Volkswagen va economisi 14 miliarde de euro până în 2019 graţie platformei MQB
Platforma MQB i-ar putea ajuta pe cei de la Volkswagen să economisească aproape 14 miliarde de euro până în 2019. Graţie acestei platforme, costurile de producţie scad, iar timpul de producţie este redus.
Volkswagen Group plănuieşte să devină constructorul auto numărul unu în lume, iar noua platformă MQB promite să-i asigure această poziţie. Potrivit analiştilor de la Credit Suisse din Londra, noua platformă MQB îi va ajuta pe cei de la Volkswagen Group să realizeze economii cumulate de 14 miliarde de euro la nivel de concern . Platforma MQB se dovedeşte a fi câştigătoare pentru Volkswagen din mai multe privinţe, investiţia în vederea dezvoltării fiind realizată o singură dată, iar aceasta va putea fi aplicată pe aproape toate modelele din gama Volkswagen, alături de numeroase modele din celelalte mărci ale concernului german.
Potrivit lui Martin Winterkorn, şeful Volkswagen, arhitectura MQB reduce timpul de producţie al unui automobil cu 30 de procente, ceea ce va aduce economii de scară semnificative, alături de posibilitatea creşterii producţiei fără a modifica uzinele. Platforma MQB a debutat deja în gama Volkswagen Group, primul model care o foloseşte fiind Audi A3. Următorul posesor de platformă MQB va fi Golf 7, model aşteptat să debuteze la Salonul Auto de la Paris din toamna anului curent. Platforma MQB le va permite nemţilor să instaleze atât motoare amplasate transversal, cât şi motoare amplasate longitudinal, iar arhitectura permite versiuni cu tracţiune faţă şi versiuni cu tracţiune integrală.
Noua arhitectură a Volkswagen Group le va permite nemţilor să producă modele precum Polo, Golf şi Passat pe aceeaşi linie de producţie. Pentru moment, acest lucru este posibil doar la nivel teoretic, reprezentanţii concernului evitând să anunţe această intenţie. Platforma MQB permite dezvoltarea de modele noi la costuri reduse, deoarece toate elementele tehnice sunt deja în producţie, iar ”banca de organe” a concernului ar avea suficiente resurse pentru orice creaţie a designerilor.
Via AutomotiveNews (înreg.)
Eu asa am inteles: aproape toate modelele din grupul VAG vor avea aceiasi platforma,se vor diferentia doar prin motorizari si forma finala a caroseriei. Nu cred ca as fi foarte incantat ca pasatul meu sa fie 50% din ibiza vecinului,adica mai bine cumpar ibiza cu aceiasi motorizare.