Airbag-urile externe pentru coliziuni laterale vor fi capabile să anticipeze accidentele: lansarea pe piață ar putea avea loc în 2023
Producătorii auto vor putea introduce airbag-uri externe pentru coliziuni laterale care vor fi capabile să anticipeze accidentele, iar lansarea pe piață a acestora este programată pentru 2023.
Producătorul german de componente ZF a prezentat la sfârșitul anului trecut conceptul unui airbag extern care are potențialul de a îmbunătăți siguranța în cazul unui impact lateral cu un alt vehicul.
Rolul acestui airbag extern este de a absorbi o mare parte din forțele generate de un astfel de impact lateral, ceea ce are ca efect o reducere cu până la 40% a gravității rănilor suferite de șoferi și pasageri.
Inginerii ZF au anunțat însă acum că lucrează deja la o versiune îmbunătățită prin care airbag-ul extern va fi capabil să anticipeze producerea unui accident și să se activeze cu câteva milisecunde înainte de impact pentru a reduce și mai mult efectele negative ale accidentului.
Pentru a putea anticipa producerea accidentului, airbag-ul extern a fost echipat cu numeroși senzori și tehnologii avansate.
ZF a efectuat un prim experiment cu noua tehnologie în localitatea germană Memmingen, iar testul a avut succes la a treia încercare: airbag-ul extern montat pe un Opel s-a activat cu câteva milisecunde înainte de impactul cu o mașină de test. "A trebuit să determinăm cât de precis putem anticipa un accident inevitabil. Trebuie să ne asigurăm că airbag-ul nu se activează în mod eronat", afirmă specialiștii ZF.
Oficialii ZF estimează că noul tip de airbag extern ar putea apărea pe mașini de serie în 2023, iar compania dezvoltă deja noul airbag în colaborare cu un producător german premium pe care evita însă să-l nominalizeze.
Numele oficial al noului airbag extern este Proactive Side Impact Protection. Teoretic, acesta poate fi montat inclusiv în barele de protecție față și spate, însă este cel mai eficient pe partea laterală a mașinii. Oficialii ZF afirmă că un astfel de airbag va deveni esențial în special pentru mașinile electrice, în contextul în care bateriile acestora sunt poziționate orizontal sub podea și riscă să se deterioreze semnificativ în urma unor accidente.
Via Automotive News
Mi-e să nu se activeze și la semafoare, când se apropie-n viteză din lateral ștergătorii de parbrize *born in Strehaia*. :-) Serios acu, atâta le mai lipsea legiuitorilor UE -- pseudo-soluții pe cât de scumpe, p-atât de inutil-bengoase, pe care să le introducă-n echiparea obligatorie a viitoarelor E-mașinațiuni.