Aprilie aduce o scădere a pieţei auto europene, prima după 10 luni
Piaţa auto a scăzut cu 6.9 procente în luna aprilie, primul declin înregistrat după 10 luni. Evoluţia proastă este pusă pe seama încheierii programelor "Rabla".
Luna aprilie nu a adus veşti foarte bune pentru constructorii auto prezenţi pe piaţa europeană. Potrivit celor mai recente statistici, înmatriculările de maşini noi au scăzut pentru prima oară în zece luni, în principal din cauza sistării programelor de înnoire a parcului auto.
Organismele europene de control (ACEA) au anunţat un număr total de 1.171.044 de unităţi înmatriculate luna trecută, în scădere cu 6.9 procente, comparativ cu aprilie 2009.
Înmatriculările de maşini noi în Europa au fost profund afectate de scăderea importantă pe care o suferă piaţa germană, încă din luna septembrie a anului trecut, atunci când statul a renunţat la programele de stimulare pentru automobilele noi. Fără un sistem "Rabla", nemţii au cumpărat cu 31.7% mai puţine maşini noi în aprilie, decât în aceeaşi perioadă a lui 2009.
Piaţa europeană va trece printr-o perioadă grea în următoarele luni, vânzările de maşini noi urmând să scadă încet, odată cu anularea programelor de susţinere. Marea Britanie a pus capăt programului "Rabla" în luna martie, iar Spania şi Franţa şi-au redus considerabil bugetul alocat acestui proces.
via | autocar
Acum avem imaginea reala a industriei auto, dupa ce ajutoarele de stat i-au sustinut pe cei din industria masinilor noi sa isi regleze stocul si productia dupa noua configuratie "de criza" a cererii. Poate ca asa si strebuie; ca in Sparta - cei slabi mor, cei puternici inving. Abia acum incepe selectia naturala. Pana acum industria auto a fost copilul rasfatat al tuturor guvernelor... Ati vazut voi programe de ajutoare de stat precum RABLA (la fel de consistente) pentru electronice, pentru industria chilotilor de dama, pentru industria de software educational ? Hai sa vedem acum cum adevarata piata libera...