Acoperiți de legile europene? VW: "Legislația nu interzice un software precum cel utilizat de noi pe motoarele diesel. Reparăm mașinile din bunăvoință"
Dacă în SUA sunt obligați să plătească daune majore șoferilor care au cumpărat mașinile afectate de scandalul Dieselgate, cei de la VW nu se așteaptă la același lucru în Europa. Motivul: aparent, legile europene nu interzic clar "manevre" precum cele realizate de nemți la testele de emisii.
Scandalul Dieselgate, în care cinci mărci ale Grupului Volkswagen au fost prinse trișând la testele de emisii cu ajutorul unui software care limita emisiile atunci când detecta faptul că mașina e supusă unor probe de laborator pe platformă, a schimbat multe lucruri în industria auto.
Iar dacă prima reacție a celor de la Volkswagen a fost de a-și recunoaște greșeala și de a-și cere scuze clienților, moment care s-a lăsat implicit cu demisia CEO-ului Martin Winterkorn, mesajele oficialilor VW s-au mai diluat la un an distanță.
"Software-ul nostru nu e ilegal conform legilor europene"
Într-un material publicat astăzi de Reuters, grupul german dezvăluie motivul pentru care clienții din SUA sunt tratați diferit față de cei din Europa când vine vorba despre despăgubiri. Astfel, dacă cumpărătorilor americani ai motoarelor diesel vizate le sunt răscumpărate în unele cazuri mașinile contra sumei integrale plătite la achiziție, europenii nu vor avea parte de același tratament.
Cauza: aparent, legislația europeană este mult mai permisivă cu încercările constructorilor auto de a "fenta" testele de consum și emisii. Atât de permisivă, încât, spun oficialii Volkswagen, constructorul german nici măcar nu poate fi acuzat efectiv în justiție de încălcarea vreunei legi.
"Software-ul pe care îl conțineau vehiculele cu motoare EA-189 (n.r. motoarele diesel afectate) nu reprezintă un sistem ilegal conform legilor europene", declară oficialii Grupului VW citați de Reuters. Informația a fost transmisă și de publicațiile Suddeutsche Zeitung, dar și de televiziunile NDR și WDR.
Conform constructorului german, Volkswagen va continua totuși să colaboreze cu autoritățile și modifică mașinile dotate cu motoarele în cauză "din bunăvoință".
VW: "Nu se poate determina clar cât de nocive sunt emisiile NOx"
O altă problemă atacată de oficialii Volkswagen este cea a emisiilor NOx (Ozid de Azot) specifice motoarelor diesel despre care autoritățile susțin, citând studii medicale, că afectează sistemul respirator.
Germanii contrazic aceste concluzii și susțin că nu există studii clare și relevante care să confirme acest lucru: "Din punct de vedere științific, nu este posibilă o determinare corectă a ratei mortalității sau chiar a deceselor pe anumite grupuri demografice la nivelul actual de cunoștințe în domeniu", spun oficialii Volkswagen.
via Reuters
Incredibil, cata aroganta, nemti tata.