ANALIZĂ: Este deja Volkswagen cel mai mare constructor auto din lume?
Estimările unor importante companii de analiză a pieţei anunţă un an excepţional pentru Volkswagen şi primul loc în topul celor mai mari constructori auto din lume. Pe locurile doi şi trei vin GM, respectiv Renault-Nissan.
La începutul acestui an nimic nu anunţa o răsturnare spectaculoasă în topul celor mai mari constructori auto dn lume. Vânzările aveau un trend ascendent, iar Toyota spera să îşi apere titlul încă un an în faţa principalei ameninţări americane, General Motors.
Cutremurul care a zguduit Toyota
Cutremurul şi valurile tsunami care au spulberat coasta Japoniei au îngenuncheat însă cea mai mare forţă auto a momentului, care s-a văzut, peste noapte, incapabilă să îşi onoreze comenzile. Cifrele au căzut îngrijorător, iar niponii s-au văzut nu numai detronaţi, dar şi aruncaţi de pe podium de nume aparent inofensive până în urmă cu câteva luni: Hyundai-Kia, Volkswagen sau Renault-Nissan.
După primele nouă luni ale anului previziunile cele mai sumbre s-au adeverit. Livrările Toyota au scăzut din cauza problemelor furnizorilor, iar Volkswagen a cunoscut unul dintre cei mai buni ani. Constructorul german a reuşit să vândă şase milioane de vehicule şi anticipa, până la finalul lui 2011, un total de 8 milioane.
Prestigioasa publicaţie Financial Times a vorbit recent despre şansele de a vedea Volkswagen în fruntea topului celor mai mari producători auto. Se pare că nemţii au toate şansele să devină numărul unu cu şapte ani înainte de propriile previziuni (VW anticipa depăşirea Toyota abia în 2018). Germanii s-au bucurat de o conjunctură extrem de favorabilă şi de o cerere record.
Un podium fără Toyota
Nume mari precum J.D. Powers, IHS Automotive şi Pricewaters HouseCoopers au ajuns deja la concluzia că Volkswagen va încheia anul în fruntea tuturor constructorilor din industrie. Estimările lor indică 7.8 milioane de maşini vândute.
Americanii de la GM, favoriţi în lupta pentru titlul după prăbuşirea Toyota, nu vor reuşi să vândă mai mult de 7.2 milioane, ceea ce îi plasează în spatele Volkswagen. Ultimul loc al podiumului este rezervat însă unei surprize. Nu este vorba despre Hyundai-Kia, ci despre alianţa franco-niponă Renault-Nissan, despre care cele trei companii de cercetare susţin că vor vinde 6.8 milioane de maşini.
Toyota va sfârşi în acest an abia pe locul patru, cu 6.7 milioane de unităţi şi cu promisiunea de a reveni în primii trei anul viitor.
Poziţie | Constructor | Vânzări estimată în 2011 |
1 | Volkswagen | 7.8 milioane |
2 | General Motors | 7.2 milioane |
3 | Renault-Nissan | 6.8 milioane |
4 | Toyota | 6.7 milioane |
-
slv83, luni, 24.10.2011 19:481937
Se pare ca Fuhrer-ul a cucerit pana la urma lumea, nu cu tancul ci cu masina!
-
ionut, luni, 24.10.2011 19:58pt plicticosi care ma-u contrazis anul trecut
CE VA-M SPUS BAIETI VW nr.1.........cu sau fara ajutorul cutremurului
-
TOP, luni, 24.10.2011 20:15
Sunt doar estimari! Pe GM nu-l va detrona nimeni in urmatorii ani.
-
In sfarsit, luni, 24.10.2011 20:18Toaleta se indreapta spre locul meritat
Deasupra canalizarii.
-
Lamborghini, luni, 24.10.2011 21:03
Da ! Fara drept de apel ! Atat marca VW cat si subordonatele grupului.
-
gogu, luni, 24.10.2011 21:07
Nu este oficial.... Cam greu sa-l detronezi pe batranul gm.
-
wunderbar!, luni, 24.10.2011 21:41vw vs toyo
Pai sa vedem: Isi fac VW singuri motoarele-DA Cu succes? Da! (vezi tdi sau tsi) Se raporteaza toata lumea(concurenta din aceeasi clasa) la Golf si Passat? -Da! Au adus DSG-ul aproape de perfectiune?-Da! Au inceput toti sa puna cutii gen DSG -DA! Acum aceleasi intrebari pt Toyo.. motoare diesel 2,2 din care scot 150 sau 2 pt 125 cp (lol) cp..motoare pe benzina aspirate si resapate la nesfarsit. Cum drac de erau astia lideri nu stiu!!!
-
wunderbar!, luni, 24.10.2011 21:47Se raporteaza toata lumea(concurenta din aceeasi clasa) la Golf si Passat? -Da!
DA! se raporteaza toata prostimea!
-
cocareasa, luni, 24.10.2011 22:00
Va agitati degeba,tot GM ramane pe primul loc.
