Americanii anunţă că ar putea relaxa normele de emisii pentru 2025, dar pun condiţii: "Constructorii trebuie să ne ajute cu locuri de muncă"
Donald Trump a anunţat că va analiza normele dure de emisii stabilite pentru anul 2025, însă a sugerat că va relaxa regulamentul doar dacă producătorii vor genera mai multe locuri de muncă în SUA.
Autorităţile americane au stabilit încă din 2011 un regulament dur pentru emisiile maşinilor pentru anul 2025, cu amendamentul că acestea vor fi analizate în perioada 2017-2018 înainte de o decizie finală. Administraţia fostului preşedinte Barack Obama a decis însă la sfârşitul anului trecut să menţină regulile dure, iar constructorii auto au făcut presiuni pentru ca Donald Trump, noul preşedinte al SUA, să revină asupra acestei decizii.
Cel puţin pentru moment, lobby-ul făcut de producători a avut efect, întrucât Trump a anunţat în această săptămână ca va redeschide dosarul normelor de emisii planificate pentru anul 2025. Informaţia vine la numai câteva zile după ce Scott Pruitt, noul şef al Agenţiei Americane pentru Protecţia Mediului (EPA), a afirmat că oamenii nu sunt în mod neapărat răspunzători pentru schimbările de climă.
Totuşi, Trump a lăsat să se înţeleagă că va relaxa regulile pentru emisii doar dacă producătorii vor genera mai multe locuri de muncă în fabrici. "Vom face o muncă grozavă împreună, dar va trebui să ne ajutaţi cu locuri de muncă. Dacă standardele ameninţă locurile de muncă, atunci ar trebui să facem schimbări de bun-simţ. Ne vom asigura că regulamentul protejează şi apără locurile de muncă", le-a transmis Trump reprezentanţilor constructorilor.
Sergio Marchionne, CEO-ul Fiat-Chrysler, este mulţumit de decizia lui Trump şi consideră că producătorii trebuie să aibă un cuvânt de spus în privinţa regulamentului pentru emisii.
"Indiferent de rezultat, mă simt mai bine. Cineva a luat-o pe scurtătură şi nu aceasta a fost intenţia. Am stabilit cu toţii ca anii 2017-2018 să fie folosiţi pentru a revizui emisiile cu participarea integrală a industriei auto", a explicat el.
Via Automotive News
Si deci asta inseamna inca cativa ani in plus(in forta) pt. motoarele cu combustie...