Airbaguri externe pe masini?
Pentru a reduce drastic decesurile si ranirile grave ale pietonilor in cazul unui accident, automobilele ar putea fi echipate cu airbag-uri externe.
Cercetatorii britanici de la Universitatea Cranfield din Bedfordshire au creat un airbag extern pentru automobile. Acest sistem este creat sa reduca drastic numarul decesurilor si ranilor grave ale pietonilor in cazul unui accident. Prototipul acestui airbag are o forma de U si se desface in zona parbrizului.
Airbag-ul se declanseaza in momentul in care senzorii vehiculului detecteaza un accident iminent cu un pieton. Pentru a nu obstructiona campul vizual al soferului, airbag-ul are forma de U. Pietonii sunt protejati atat de airbag, cat si de capota care este ridicata. Mai exact, in momentul in care airbag-ul este declansat, capota motorului este ridicata cu cativa centimetri. Astfel, capota va absorbi o mare parte din energia impactului, iar airbag-ul de pe parea inferioara a parbrizului va apara capul pietonului in cazul in care acest va lovi montantii A sau partea inferioara a parbrizului.
Cercetatorii britanici au decis sa dezvolte un asemenea sistem dupa ce au urmarit statisticile accidentelor din Marea Britanie. In anul 2007, nu mai putin de 646 de pietoni au decedat in urma unui accident auto. O treime dintre acestia a decedat din cauza impactului cu parbrizul sau cu rama parbrizului sau montantii A. Britanicii considera ca sistemul va fi introdus pe piata peste cinci ani.
Managerul echipei de cercetatori spera ca producatorii de automobile sa fie obligati de lege sa adopte aceasta tehnologie. Pana atunci insa, cercetatorul britanic spera ca modelele echipate cu acest sistem sa primeasca un punctaj mai mare la testul EuroNCAP al impactului cu pietonii.
"Cu cat spatiul dintre capota si blocul motor este mai mare, cu atat este mai bine pentru pieton in cazul unui impact. Producatorii de automobile vor trebui sa respecte standarde mai stricte in privinta protectiei in cazul accidentelor pana in anul 2012, iar tehnologia noastra este o cale de a ii incuraja sa atinga un nivel care le va permite sa protejeze pe cei mai vulnerabili in cazul unui accident - pietonii." A declarat Andrew Gifford, directorul consiliului parlamentar pentru siguranta transporturilor.
Via | TheTelegraph
Ingenios sistemul, dar ar mai fi o chestie.... cand pietonu' este lovit de masina... capota daca se mai si ridica... o sa fie si mai dureros. Sper ca aceasta solutie sa nu ramana numai in stadiul de proiect, si da fie un sistem eficient.