-
LauCalin, luni, 24.10.2011 23:59parere
In primul rand pe Toyota au distrus-o doi factori mari si tari: un tsunami (asta e, nu te poti pune cu natura) si asa zisul recall, unde concurenta a incercat sa invarta cat mai mult cutitul in rana (de ex. Honda, care avea bannere in care scria "masinile noastre au frane bune" - la asta se mai adauga si speculatiile facute de concuenta, mass media care a maturat pe jos cu Toyota, mai ales in State, mentalitatile care au fost influentate de cel mai mare "recall" din lume). La toate astea se mai adauga si indiferenta japonezilor. Niciodata nu au contestat deciziile care li s-au impus referitoare la recall. Au tacut, au rechemat 8 milioane de masini (degeaba) si nu au zis absolut nimic. Cand s-a dovedit ca totul a fost o greseala era prea tarziu. Iar reactia lor cum ca nu si-au dorit niciodata sa fie numarul 1 in lume poate parea o aroganta. Stiu, e vorba de principii si mentalitate japoneza, care uneori poate parea foarte ciudata. In schimb VAG si-a dorit in primul rand bani, multi bani, cat mai multi bani. Unul dinte motivele prin care a reusit a fost folosirea platformelor comune cu ceva modificari de la o generatie de modele la alta. Si le-a iesit. La asta s-au adaugat mereu si noutati pentru acel nivel de pret (de ex. DSG, TSI, TFSI) si atacarea unor noi segmenete (de ex. Passat CC, Audi A7, Q3 sau Q5). In opnimia mea principalul avantaj al lui VAG este faptul ca acopera cam orice segment, de la VW Up!, la Audi Q7 sau Lamborghini. Asta ca sa nu mergem la o extrema, gen Bugatti. Iar preturile sunt de la 8500 la peste 1 000 000 de euro. Ideea e ca nu ai cum sa nu ai ce sa cumperi de la ei, indiferent de segment. Renault-Nissan a crescut mult datorita unei politici bazata pe principiul "cel mai ieftin din clasa" (evident, ma refer in primul rand la marcile europene). Este greu sa te bati VW, asa ca trebuie sa-ti revizuiesti strategia de marketing. Iar aici un rol important l-au avut modele ieftine sau low cost dotate mai bine dcat concurenta (sa nu uitam ca Dacia a vandut si vinde foarte bine, Symbol se vinde bine, Clio la fel). La asta s-au mai adaugat investitii in consolidarea imaginii marcii (inovatii in siguranta, promisiunea de crestere a calitatii si clasari tot mai bune in sondajele de fiabilitate, afilierea modelelor cu divizia Renault Sport). Ca o concluzie degeaba ai o dovada a calitatii (fiabilitatii) la nivel mondial (Toyota), daca nu te adaptezi cerintelor pietei (VAG sau Renault).
-
GQ, marţi, 25.10.2011 00:08
Bine punctat Caline:)
-
sandman, marţi, 25.10.2011 00:29grupul VAG
volkswagen ramane volkswagen, adica o masina f buna. felicitari!
-
bibi, marţi, 25.10.2011 08:09
ila cu motoare resapate, cred ca vw are tdi-urile, sunt cam din ani 90, inafara de tsi, care nu asa fiabile, nu au scos nimi, golf vi este pe platforma lui golf 4, jetta golf 4, etc.
-
Hadouken, marţi, 25.10.2011 08:48@bibi
Ce dialect folosesti? Sigur e romanesc?
-
fff, marţi, 25.10.2011 08:52top cu relevanta economica
Locul unu la vanzari nu inseamna neaparat cele mai bune masini. ;) PS in aceasta perioada nu prea mai exista masini proaste ( cu mici exceptii din China ).
-
paul, marţi, 25.10.2011 09:18
stiu pe cineva care a cumparat polo happy cu 10500 euro in rate, chel si fara ABS in secolul 21, masina VAG ..VAGON =)), or sa cada in fata japonezilor, nu mai e chiar mult
-
Thor, marţi, 25.10.2011 10:16
Sa vedem daca si in urmatorii ani mai repeta eventul. Piata masinilor in Europa nu prea mai inseamna nimic raportat la nivel global. Asa ca poate toata cloaca de reviste spagare si interesate din Europa sa tipe ca vag e cel mai cel mai China, India si America Latina sunt viitorul, iar acolo alta mancare de peste
-
VAG, marţi, 25.10.2011 11:36
Planeta catre paul: Toate masinile vandute din 2007 incoace in UE sunt obligate sa aiba ABS ca dotare standard. Asa ca du-te si vine gogosi altcuiva:)
-
george, marţi, 25.10.2011 11:42FIX ACEEASI MANCARE DE PESTE
@ Thor In China, India si America Latina, Volkswagen construieste masini din cuaternar si va construi si in viitorul de care vorbesti tu acolo... Iar daca pune mana pe Suzuki (practic, o formalitate) India va fi o piata pe care Volkswagen va avea foarte multe de spus... @ paul Nu mai e chiar mult pana cand ce? Pana cand Volkswagen o sa cada in in fata japonezilor?!? Etnobotanicele chiar trebuie interzise...Pacat ca ramane alcoolul la liber...
-
fred, marţi, 25.10.2011 12:04@George
"Iar daca pune mana pe Suzuki (practic, o formalitate)" ce fantezii ai... hahahahha
-
paul, marţi, 25.10.2011 12:27
@george cred ca tu trebuie sa devii CEO la vw ca sa asiguri superioritatea in anii ce vor urma=)) @VAG ca esti cam vag poate, este un polo happy generatia anterioara cu motor de 1.2 70 cp, chel si fara ABS, demn de masina a secolului 21=)) surprizaaaaaaaaa, masina asta chiar exista si a fost for you own information este una din masinile noi cu poate cea mai proasta insonorizare posibila, loganul este mai bine insonorizat. am mers ceva cu polo asta, nu cred ca ar fi cumparata cineva tampenia asta de masina daca nu avea stema vw. jaaaaaaaaaaaaaaallllllllllllnic
-
paul, marţi, 25.10.2011 12:32
cum zicea parca Lau Calin, vw sunt masini cu aceeasi platforma de demult si motoare de acu 5 , 10 ani daca tin bine minte, daca nu scuza-ma Caline:) si bai george, du-te si condu si alte marci ca sa incepi si sa sfarsesti cu vw ca eu cred ca. cam asta faci si ai facut. apoi vino si mai posteaza.
-
paul, marţi, 25.10.2011 12:34@greseala tastare eu
"ca sa nu incepi"- corectie
-
autofan82, marţi, 25.10.2011 12:48multi au uitat
Vw Lupo a fost un esec... asta de ce ar avea succes?
