Am vizitat laboratoarele Continental din Iași: aici, românii vor testa sistemele de frânare ale viitorului

Publicat marţi, 04.04.2023 14:23 de Alexandru Monenciu

La invitația celor de la Continental, am vizitat noua clădire pe care compania germană a inaugurat-o la Iași. Aceasta găzduiește noi laboratoare de testare pentru sistemele de frânare, dar și o parcare supraterană de 210 locuri. O investiție totală care depășește 8 milioane de euro.

Fondată în 1871, Continental este una dintre cele mai importante companii din industria auto. Din 1999, germanii sunt prezenți și la noi în țară cu toate cele 3 domenii de activitate ale companiei: Automotive, Tires și ContiTech.

În România, Continental deține șase unități de producție și patru centre de inginerie la Timișoara, Sibiu, Carei, Nădab și Iași, dar și un centru de distribuție a anvelopelor în București.

Compania germană este cel mai des asociată cu anvelopele, dar nu multă lume știe că cei de la Continental semnează și diverse echipamente care se regăsesc pe mașinile de ultimă generație.

Spre exemplu, instrumentare de bord digitale, radare și senzori care fac condusul mai ușor, dar și sisteme electronice de siguranță pasivă și activă (tot mai prezente pe mașinile noastre). Cel mai important, ele sunt produse (și) în România.

Pe lângă toate acestea, Continental mai produce curele de distribuție, furtunuri pentru inducția aerului, unități electronice și tehnologii inovative software pentru mobilitate inteligentă. Adică un domeniu care ne înconjoară tot mai mult.

Potrivit celor mai recente cifre, la finalul anului 2022, Continental avea peste 19.000 de angajați. Totodată, în perioada 1999 - 2022, nemții au investit peste 2.2 miliarde de euro în activitățile din România.

CONTINENTAL ESTE PREZENT LA IAȘI DIN 2006

La Iași, Continental este prezentă din 2006 și desfășoară activități de cercetare și dezvoltare a tehnologiilor de vârf din industria auto, cu accent pe dezvoltare de software, securitate cibernetică, conectivitate și conducere autonomă.

Concret, vorbim, printre altele, despre unități de control pentru geamuri și trapă, aplicații de navigație și multimedia, dar și primul sistem de frână vacuumless brake "one box design" din lume, cu un design compact, care sporește eficiența procesului de frânare. 

Acum, după o investiție care depășește 8 milioane de euro, compania germană a extins centrul său din Iași, prin construirea unei noi clădiri. Aceasta găzduiește noi laboratoare de testare a sistemelor de frânare, dar și o parcare supraetajată de 210 locuri.

Noi am fost prezenți la inaugurare și am văzut, foarte pe scurt, cum vor dezvolta și testa sistemele de frânare ale viitorului, inclusiv cele dezvoltate pentru modelele de performanță (BMW M sau Polestar), cei 150 de ingineri din departamentul Vehicle Dynamics. Totul în noul centru de la Iași.

Tot aici am aflat că drumul unui produs, de la dezvoltare, testare și implementare poate dura până la 2 ani. 

STANDURI DE TESTARE PENTRU SISTEMELE DE FRÂNARE

Laboratoarele sunt complet echipate cu standuri de testare (pentru sistemele de frânare), camere climatice și de șoc termic, simulatoare de mediu, HIL-uri (Hardware In the Loop) și SIL-uri (Software In the Loop). Dar ce înseamnă, mai exact, Hardware In the Loop și Software In the Loop?

Ei bine, pe scurt, Hardware In the Loop se referă la o metodă de testare și validare a sistemelor software complexe pe bancuri de testare special echipate, care primesc date de la dispozitive fizice, cum ar fi radare și camere video. 

De cealaltă parte, Software In the Loop este o metodă de testare și validare a codului într-un mediu de simulare pentru a identifica rapid și eficient, din punct de vedere al costurilor, erorile și pentru a îmbunătăți calitatea codului.

Cu ajutorul lor, inginerii vor putea simula condiițile reale de lucru ale produselor Continental sau, cu alte cuvinte, vor realiza teste funcționale pentru sistemele de frânare auto: electricitate, răcire, ventilație, aer comprimat etc.

Noua clădire mai integrează, de asemenea, un garaj complet echipat pentru testarea mașinilor prototip (atât din punct de vedere hardware cât și software, pentru a se asigura o funcționalitate eficientă), două ascensoare auto și un sistem de testare a frânelor, prevăzut cu un sistem de evacuare a fumului generat în urma frânării.

La noul centru de testare din Iași se pune accent pe sustenabilitate și protecția sănătății angajaților.

Nu în ultimul rând, centrul de la Iași a primit și o nouă parcare supraetajată, cu o capacitate de 210 locuri. La fiecare dintre cele 4 etaje ale parcării, există câte 10 locuri de parcare pentru mașinile cu zero emisii.

"[...] Infrastructura clădirii respectă ultimele tendințe în materie de eficiență energetică și sustenabilitate. Acoperișul este complet acoperit cu panouri fotovoltaice care asigură energia electrică pentru stațiile de încărcare a mașinilor electrice, precum și pentru sistemul complet de iluminat," a declarat dr. Marian Petrescu, directorul sediului Continental din Iași.