Americanii ştiu să-şi ceară drepturile pentru Dieselgate: proprietarii vor primi banii înapoi pe maşini plus bonusuri de până la 10.000 de dolari
Proprietarii americani ai maşinilor cu motoare de 2.0 litri implicate în scandalul Dieselgate vor primi banii înapoi plus un bonus cuprins între 5.100 și 10.000 de dolari. În total, factura VW se ridică la 15 miliarde de dolari.
Autorităţile americane au dezvăluit în această săptămână detaliile financiare complete ale acordului cu grupul Volkswagen pentru despăgubirile acordate în scandalul Dieselgate pentru maşinile cu motoare diesel de 2.0 litri.
Astfel, fiecare proprietar american va primi banii înapoi pe maşina achiziţionată plus un bonus cuprins între 5.100 - 10.000 de dolari, stabilit în funcţie de anul de producţie al maşinii. În total, fiecare proprietar va încasa între 12.500 - 44.000 de dolari, în funcţie de modelul achiziţionat şi de anul de producţie al acestuia.
De asemenea, Volkswagen s-a angajat să ofere aproximativ jumătate din aceste sume celor care doresc să renunţe la contractele de leasing prin care utilizează maşini cu motoare de 2.0 litri implicate în scandal, plus bonusul de până la 10.000 de dolari. În total, răscumpărarea maşinilor, bonusurile acordate clienţilor şi costurile pentru terminarea contractelor de leasing vor genera pentru Volkswagen costuri de aproximativ 10 miliarde de dolari.
Potrivit acordului semnat cu autorităţile americane, Volkswagen este obligată să răscumpere sau să repare cel puţin 85% dintre cele 475.000 de unităţi afectate până în 30 iunie 2019. În caz contrat, grupul va plăti o penalizare de 85 de milioane de dolari pentru fiecare punct procentual lipsă până la 85%. Volkswagen poate propune repararea motoarelor în locul răscumpărării, însă clientul are dreptul de a alege dacă acceptă sau nu oferta germanilor.
Pe lângă cele 10 miliarde de dolari alocate acestor despăgubiri, Volkswagen este obligată să contribuie cu 2.7 miliarde de dolari la un fond alocat pentru reducerea emisiilor de oxid de azot, iar alte 2 miliarde de dolari vor fi folosite pentru a promova maşinile electrice, eventual prin construirea unor reţele de staţii de încărcare. De asemenea, Volkswagen va cheltui alte 600 de milioane de dolari pe baza unor înţelegeri individuale cu 44 de state americane şi Puerto Rico. În total, Volkswagen va plăti o factură de 15 miliarde de dolari doar pentru motoarele diesel de 2.0 litri.
Ulterior, germanii trebuie să ajungă la un acord şi pentru cele 85.000 de unităţi Volkswagen, Porsche şi Audi care folosesc motoare de 3.0 litri.
Este puţin probabil ca europenii să primească despăgubiri asemănătoare cu cele acordate de Volkswagen în Statele Unite.
Via Automotive News
Vedeti de ce nu are ursu coada? ......nu are nici o treaba cu gheata sau gerul naprasnic......i-a retezat-o un peste piranha....concluzia o trageti singuri.....e chestie de principii ....nu analizam acum testele, softul, trisarile, marketingul mincinos.....s-au spus multe de specialisti la momentul respectiv.......SA INTELEG CA AMERICANII AU TREI OUA SAU CUM? Eu ca si client european m-as simti tradat de aceste decizii - cu puternice implicatii si sfori politice.........(NU AM VW sau alta masina din grupul lor - nici nu-mi permit (eu vreau doar masini noi m-am saturat de gioagle), sunt constient de atuurile dar si de lipsurile lor dar nu-mi voi lua niciodata in semn de protest pentru mentalitatea celorlalti romani care ridica VW in slavi....... PS: Faza ca in Europa ar fi un efort urias, ca dieselul se vinde infinit mai bine si ca nu se pot rascumpara masinile - fiind mult mai multe nu tine..... OFF-TOPIC pentru REDACTIA AM: vreau si eu un test cu Levorg (multumesc)