-
george, marţi, 25.10.2011 13:58FANTEZIE? MAI DEGRABA CERTITUDINE
@ fred Cu 19,9 %, Volkswagen e actionar majoritar la Suzuki...Daca mai ciupeste de ici colo cate ceva, va avea si drept de decizie. Bani ca sa cumpere actiuni are garla. @ paul Sterge-ti spumele de la gura si scoate un pic teasta pe fereastra ca sa te racoresti. CEO-ul actual isi face treaba foarte bine (mult mai bine decat managerii altor companii auto). Eu n-am cu ce sa-l ajut... "Polo fara ABS = CAH" - Ineptie demna de euglena verde Daca omul a vrut masina fara ABS, ce-ai tu cu el? Eu am ABS la masina si nu stiu cum sa-l dezactivez fara sa mi se aprinda bordul ca o discoteca si fara sa dea peste cap alte chestii... Desi i-am atras atentia de cateva ori, LauCalin spune si foarte multe gugumanii. Nu e interzis sa spui gugumanii dar e interzis sa le prezinti drept legi fundamentale... Am condus deja alte masini/marci si NU, "nu incep si nu sfarsesc cu VW". Asta crezi tu dar ce pretentii poate avea omu` de la tine?!?
-
paul, marţi, 25.10.2011 14:29@georgele
=)) m-am lamurit cu tn
-
george, marţi, 25.10.2011 15:15DOAR ATATA POTI?!?
@ paul "georgele" si "m-am lamurit cu tn"? Mai mult ai desenat decat ai scris...se pare ca te-am supraestimat considerabil daca ai ramas fara benzina asa de repede...
-
si io' aici, marţi, 25.10.2011 16:02liderul
Problema cred ca este destul de simpla , nu trebuie confundat acest clasament cu un clasament de genul : cine face cele mai bune masini , cine le face cele mai fiabile , cele mai performante , cele mai sigure etc.. ) , atribute ca cele de mai sus le au multi producatori , un procentaj din fiecare , nu poti sa ai toate modelele din gama la categoria cele mai performante .., ai unele din ele . Acest grup VAG , a reusit sa faca media cea mai buna dintre atributele de mai sus , si un marketing extrem de inteligent , as putea zice ca este un marketing chiar redutabil , pornind de la politica platformelor comune , a portofoliului de marci de toate categoriile ( dar atentie , nici unul din nume nu este apropiat de o terminologie low-cost , sa nu afecteze brandul general ) , este un conglomerat de atribute care se potenteaza unele pe altele , este un grup ( VAG ) care in toate brandurile sale exploateaza la maxim sonoritatea lozincii " masina germana " in sensul de masina gandita de nemti ( chiar daca nu este gandita 100 % de nemti ) o folosesc pentru ca aduce puncte extrem de importante in lupta de pe glob . Pentru a sublinia calitatile managementului acestui grup trebuie sa remarcam si efortul , de loc mic ..in a evita canibalizarea modelelor din cadrul grupului , lucru extrem de dificil . Mai pe scurt , acest grup este o masinarie extrem de unsa si de bine pusa la punct , de ce nu ...ca majoritatea lucrurilor nemtesti :-)) ca tot se foloseste afirmatia asta , in fond destul de adevarata .
-
LIVIU, marţi, 25.10.2011 19:20
BIBI TU SUFERI DIN COPILARIE SAU DOAR ACUM AI AFLAT CA AI PROBLEME.......AUZI TU G6 PE PLATFORMA DE G4, POATE AI VRUT SA SPUI PE PLATFORMA DE G5
-
LauCalin, marţi, 25.10.2011 20:25@george
Pai zi-mi concret ce gugumanii zic in opinia ta. Ca VW foloseste platforme comune si componente mai bine de 10 ani?Caz concret: Beetle-ul meu e fabricat in 2007 si are comutatoarele de lumini, de ventilatie, scuanele, motorul, cutia, suspensia, directia etc de la Golf IV, car a fost proiectat prin '95. VAG este un exemplu de luat in calcul in ceea ce oriveste limitarea costurilor de productie in timp ce vanzarile se mentin ridicate, din mai multe motive (gen acoperirea segmentelor, preturi variate, imagine de marca). Si cu toate ca multi zic a sunt petarde de masini, lucru pe care nu vreau sa-l comentez pentru ca sigur personalitatea puternica a unora va face sa fie sange pe pereti, VAG a ajuns pe locul 2 in lume. Poate si pentru ca a avut noroc (Toyota a patit ce a patit, iar GM a avut probleme mari datorate crizei)
-
AndreiRN, marţi, 25.10.2011 22:17Calitatea
Interesant cum pe primele 3 locuri sunt firme care nu sunt cunoscute pt calitatea si fiabilitatea produselor lor. VW cel putin este facut in China 70%.
-
george, marţi, 25.10.2011 23:56LISTA (SCURTA) DE GUGUMANII
@ LauCalin 1. “Niciodata nu au contestat deciziile care li s-au impus referitoare la recall.” – Ti-am dat deja detalii referitoare la asta. Daca vrei, ti le dau din nou. 2. “Au tacut, au rechemat 8 milioane de masini (degeaba) si nu au zis absolut nimic. » – Ti-am dat deja detalii referitoare la asta. Daca vrei, ti le dau din nou. 3. « Cand s-a dovedit ca totul a fost o greseala...” – Ti-am dat deja detalii referitoare la asta. Daca vrei, ti le dau din nou. 4. “Iar reactia lor cum ca nu si-au dorit niciodata sa fie numarul 1 in lume poate parea o aroganta.” - Asta a fost un simplu joc de imagine. Detalii mai jos. 5. “Stiu, e vorba de principii si mentalitate japoneza...” – Principiile japoneze s-au diluat puternic in ultima vreme iar mentalitatea japoneza s-a adaptat uimitor de repede la lumea occidentala. 6. “In schimb VAG si-a dorit in primul rand bani, multi bani, cat mai multi bani.” – Asta e o gugumanie prin prin faptul ca e o banalitate. Nu exista nici un fabricant de masini de serie mare care sa nu vrea sa faca multi bani. Din pacate, doar unora le reuseste. 7. “Ca VW foloseste platforme comune si componente mai bine de 10 ani?Caz concret: Beetle-ul meu e fabricat in 2007 si are comutatoarele de lumini, de ventilatie, scuanele, motorul, cutia, suspensia, directia etc de la Golf IV, car a fost proiectat prin '95.” Aici e o amestecatura de “mini” gugumanii si interpretari nefericite: In primul rand: platformele comune sunt folosite de toti generalistii, si, la fel ca si la Volkswagen, unele sunt folosite pe perioade cam la fel de lungi. In al doilea rand, o platforma desteapta (cum e aia de Golf 5/6 si probabil 7) poate sa stea in productie mult si bine. Cu suspensie spate multilink cu functie autoviratoare, platforma asta nu poate produce greturi decat unor ghertoi. In al treilea rand, exemplul tau e oarecum nefericit: Beetle s-a nascut deodata cu Golf 4 dar care n-a “murit” odata cu Golf 4 din ratiuni de marketing. In al patrulea rand, daca incepem sa facem socoteli, ar fi corect sa nu numaram si ambalajul: hai sa tinem cont de cand a intrat in productie masina, nu cand au inceput unii sa se gandeasca la ea. 8. “GM a avut probleme mari datorate crizei” – DUH...Ce-a fost asta? Criza a fost doar la GM? La BMW n-a fost criza ? La Volkswagen n-a fost criza? Hai sa-ti spun eu de ce-a dat faliment GM dupa ce a inghitit pe nemestecate 50 de miliarde de dolari: MANAGERII IMBECILI care si-au batut joc de meserie si care a impins GM pana in buza prapastiei. E drept, criza a facut restul… @ AndreiRN De fapt, pe primele 4 locuri sunt firme care nu (mai) sunt cunoscute pentru calitatea si fiabilitatea produselor lor. Iar VW este facut in China 114.3 %...
