine sa fie intr-un ceas bun.

  • Hadouken, miercuri, 22.08.2012 13:00

    RX 460 H era un prototip. Pe logica asta, Audi Duo din 1989 cu un motor de 2300cc cu 136 cp transmisi puntii fata si un motor electric de 12.6 cp transmisi puntii spate, precede cu mult orice Lexus. In 1991 a avut si un succesor, bazat tot pe Audi 100 Avant qattro.

  • Ivanoff, miercuri, 22.08.2012 13:10

    @Hadouken Lexus RX 460h ( Si noul model 2012 RX 450H) e un model de serie, nicidecum un prototip, dar dc nu-l gasesti pe Autovit e o alta discutie...

  • Hadouken, miercuri, 22.08.2012 13:18

    Astept un link cu Lexus RX 460 H, ca la mine in "sat" nu se receptioneaza modelul acesta.

  • Ivanoff, miercuri, 22.08.2012 13:31

    @Hadouken Poftiti "stimabile": http://www.lexus.ro/about/lexus-history/index.aspx

  • Hadouken, miercuri, 22.08.2012 13:47

    Ma omule, tu esti putin greu de cap. Un link cu RX 460 H - model prototip, despre care tu sustii ca este de serie - ti-am cerut. Nu ai produs niciun fel de informatie utila, irosind astfel timpul si bandwith-ul site-ului. Incearca sa te documentezi mai bine inainte de postari viitoare.

  • Cosmin19, miercuri, 22.08.2012 14:50

    Nimic nou sub soare. Si V60 de la volvo ofera aceeasi solutie cu puterea de la motorul electric transmisa rotilor spate. Diferenta e ca ei folosesc un ansamblu diesel-electric.

  • Ivanoff, miercuri, 22.08.2012 17:08

    @Hadouken Dc vrei tu sa ducu discutia asta in derzoriu, treaba ta, dar eu iti spun CLAR ca am pomenit de un model de serie si nu de un prototip,anume de SUV-ul Lexus RX 400h care se vinde (nu si la tine in sat) din 2004 si care intre timp s-a actuaizat aparand modelul nou cu indicativul RX 450h si care foloseste aceasta tehnologie. Si dc vrei sa te mai dai destept ma zine ceva de bandwith ca tine la tractoristi :))

  • LauCalin, miercuri, 22.08.2012 22:07

    Ideea este ca aceasta solutie nu este noua. Asa cum ati spus si voi s-au gandit si altii la ea. Dar din diferite motive au implementat-o in serie mai mult sau mai putin. Sincer eu o consider o solutie interesanta. Pentru ca un sistem 4x4 mareste consumul de exemplu si nu este nevoie de el mereu. Poate la o plecare in forta, pe carosabil umed sau cu zapada sa i se vada avantajele. Si oricum actualul A4 are una din cele mai bune tinute de drum din clasa lui, asa ca diferentele dintre unul cu tractiune 4x4 si unul cu tractiune fata nu poate fi observata mereu de oricine. Doar atunci cand e nevoie, asa cum am spus mai sus.