Amendă record pentru GM: 35 de milioane de dolari pentru amânarea unei rechemări în service
NTHSA a amendat General Motors cu 35 de milioane de dolari pentru evitarea unei rechemări în service cu bună ştiinţă. În urma anunţării sancţunii, CEO-ul GM, Mary Barra, a declarat că îşi propune să transforme compania într-un lider al industriei în materie de siguranţă.
General Motors a primit amenda maximă permisă conform legii din SUA pentru amânarea cu bună ştiinţă a rechemării în service care a afectat 2.6 milioane de unităţi. Cuantumul amenzii emise de Ministerul Transporturilor din SUA şi de NHTSA este de 35 de milioane de dolari şi vine ca un mesaj pentru producătorii de automobile transmis de Administraţia Obama, menit să sublinieze că siguranţa consumatorilor este un subiect care trebuie tratat cu maximă seriozitate de constructorii care operează pe această piaţă. Cei de la GM au fost penalizaţi deoarece ancheta autorităţilor a descoperit faptul că inginerii companiei ştiau că sunt folosite contacte cu specificaţii inferioare pentru a economisi 90 de cenţi pentru fiecare maşină vândută, iar conducerea a solicitat păstrarea măsurii de reducere a costurilor pentru a prelungii economiile potenţiale în defavoarea siguranţei consumatorilor. Toyota, un alt producător care a avut un recall major din probleme de siguranţă, a primit amenzi din partea NHTSA, acestea atingând o valoare cumulată de 66 milioane de dolari.
General Motors anunţă un recall de 2.7 milioane de unităţi
"Ştim că nimeni nu este perfect, dar nu putem tolera şi nu putem accepta ca o companie sau o persoană cunoaşte despre existenţa unui defect care poate să pună în pericol pe altcineva şi nu spune nimic. Într-o situaţie ca asta, tăcerea poate să ucidă. GM nu a acţionat şi nu ne-a alertat la timp, încălcând legea pentru că nu şi-au îndeplinit obligaţiile de siguranţă publice", explică Anthony Foxx, secretarul departamentului de transporturi din SUA.
Recall-ul operat de GM a redus venitul net al companiei din primul sfert al anului cu 86%
Amenda de 35 de milioane de dolari a venit după ce organismele guvernamentale din SUA au derulat o anchetă, în cadrul căreia a fost descoperită discuţia internă a celor de la General Motors care menţiona existenţa problemei şi evitarea unor soluţii pentru a spori siguranţa consumatorilor. Schimbul de mesaje dintre inginerii şi directorii companiei a relevat motivaţia legată de reducerea costurilor, confirmată şi de cei de la Delphi – furnizorul care a produs componenta respectivă pentru GM, că piesa era sub specificaţiile cerute de compania americană, detaliu pe care furnizorul l-a sesizat încă din 2002. Din cauza dorinţei de a economisi 90 de cenţi pentru fiecare maşină vândută, GM a ajuns să cheltuie 1.3 miliarde de dolari în primul sfert al anului curent pentru a repara unităţile cu probleme, pe lângă amenda de 35 de milioane de dolari primită de la Guvernul SUA.
Filme cu prosti...