-
3Ray_Star, miercuri, 26.10.2011 00:50AndreiRN
"VW cel putin este facut in China 70%"_Andrei, tu glumesti frate ? Eu inteleg faptul ca principalii producatori auto mondiali si-au transferat capacitatile de productie si implicit de vanzare in zone in care costurile cu mana de lucru, in principal, sunt mai reduse (China , India, America de Sud), dar de aici si pana la afirmatia VW este cel putin 70% facut in China. Depinde pentru ce piata este facut, si de catre cine (nu cred ca pentru piata europeana, germana in mod special, VW-urile sunt fabricate 70% de chinezi)...
-
george, miercuri, 26.10.2011 11:00NU STRICA ORZU` PE GASTE
@ 3Ray_Star Nu te mai chinui sa-i explici lu` AndreiRN chestii de genul asta ca e spalat pe creier cu soda caustica (au fost suficiente 5 grame)... Omu` e adorator infocat si neconditionat de masini americane si japoneze si uraste din ficati Volkswagen-ul, indiferent ce-ar face. De aceea spune aproape numai tampenii si gugumanii, care mai de care mai labartata...
-
paul, miercuri, 26.10.2011 11:19@george
cat de berbeci pot fi unii tie si daca iti pun in fatza un vw care se strica din 10 in 10 km si o toyota total fiabila, tu tot vw alegi. esti indoctrinat si infectat rau, iti dau un sfat: nu mai plati revizia exorbitanta la VW si pune banii deoparte pentru 2 3 sedinte la psiholog. nu trebuie zis mai mult decat ce arata testele de fiabilitate si sa te uiti la specificatiile tehnice ca sa vezi ca vw o ia in barba si de la o marca ca fiat si de la toyota. de garantie, revizii nici nu mai vorbim KO punct
-
wunderbar!, miercuri, 26.10.2011 12:12apropo de diferente de tehnologie VW (nemti) vs japo
Despre un Audi(8 ce-i drept)- " sistem electronic de control al zgomotelor din interior. Practic, habitaclul este prevăzut cu patru microfoane care "supraveghează" şi analizează zgomotele din maşină, iar o unitate centrală caută şi verifică frecvenţele acestora. După care, prin sistemul audio al maşinii, sunt generate sunete de frecvenţe inverse, neutralizând în acest fel zgomotele deranjante din habitaclu" ====================================================== Despre o honda(mandria de accord) - ". Luneta lui Accord a devenit mai groasă cu 0.9 milimetri(lol) pentru a face modelul mai silenţios, în timp ce SPUMA(LMAO-o fi gilette?!) de sub capotă şi din zona bordului are o densitate mărită, ===================================================== Pe de alta parte Daca toate masinile din lume,ar avea motoare GM sau japo,pamantul ar fi rmas de mult fara petrol.
-
....., miercuri, 26.10.2011 13:48
ce diferente sunt intre un golf IV si golf V, golf V este mai rotund si lumina din bord, cu G6, G5 sunt de forma, ca la audi se numeste A6, A5 sau cine site, dar tot aceeasi platforma este asa ca lasati-o ca macane
-
liviu, miercuri, 26.10.2011 19:16@.........
tu daca nu vezi diferenta dintre g4 si g5 ai nevoie de ochelari.......te rog sa imi spui o singura asemanare inafara de logo care si acela e mult mai mare si motoarele PD dar si acolo vine diferenta de cp si norme de poluare
-
--Diesel-Power---ANDREI--, miercuri, 26.10.2011 21:22imi fac si eu simtita prezenta ca un suierat de vant printre tigle....
si spun doar atat : @ PaULA se observa din ardoarea cu care expui niste ineptii luate ca litera de lege si exhaustive unde este indobitocirea crasa si doctrina implementata cu forcepsul.... ar trebuie sa ai cosmaruri dandu-ti cateva milioane de oameni motive sa te stergi la gura ca multumire pentru atatea teze fundamentale contra-argumentate de Pestritul de tine... macar daca ai presupune prin absurd ca 1 din 100 persoane considerate de tine fraiere, e mai culturalizata si unsa cu putin mai multe alifii decat dumneata si poate in prima faza se sterge pe piept de ras citindu-te dar apoi exista posibilitatea sa isi dreaga glasul dupa nodul in gat lasat de o personalitate nu atat de erudita pe cum se afiseaza ci doar-----da, ai ghicit : Indoctrinata =) te crezi acum mandru, tu esti respectivul unic in felul tau cel "trezit la realitate", stiu.....dar.....creierul e aditivat cu soda(doar 5 grame spunea cineva ca sunt necesare celor aidoma tie) si functioaneaza doar in timpul starii REM(cand ti-am spus eu ce sper sa ti se intample).... ON-topic:\ Nu se vorbeste doar de performante, doar de fiabilitate,design, calitate,avangarda, marketing si alti itemi, dar aceasta pozitie a fiecarui premiant in parte TRIMITE sublim catre un calabalac conglomerat din toti pilonii centrali de mai sus ce au adus un asemenea rezultat notabil....Felicitari lor! acele X milioane de oameni au analizat produsul au acordat nota, tot ei au inmanat diploma si au oferit premiul in numerar! greu de inteles, stiu....e lupta infinita cu voi astia mai estici(oameni de unde rasare soarele........=rasariti) toate cele bune!
-
jiji, joi, 27.10.2011 07:56
bine punctat ANDREI cred ca le-ai inchis gura
-
LauCalin, joi, 27.10.2011 15:15@george
1,2,3: Sursa: http://www.automarket.ro/stiri/oficial-modelele-toyota-rechemate-in-service-in-2010-nu-aveau-probleme-36191.html Asta ca sa nu mai scriu comentarii fara sfarsit. 4:Ai dreptate, se poate spune si joc de imagine. Pana la urma toata lumea alearga dupa bani. 5: ma uit la scandalul dintre VW si Suzuki si nu prea imi vine sa-ti dau dreptate. In plus nu uita ca ce ofera hibrizii de astazi de la Toyota sau Honda ofera de mai bine de 10 ani. Deci japonezii s-au europenizat si nu prea. Mai mult decat atat sunt segmenet unde japonezii nu sunt prezenti, gen monovolume sau vanuri, clasa mica sport (gen concurenti pentru Scirocco) sau modele sport cunoscute (rivali pentru Passat R36 sau pentru Golf GTI). Ma refer la cazuri generale. 6.Faptul ca le reuseste sau nu tine de multi factori, iar principalul nu cred ca e neaparat calitatea sau fiabilitatea. Daca e sa ne luam dupa topul vanzarilor ai zice ca nemtii fac masini foarte bune. Daca e sa intrebam proprietarii lucrurile nu mai stau tocmai asa. Si aici intervin 2 factori importanti: 1. imaginea de marca si 2. adaptarea produselor la cerintele pietei. Si sincer nu cred ca o face cineva mai bine ca VAG si GM. 8. Nu zic ca nu a fost criza, numai ca ei au simtit-o altfel. Cred ca VAG si Renault au fost singurii care au fost pe profit in timpul crizei. Sti, este o vorba: "la toti ne e greu, dar nu la fel". Cam asa a fost si in situatia cu pricina. :) Si referitor la Beetle, nu a fost o problema faptul ca pana anul trecut s-a fabricat pe platforma de Golf IV, ci faptul ca au trecut mai bine de 10 ani pana la oprirea productiei si nu au schimbat nimic. Mereu a primit critici legate de antifonare, ergonomie, vizibilitate. Dar dpdv tehnic este o masina buna din mai toate punctele de vedere. Si asta pentru ca e o masina de clasa mica facuta pe platforma de clasa compacta, adica e clasa superioara. Iar asta se vede in tinuta de drum de exemplu. Dar si la pret. :) Iar folosirea platformelor comune la mai multe generatii, in opinia mea nimeni nu o face mai bine ca VW. Pai Golf IV avea multe elemente imprumtate de la Golf III, Golf V de la Golf IV, Golf VI de la Golf V. Oare chiar atat de incapabila sa fie concurena incat sa atunci cand lanseaza un model sa fie foarte diferit de inlocuitor (cazuri simple Opel Astra, Renault Megane si cred ca si Ford Focus s-ar incadra, dar asta e discutabil).
-
george, joi, 27.10.2011 17:54PRIETENE, ESTI TURC?
@ LauCalin 1,2 si 3 “Trecand peste titlul articolului care este tare nefericit si oarecum paralel cu realitatea, situatia este urmatoarea: s-au identificat 2 cauze pentru problema acceleratiei neintentionate (covorase + pedala intepenita) motiv pentru care s-au aplicat niste sanctiuni. In paralel, pe fondul rezervelor privind aceste 2 cauze care pareau de-a dreptul infantile, s-au continuat cercetarile pentru identificarea unor alte potentiale cauze, cea mai des invocata fiind eroarea electronica. Nu s-au gasit astfel de probleme ELECTRONICE inca (si nici nu se mai cauta) insa cauzele mentionate initial NU AU FOST RETRASE/RESPINSE la fel ca si amenzile care s-au dat deja...” Asta spuneam eu in comentariile de la articolul respectiv. N-ai inteles atunci, e posibil sa nu intelegi nici acum dar ASTA E ADEVARUL!!! 5. Ori n-ai inteles ce vroiam sa spun cu diluarea principiilor si adaptarea mentalitatilor, ori incerci sa ma insulti: japonezii au cam renuntat la verticalitate de multicel in ceea ce priveste industria auto. Cel mai bun exemplu: Toyota America a trimis o scrisoare catre Toyota Japonia in care ii anunta cu entuziasm ca au facut o economie de 100 de mil $ prin faptul ca au facut o sobolanie cu NHTSA si au evitat un recall. Stii ce au facut baietii din Japonia? Nu, nu au dat cu ei de pamant ca si-au batut joc de filozofia Toyota ci i-au felicitat…DUH. 6. Tu ai senzatia ca m-am tampit ca sa-i ascult pe proprietari pentru a-mi da seama care e nivelul calitativ al unei masini? Asta face JD Power si face foarte prost… 8. Renault a intrat putin pe rosu pe timpul crizei dupa care si-a revenit. GM era oale si ulcele daca nu bagau statu` american si cel german cateva tone de bani in el…Daca GM facea macar jumatate din lucrurile destepte pe care le-a facut VW, nu cred ca ar fi avut nici o problema grava in timpul crizei. E vreo problema sa pastrezi lucrurile bune pe mai multe generatii? Cum asa? Cine a stabilit acest lucru? Parerea mea e ca Golf 7 va fi construit pe platforma de Golf 5 si nu am o mare problema cu asta. Pentru ca Golf 5 a fost la vremea lui (2002 sau 2003) dpdv tehnologic una dintre cele mai capabile masini din segment (way ahead of its time), motiv pentru care Volkswagen nu a castigat foarte mult cu acea masina (abia cu Golf 6 au intrat pe profit serios). Printre multe altele, suspensie spate multilink cu efect autovirator ceea ce nu au in ziua de azi avangardistele si modernizatele Renault Fluence si Opel Astra (Astra a evoluat un pic din acest punct de vedere prin faptul ca a implementat o suspensie Watts care e o solutie de compromis intre costuri si eficienta, oricum mai bine decat anumite marci printre care si unele japoneze care vor avea si in 2012 suspensie spate cu brate trase pe modelele din aceeasi categorie).
-
paul, joi, 27.10.2011 18:55@LauCalin
am un sfat pt tine, nu te mai obosi cu george
-
LauCalin, vineri, 28.10.2011 01:41
5.Cu sau fara recall vanzarile Toyota s-au mentinut ridicate. Eu zic ca asta spune multe de aprecierea proprietarilor si calitatea masinilor japoneze. Era de asteptat ca acel recall si tsunami sa-i doboare. Analistii spun insa ca e o chestiune de durata pana cand Toyota va reveni in cel mult 2 ani pe locul 2 si peste vreo 4, pe locul 1. 6. Nu vad ce legatura are JD Power cu ce am scris eu. M-am referit la ce cred proprietarii despre masinile lor. Si aici fie ca esti de acord sau nu cu mine marcile japoneze inca sunt catalogate ca fiind fiabile, fie ca ne referim la cazuri generale, fie ca ne referim chiar si la clasamente. E adevarat insa ca in ultimii ani lucrurile s-au mai schimbat, dar pe fondul unui recall pe care l-a avut cel mai mare constructor auto din lume, asta intamplandu-se acum 2 ani cand Toyota era numarul 1. 8. Da bre, asa e. dar eu m-am referit la VAG si la Renault ca au avut vanzari bune pe timp de criza... nu vad de ce ai adus in discute pe GM. Nu stiu in ce masura e vorba de calitate superioara constanta in cazul VW. Poate nu iti amintesti ca atunci cand a aparut Golf V VW a declarat ca urmatoarea miscare este imbunatatirea calitatii generale a masinilor. Ori in cazul lui VW (ca si la multi altii dealtfel), ceva s-a rupt prin 2003-2004, atunci cand costurile de productie au primat in detrimentul calitatii. De exemplu Passat B5 a fost facut pe platforma de Audi A4 si s-a cunoscut. B6 s-a facut pe platforma de Golf V si s-a vazut si asta. In plus motorizarile VW s-au remarcat prin ce vrei tu, mai putin prin fiabilitate (vad ca ai habar de domeniul asta si sigur sti de problemele lui 2.0 TDI sau de faptul ca VW anul trecut se gandea sa scoata din productie TSI-urile de cilindree mica (pentru ca, cica, ar avea costuri de productie prea mari). Si nici 1.2 65 CPnu a fost chiar un motor reusit (intereseaza-te ce fel de motor este 1.0 68 CP de la Toyota). Cu toate astea un 1.4 FSI de 86 CP este mai scump decat un 1.2 TSI de 105 CP) Dar odata cei ai obisnuit piata cu niste motoare zdravene gen 1.0 TDI, SDI sau 1.6 de 105 CP sau niste masini rezistente precum Passat B5 sau Golf III si IV iti este mai usor sa treci peste unele momente mai grele. Ca o concluzie, as zice principalul avantaj al unui VW poate fi cam orice in afara de fiabilitate. Iar asta se datoreaza in mare masura diminuarii costurilor de productie si evident de dezvoltare a modelelor (si iti repet, vezi analogia lui Golf de la o generatie la alta).
-
LauCalin, vineri, 28.10.2011 01:44
"Dar odata cei ai obisnuit piata cu niste motoare zdravene gen 1.0 TDI, SDI sau 1.6 de 105 CP..." 1.9 TDI, SDI sau 1.6 de 105 CP, benzina. scuze
-
paul, vineri, 28.10.2011 08:41@wunderbar!
daca emiti un sunet cu aceeasi intensitate (decibeli) si aceeasi frecventa cat si durata a unui sunet care deja exista in habitaclul masinii, in casa etc atunci cele doua sunete se vor anula reciproc. e si o parte proasta: sistemul audio trebuie sa functioneze mereu, ca si niste microfoane, daca se arde amplificatorul sau cade alimentarea, sau nu mai functioneaza microfoanele, A8 ul devine o masina mai zgomotoasa, plus de asta sistemul audio trebuie sa functioneze si cand motorul este oprit(daca vrei aceeasi silentiozitate). plus de asta nu e nici un merit al lui audi, este vorba de sistemul audio si microfoane. se poate face asta in orice masina, este acelasi principiu ca la castile audio cu anularea zgomotului exterior. tot atata incearca multi sa ridice masina germana, of of, ce sa-i faci, adevarul sta ascuns dupa subiectivism si pacalire incontinua + inadmisibilitate+insuportabilitatea, ca mitul aceastor masini sa fie detronate in mintile voastre. i feel sorry for you :)) nuprea as zice ca este o gaselnita buna
-
paul, vineri, 28.10.2011 08:54
Despre un Audi(8 ce-i drept)- " sistem electronic de control al zgomotelor din interior. Practic, habitaclul este prevăzut cu patru microfoane care "supraveghează" şi analizează zgomotele din maşină, iar o unitate centrală caută şi verifică frecvenţele acestora. După care, prin sistemul audio al maşinii, sunt generate sunete de frecvenţe inverse, neutralizând în acest fel zgomotele deranjante din habitaclu" =)) =))))))))))))))))))) ai vrut sa zici: intensitatea, frecventa si durata sunetelor ce patrund in habitaclu sunt captate de cele 4 microfoane in mod analog, ele trec de un convertor analog digital pt a fi convertite in digital 0 si 1 si trimise la microprocesorul programat sa emita acelasi sunet digital care apoi sa fie convertit in format analog de un convertor digital- analog si trimis spre amplificare catre amplificatorul audio cu o intensitate comandata amplificatorului de catre microprocesor(wati in decibeli difuzoare= decibeli sunetul de contracarat ). e cam balarie chestia in multe cazuri:)), nu conceptul in sine ci practicalitatea continua a lui, cat si deficiente de consum energetic, ca sa nu mai zic ca functionarea concomitenta in timp ce se asculta muzica ar rezulta in degradarea calitatii audio(mai ales la volume mici=audibil de urechea umana) cat si la volume mari = transmiterea sunetelor de anulare a zgomotului in acelasi timp cu frecventele necesare muzicii reproduse rezulta in ambele frecvente busite ca si faza =incapacitatea difuzoarelor de a reproduce cu acuratete ambele semnale.
-
paul, vineri, 28.10.2011 08:58
marci printre care si unele japoneze care vor avea si in 2012 suspensie spate cu brate trase pe modelele din aceeasi categorie). =)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) numa tu poti sa-ti explici clar tehnic ce vrei sa zici aici- brate trase=)) =))))))))))))))))))))) ai platit revizia la vw? :))))))))))))
-
paul, vineri, 28.10.2011 09:11@Diesel-Power---ANDREI--
daca te-am jignit in VAG ma doare fix undeva, cei cu spume sunteti voi VAGinistii care nu vreti sa intelegeti si nu suportati ca sunt producatori care dau lectii acestui concern infect. nu am inteles niciodata lipitura oamenilor fata de un produs mai scump, inferior decat al concurentei. poate ca va da valoare voua, ce putin in Ro, unii de dincolo au inteles demult ca nu-i asa. cat despre tine.....nici un pic de respect.
-
george, vineri, 28.10.2011 16:33SIGUR ESTI TURC
@ LauCalin 5. Altfel ai fi inteles...N-am zis niciodata ca Toyota e praf la fiabilitate. Aici am zis doar ca japonezii nu mai sunt "ca odinioara". Au inceput si ei sa faca sobolanii la greu iar fiabilitatea lor a avut si ea de suferit in ultima vreme, asa cum a suferit la toata lumea. Volkswagen e cunoscut ACUM ca masina fiabila fiindca Passat-ul intermediar si Golf-ul 3 erau masini care te tineau toata viata, chiar daca traiai mai multisor. La fel si Toyota (sau Honda). Candva, firmele astea facea masini de nu se stricau nici daca vroiai (au facut unii un test cu un Civic de prin `80. Au mers cu el la maxim, fara racire vreo 10 minute. Intr-un final s-a oprit, a stat 5 minute si a pornit din nou!). Recall-ul recent al lu` Toyota a fost o chestie discutabila (masina a avut si ea o bubita de care concurenta a profitat din plin, culmea foarte tare chiar cei de la Honda) dar Toyota nu e la primul recall pentru probleme destul de grave. Daca ai curiozitatea (si buna credinta necesara) cauta istoria recall-urilor Toyota. 6. Ce legatura are JD Power cu clientii? Iti bati joc de mine? Tu nu stii cum se fac testele de fiabilitate si de satisfactie pe care mi le fluturi cu aroganta pe sub nas? 8. Am vorbit despre GM fiindca a fost adus in discutie. DE TINE. Despre FIABILITATE in general putem vorbi dar cu clisee si stereotipuri. Daca vrei sa vorbim, sunt de acord sa vorbim fara idei preconcepute si fara pasiuni aiurea (sunt fan VW dar atunci cand o zbarcesc, ii mascaresc). Altfel n-avem ce discuta ca sunt satul de pafaristi si habarnisti atotstiutori. @ paul Tu ai idee pe ce lume esti? Le recomanzi unora si altora sa nu se mai oboseasca cu mine dar tu iti dai osteneala sa-mi scrii niste gugumanii. Saracu` de tine...
-
george, vineri, 28.10.2011 16:35ERATA
dar NU cu clisee si stereotipuri...
-
paul, vineri, 28.10.2011 17:03@georgele
george nu te supara, adica poti sa te si superi :)), ti-am dat un copy paste la ce ai zis tu, care e o balarie totala la cred ca au ras toti care au citit=)). esti cumva inginer de meserie?=))))))))))))))))))))) vorba aia, daca nu stii si nu intelegi mai invata si pe moment taci;))
-
LauCalin, vineri, 28.10.2011 17:23
"La asta s-au mai adaugat investitii in consolidarea imaginii marcii (inovatii in siguranta, promisiunea de crestere a calitatii si clasari tot mai bune in sondajele de fiabilitate, afilierea modelelor cu divizia Renault Sport). " Cred ca de aici a pornit faza cu JD Power. Si da, sunt de acord cu tine, clasamentele astea sunt pline de subiectivism. Iar daca ne-am lua dupa ele ar insemna sa avem vreo 10 marci. Si nume cu greutate printre "cunoscatori" sa dispara cu desavarsire. Dar sunt un lucru care prind foarte bine la imaginea unui constructor, asa cum prind si cele 5 stele EuroNCAP de exemplu. Caz concret: intr-un timp Renault se lauda ca are toata gama cu 5 stele (dar uita sa spuna un lucru esential, ca acum 9-10 ani primeai o stea DOAR daca aveai avertizor acustic de centura necuplata, motiv pentru care BMW Seria 3 sau Volvo S60 au luat 4 stele si Megane II si Laguna II au luat 5). Dar a pus poporul botul? A pus. Pentru mie testele alea nu inseamna mare lucru. Adevaratele teste de siguranat se dau pe sosea, iar acolo realitatea e alta fata de EuroNCAP. "Altfel n-avem ce discuta ca sunt satul de pafaristi si habarnisti atotstiutori." Uite unde era expertul auto! Amice te credeam altfel, pe bune. Am crezut ca putem discuta totusi civilizat, esti printre putinii de pe-aici despre care credam asta. Culmea e ca tot eu sunt ala arogant. Chiar asa, n-avem ce discuta.
-
--Diesel-Power---ANDREI--, duminică, 30.10.2011 00:02mah spumantule casca ochii aia si mai inchide gura....eventual ridica mainile de pe tastatura si lipeste-le pe fata! -__-
@jiji nu vezi ca sunt ca niste soacre cu heliu in plamani =)....cum sa le inchid gura din fata calculatorului cand nici lumea reala cu toate dovezile palpabile nu o poate face... Doamne ce mi-a fost dat sa mai citesc pe aici....niste cuvinte inventate si niste asocieri de te doare capul....niste invartiri in jurul cozii si niste tratari ca universale a unor intamplari personale/sau doar izolate.... Draga galbejitule, hai sa iti spun ceva sincer ca prea te-ai dus pe ogoare vad....EU?ocupandu-ma cu VAG_inele altora da, poate ca sunt ce debitezi matale pe acolo...se vede pe profilul meu ce masini detin si ma pasioneaza, in fine nu despre asta e vorba, ce e prioritar sa intelegi e ca aici nu discuti doar cu posesori exclusivi de VW....bineinteles trecuti din dacia nova...ci si cu persoane ce au analizat din umbra, sau mai bine zis, de la volanul altor marci evolutia/involutia marcilor de care se discuta in dezbaterea de fata..nu sunt fan VW nu sunt fan Toyota(imi place Scirocco si imi place Land Cruiser) de fapt daca stau sa ma gandesc imi plac la aspect si la feeling mai multe modele de la ochii oblici decat cele VW...(urasc jetta-passat tiguan touareg si as privi cu ochi buni in schimb i.e.Avensis sau Hillux) dar pana a-mi declara asemenea stupizenii despre Vw si VW GROUP aidoma celor ce se insira pe aici e cale lunga....spun asta deoarece pasionandu-ma masinile in general(Merc-ul in special) am cautat sa vad ce se ofera pe piata pentru banii respectivi iar situatia nu e tocmai in avantajul spuselor tale in reply..... "poate ca va da valoare voua, cel putin in Ro, unii de dincolo au inteles demult ca nu-i asa..." ---eu sunt de dincolo nu sunt din RO si observ din zestrea celor de aici ca valoarea oferita de Audi, Vw, Skoda, Seat este de fapt si de drept peste valoarea ce ne-o ofera noua...in romania scapand si o devaloare-SNOBISMUL (pe banii munciti si patati cu sange ai taranilor de la sate atat de denigrati de tine cum ca ei-SI numai EI- s-au vazut cu tractorase tdi....evident in prostimea ta inoculata crezand ca Nemtia vinde masini uzate direct din fabrica dotate cu fumigene de motoare Direct "taranilor" romani si atat....) restul strainilor(Atentie inteligentule si sunt vreo 7.000.000 de straini pana la sf anului) ce apreciaza sasiul a4, dinamica golfului, performanta DSG-urilor, economia de carburant in advers cu feelingul oferit de batranele TDI, Calitatea (cu C mare) si trainicia constructiei interiorului(pune i.e. A4 vs porcaria de Honda accord la interior s.a.m.d) sunt de fapt vorbe, ei fiind demult treziti la realitate asemeni tie si de ceva vreme si-au regandit optiunile(cand colo, ca naiba, pana acum 1 an era VW in spate ca vanzari,deci s-a ajuns la un pas in care nici nu tu te mai crezi vazand ciferele care in loc sa scada cresc si numarul locului in clasament fiind de-a lungul anilor in ritm descrescator ajunga la valorea obsedanta a ciobanului Becali-NR. 1 ...) "cat despre tine.....nici un pic de respect" nu am nevoie decat de respectul celor intr-adevar multiversati respect care le va fi intors inzecit-in rest nimic! am iesit din discutie cine putea sa inteleaga o boaba din am sustinu a inteles din prima.... PUNCT.
Citeste si
-
ECONOMIC | luni, 25 iunieDodge Viper - primul exemplar s-a vândut cu 300.000 de dolariDodge a reuşit să vândă primul exemplar Dodge Viper cu suma de 300.000 de dolari. Suma va fi donată unei fundaţii care luptă împotriva cancerului. Citeste tot
-
ECONOMIC | luni, 25 iunieVolkswagen vrea să finalizeze achiziţia Porsche până în 2014Volkswagen a anunţat oficial că vrea să finalizeze preluarea întregului pachet de acţiuni rămas disponibil în cadrul porsche AG: Citeste tot
-
ECONOMIC | joi, 24 maiElveţia: BMW a primit o amendă de 163 de milioane de dolari de la Consiliul ConcurenţeiBMW a primit o amendă de 163 de milioane de dolari de la Comisia Elveţiană a Concurenţei pentru tentativa de blocare a importurilor de modele noi BMW din ţările vecine pentru a-şi susţine reţeaua internă de dealeri. Citeste tot
-
ECONOMIC | marţi, 22 maiBMW este cel mai valoros brand auto din lume, evaluat la 24.62 miliarde de dolariBMW şi Toyota s-au luptat şi anul acesta pentru cel mai valoros brand auto din lume. Germanii au câştigat uşor, bazându-se pe evoluţia bună înregistrată pe piaţa din China. Citeste tot
-
ECONOMIC | miercuri, 16 maiGM sistează investiţiile în publicitate pe Facebook: "Nu e deloc eficient"Chiar dacă cea mai mare reţea de socializare din lume este considerată un loc excelent pentru a aduna clienţi, unele companii reanalizează opţiunile. GM a anunţat azi că sistează investiţiile în reclame pe Facebook. Citeste tot
A picat foarte bine pentru toyota cutremurul ala, acum sunt in postura de victima, dar sincer orice om cu capul pe umeri isi da seama ca nu putea pierde 1milion de unitati din cauza unui cutremur. Acea uzina nu avea productia de 1 milion in tot anul iar aceasta diferenta nu poate fi justificata nici daca era rasa de pe fata pamantului acea fabrica, e clar ca a fost afectat fluxul de productie dar pana la un minus de 1 milion e cale lunga. Fara acel cutremur toyota tot pierdea primul loc, probabil ca ramanea pe 2 la o distanta mult mai mica fata de vag. Sunt convins ca in salile de sedinta de la toyota adevaratele cauze sunt disecate, banuiesc ca una ar fi dezvoltare a gamei inferioara germanilor etc ... Deci sa fim seriosi, 1 milion de bucati in urma vag doar din cauza unui cutremur nu prea se leaga, cauzele sunt mai complexe un factor fiind si acel eveniment, dar nu singura cauza.